מכון התקנים מציג: חלק חדש לתקן לבניה ירוקה - בנייני תעשייה

מכון התקנים הישראלי פרסם להערות הציבור את החלק התשיעי של ת"י 5281 דרישות לבנייה בת-קיימה של בנייני תעשייה בישראל. תקן זה קובע את המאפיינים שלפיהם יקבע הדירוג של בנייני תעשייה בני-קיימא עבור בניין חדש או קיים, לבניין שמתקיימת בו פעילות תעשייתית ידועה מראש, ושהשימוש העיקרי בו הוא ייצור תעשייתי, אחסון, מלאכה או שילובם.

התעשיות להן מיועד תקן זה הן: תעשיית המתכת, החשמל והתשתית, תעשייה כימית ופטרוכימית, תעשיית הפלסטיקה, הגומי והפולימרים, תעשיית מוצרי הבנייה, תעשייה עתירת ידע ותעשיית אלקטרוניקה, תעשיית הרוקחות, תעשיית איכות הסביבה: טיפול בפסולת ובשפכים, תעשיית המזון, מפעלי חקלאות אינטנסיבית, תעשיית מוצרי צריכה, סדנאות, בתי מלאכה ושירותים לכלי רכב כגון נגריות, מסגריות, מוסכים, טיפול במטוסים, מספנות וסדנאות לטיפול בכלי רכב צבאיים.

בהצעת התקן קיימת התייחסות מיוחדת לזיהומים בבניין, איכות האוויר כולל חומרים נדיפים. כמו-כן, ניתן דגש למאפיינים הקשורים בבריאות ובבטיחות העובד. בנוסף, תעשיינים יוכלו ליהנות מיתרון שיווקי של יירוק נכסיהם הבנויים, כמפעל שומר סביבה.

הכנת התקן התרכזה בהתאמה של המלצות המומחים לחשיבות ולהשפעת הסביבתית על כל מאפיין, בהתאמה לשוק הבנייה המקומי ובקדימויות הסביבתיות של המדינה ובפרט, למשאביה המתכלים. דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "תקן חשוב זה מייצר שיפור סביבתי נוסף. יכולת השפעתו של התקן מתבססת על עקרונות הבנייה הירוקה ועל בינוי רחב היקף של מבני תעשייה".

בהכנת סדרה זו של תקנים הושם דגש על קלות בהבנה וביישום. מכון התקנים יכלול את התקן החדש בסדרה במנגנון התמיכה וההדרכה הקיימים עבור חלקי הסדרה האחרים בכדי לקדם הטמעתו של התקן בשוק הבנייה. את החלק החדש של תקן ניתן למצוא, בתקופת הביקורת הציבורית, באתר האינטרנט של מכון התקנים הישראלי. בקישור המצורף כאן

תקופת הביקורת תסתיים ב 6.1.14.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר