6BEAVERS | AFLALO ניהול ופיקוח נדל"ן | Aura Air | B&S - Real estate group | B4B | BST | DISTOMAP | GLOBAL-RAISE | GSL | HRR | IEC | Innogration | INTEL | INTSITE | JTLV | Kornit Digital | Ninja Media | Opanadlan | OZPRO | PGL | rachel wind | SBA | Shirininvestments | SHUNTONG | SL נדל"ן | Solarise Energy | Soltell Systems | Tech Together | Volach & Co - Law Office | WECON | WXG | Xypex | yaniv | א שדה פרויקטים | א.אפשטיין | א.כצמן מהנדסי בניין | אגד חברות שבירו | אדוונס הנדסה | אדם-אטיאס | אוליצקי תשתיות | אוניברסיטת בן גוריון | אורית רוב | אזורים | אחים אום | אחים מרגולין | אחים רזניקוב | איל רוטברט הנדסה וניהול | אישיו סי אס | אכברט מהנדסים | אל-הר הנדסה ובניין | אלומלייט | אלקטרה דנקו | אסותא תשתיות | אפקון בניה | אפריקה התחדשות עירונית | אפריקה ישראל מגורים | אקסייט ישראל | ארגון נכי צה"ל | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | ארז מהנדסים | ארזי בר שדה | אריאל גבאי | אשטרום ירושלים | ב. דוד הנדסה ובניה | ב.ס.ט | בורגר סאלון | בורשטיין מהנדסים | בטון דרוך למזה"ת | בלנק לרר מהנדסים | בנטל הנדסה | בסט | ברוש בניה | ברעלי לויצקי | גאודע בקרת בנייה | גב-ים לקרקעות | גוזלי | גילאר | גינדי החזקות | גרין מבנים | גשם החזקות | דוד מהנדסים | דוד רז | דניאל וינד מהנדס אזרחי | דרך חדשה בתנועה | האחים אום | הנסון (ישראל) | הנקו בניה | זיו סימון ניהול פרויקטים | זיוה אש | ח.פ.ת הנדסה | חיל האויר | חרמון מהנדסים | טמבור | י. שני מהנדסים | י.ב.ניר בניה | יגאל ארנון | יובל פרידמן | יועץ בטיחות אש | ינון מחקר ופיתוח | יניב הנדסה | יסקי מור סיון | יעקב מזרחי | יצחק שטרן | ירון שמעוני שחם מהנדסים יועצים | כלל מוצרי בטון | ל.ל לוי פיקוח ויזמות בנייה | ליב הנדסה | לקס הנדסה | מ.א דרום השרון | מ.ג.א.ד | מגאסון | מליסרון | מנרב | מנרב בוטיק | מסד עוז ניהול והנדסה | מעגן עבודות ימיות וצלילה | ניהול ופיקוח - חברת החשמל | נילי פרידמן | ניצן ענבר ניהול פרויקטים | ניצן קול | נתיבי ישראל | סולל בונה | סיון ביצוע | סלומון מהנדסים | סמנטו טכנולוגיות | עדיא | עומר | עומר הבונים | עומר הנדסה ובנייה | עיריית תל אביב | עלי חוארי מהנדסים | עמית לויתן | עמית מערכות | ענפ הנדסה | עץ השקד | פיינאלי קונטרול פיננסים | פייסט אדריכלים | פילו אש | פקר שפי ברזל בניין | פרסייס | צוות קאופמן | צרפתי - רגבים | קב' צליח רוטשילד | | קבוצת אודור | קבוצת אשטרום | קבוצת ב.ס.ר | קבוצת גבאי | קבוצת חנן מור | קבוצת טויל | קבוצת סופרין | קבוצת עזריאלי | קבוצת ענק חיפויים | קבוצת שיבולת | קדמור מהנדסים | קו מדידה, גבריאל לוטן מהנדסים | קובטי יוסף | קוואנטק | קידר מבנים | קיקה ברא"ז אדריכלים | קרדן נדל"ן | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | קרן יסודות | קרן ריאליטי | רגבים רגבים | רם אדרת | רמי צרפתי | ש.ז.ר ניהול והנדסה | שגראוי ליבוביץ | שי גיל פרוייקטים | שיכון ובינוי | שלומי ראובן | שמוליק שיווק פרוייקטים ליזמים | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | שרביב | תדהר | תצפית נדל"ן | אלקטרה בנייה | דניה | ניצני העמק | לבני מהנדסים

מסתמן: הטיית נחל איילון לטובת מסילה רכבת בתוואי הנחל

עשר שנים אחרי שהוכרז כפרויקט תשתיות לאומי ואחרי מסכת של התלבטויות ובחינת חלופות - הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) תתכנס ביום שני הקרוב כדי להחליט על המתווה להטיית המים מערוץ נחל האיילון, על מנת לאפשר הקמת מסילת רכבת רביעית בין תחנת ההגנה בכניסה הדרומית תל אביב לבין תחנת האוניברסיטה, כדי לעמוד בלחץ הגובר של תנועת הרכבות בישראל ובעיקר בקטע של תל אביב.

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי-רדעי תגיש לוועדה הצעה משולבת עליה ממליץ הצוות המקצועי של הות"ל: המים במעלה נחל איילון יוסטו לאיגום במחצבות ריקות, כולל בנטוף, במודיעין ובאתר נשר. בהמשך יתבצע איגום מים בתוך פארק אריאל שרון, וכן תבוצע הצפה שטוחה ולא עמוקה של שטחים בחלק הצפוני של קרקעות ביה"ס מקווה ישראל, ובמקביל יונח צינור תת קרקעי בקוטר של 10 מטר, בשיטת דחיקה, מתחת ליפו לתוך הים.

בות"ל מעריכים כי זמן התכנון של פרויקט ההטיה הוא כשלוש שנים ועלות ביצוע פרויקט ההטיה מוערכת ב-2.1 מיליארד שקל. ברכבת ישראל מעריכים, כי עלות הפרויקט כולו, הטיית האיילון והקמת המסילה, תגיע ל-5 מיליארד שקל.

המסילה הרביעית תוקם ככל הנראה על עמודים, כדי לשמר את ערוץ הנחל לקליטת מי נגר של השכונות לאורך התוואי, ולשימוש חירום במקרי קיצון. אין כרגע הערכת זמן מוגדרת, אולם גורמים ברכבת ישראל מקווים שהפרויקט כולו יסתיים תוך 10 שנים לכל היותר.

המלצת הות"ל היא מעין פשרה בין שתי הצעות הנדסיות שנבחנו על ידי הצוות המקצועי. האחת, של משרד אלדד ספיבק יחד עם מהנדס העיר לשעבר שמאי אסיף, מבוססת על איגום בפארק שרון וצינור מובל לים, בעלות של 1.8 מיליארד שקל. השנייה, של מהנדס המים אילן הלבץ, מבוססת על יצירת אגם עמוק יחסית בקרקעות מקווה ישראל, בעלות המוערכת ב-3.1 מיליארד שקל.

התוכנית המובאת להחלטת הות"ל עלולה לעורר מספר התנגדויות, למשל של ביה"ס מקווה ישראל, של תושבים ביפו שהצינור יעבור מתחת לבתיהם, ואולי של ארגונים ירוקים שיטענו נגד הזרמת המים לים.

מומחי תחבורה מתריעים, כי לאור הגידול המהיר במספר המשתמשים ברכבות, המסילה הרביעית באיילון היא רק פתרון דחוק לטווח הקצר. לדבריהם, התקדמות משמעותית בתוכניות הפיתוח של הרכבת, כמו למשל הקו המהיר לירושלים, הכפלת הקו ת"א-חיפה, הכפלת הקו לבאר שבע וקווים נוספים המצויים בתכנון מתקדם ובביצוע, עלולה לגרום למצב של "פקק רכבות" באיילון.

רכבת ישראל מתכננת להעביר עוד שתי מסילות תת קרקעיות לאורך נתיבי איילון, וזאת במסגרת פרויקט מינהור באורך 26 ק"מ, בין שפיים לנתב"ג.

לכתבה המלאה, לחץ כאן

תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר