מחסור המים העולמי הגיע גם לטאיוואן - הידע הישראלי יכול לעזור?

טאיוואן, אי המשתרע על שטח של כ-150% ממדינת ישראל עם אוכלוסייה המונה 23 מיליון תושבים, נמצא בשנים האחרונות במצוקת מים אדירה. על אף העובדה שעל כל טיפת גשם שיורדת בישראל, יורדות כ- 5 טיפות בטאיוואן, רשויות המדינה אינן מצליחות לאסוף את מרבית מי גשמיה וזאת בשל המבנה הטופוגרפי של האי. מהרגע בו יורדת טיפה על קצה הר הג'ייד (Yushan mountain ובפירוש מילולי הר הירקן), ההר הגבוה בטאיוואן הנושק לגובה של 4,000 מטר, ועד הרגע שהיא נשפכת לאוקיינוס, עוברות מספר שעות בודדות, זאת בשונה לדוגמה מהנהרות באירופה בהם לגשמים זמן רב לחלחל לאדמה.

את רוב מי הגשמים אוספת טאיוואן במאגרים מלאכותיים הנחצבים בתוך וואדיות בהרים, אך גם מאגרים אלו מוגבלים ולא ניתן לבנות אותם עד אין קץ. על כן, בשנתיים האחרונות החלה טאיוואן לעצב מחדש את תכנון משק המים שלה לשנים הבאות. טאיוואן, בה מחיר קו"ב מים לצרכן עולה כרבע ממה שמשלם הצרכן הישראלי, פרסמה מכרזים ראשוניים להפחתת ה- NRW) non-revenue water) בערים מסוימות, שעומדים כיום על מספרים גבוהים להחריד 25%-30%.

בשלב השני עתידיים להתפרסם שלושה מכרזים גדולים בשלוש הערים קיילונג (Keelung), טיצ'ונג (Taichung) וגאושונג (Kaohsiung) לתכנון וביצוע עבודות תשתית להפחתת כמויות המים האבודים. בנוסף, טאיוואן שמה לה לדגש להגדיל את כמות מחזור המים לחקלאות, בדיוק כפי שעשתה ישראל בעשורים האחרונים. גם בתחום זה יתפרסמו מכרזים בשנה-שנתיים הקרובות. נושא ההתפלה עדיין לא בראש מעייניהם של רשויות המים וזאת בעיקר בשל עלויות המים הנמוכות, פרט למתקן התפלה קטן אשר פועל כיום באחד האיים המרוחקים, אין לטאיוואן תכניות להקמת מתקנים נוספים בטווח הקרוב.

באוקטובר השנה, תתקיים לראשונה תערוכת מים מקומית בעיר גאושונג. מארגני התערוכה מצפים, שתוך מספר שנים בודדות תמוצב התערוכה כאחת משלוש תערוכות המים הגדולות באסיה לצד זאת בסינגפור ובסין. חברות ישראליות, שרואות בטיוואן שוק פוטנציאלי בתחום המים, ראוי שישקלו השתתפות בתערוכה כמציגים או כמבקרים. בהמשך השנה, תביא הנספחות הכלכלית נציגים מרשות המים הלאומים לביקור בישראל.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר