"מרכז העסקים העתידי של ישראל"; המועצה הארצית אישרה את מתחם האלף

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את הערר שהגישה עיריית בת ים כנגד תוכנית "מתחם האלף" בראשון לציון, ואישרה את התכנית, להקים מתחם תעסוקה ומגורים גדול במערב העיר.

המתחם קרוי כך, משום שהוא משתרע על פני כאלף דונם. הוא מהווה את עתודת הקרקע העיקרית להתפתחות ראשון לציון, נמצא מערבית לנתיבי איילון, דרומית לשדרות רחבעם זאבי ועל המחלף של ציר איילון - כביש 431. התוכנית מייעדת את המקום להקמת מקבץ מגדלים ומבני משרדים בשטח כולל של 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה ולצידם 5,500 יחידות דיור. כמחצית מהשטח בבעלות העירייה ולכן זו מתכוונת כבר בשבועות הקרובים לשווק את המגרשים שבבעלותה.

עיריית בת ים, שהתנגדה באחרונה לתוכנית המתאר של תל אביב, טענה, כי האחרונה ותוכניות נוסח תכנית האלף, מרוקנות את בת ים מעסקים ומחלישות אותה. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הגיבה על טענה זו, בדיונים על תוכנית המתאר של תל אביב, וקבעה, כי במצבה, אין לבת ים אפשרות להתקיים כעיר עצמאית.

"קשיים מרכזיים שעמם מתמודדת בת ים הם היותה 'כלואה' בעקבות עיוות היסטורי, בין הערים השכנות לה לבין הים, ולפיכך אינה יכולה להתרחב פיזית, וגודלה המצומצם מאוד ביחס לגודל אוכלוסייתה", נכתב בהחלטת ועדת הערר בעניינה של תל אביב.

הוועדה קבעה אז כי הפתרון למצבה של בת ים לא יוכל להיעשות באמצעות הכלי התכנוני, אלא רק באמצעות ועדת חקירה לענייני שינוי גבולות. גם הפעם קבעה ועדת הערר של המועצה הארצית כי "לנוכח העדר כל מחלוקת בדבר נחיצותה של התוכנית וקביעתנו כי טענתן של העוררות אינן מצויות במישור התכנוני אלא בסוגיות מוניציפליות.. אנו מקבלים את החלטת הועדה המחוזית לאשר את התוכנית".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הגיב כי "המתחם הזה יהווה את מרכז העסקים העתידי של ישראל. לראשונה, מוקם במרכז המדינה מתחם עסקים שאין עליו אילוצי תכנון מהעבר ולכן הגמישות התכנונית היא מרבית, החל מעיצוב איקוני שיעמוד בחזית החדשנות בתכנון, דרך פתרונות תחבורה חדשניים ועתידניים, מקורות אנרגיה אקולוגיים, מעטפת שירותים ותשתיות, תמהיל עסקים-מגורים נכון, תוסס ומערב שימושים ועד שפת רחוב ייחודית. אנחנו מתכננים מתחם עסקים שיהווה את חוד החנית של מתחמי העסקים בישראל, אשר יתאים לחברות ותאגידים מרכזיים במשק שמבקשים להיות בחזית החדשנית".

 

 

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר