משרד האוצר העלה את מחיר בחינת הרישוי לאדריכלים צעירים

לפני שבועיים (11.12.13) השבית פורום אדריכלים צעירים יחד עם התאחדות הסטודנטים את כל הפקולטות לאדריכלות בישראל במחאה על תנאי ההתמחות הפוגעניים של משרד הכלכלה. אך בעוד משרד הכלכלה בוחן את דרישת הצעירים, במשרד האוצר הוחלט להעלות את מחיר בחינת הרישוי ל- 891 ש"ח, מחיר הגבוה בעשרות אחוזים מבחינות רישוי במקצועות דומים.

פורום אדריכלים צעירים השבית לפני כשבועיים (11.12.13) יחד עם התאחדות הסטודנטים את חמשת הפקולטות לאדריכלות בישראל במחאה על ההתעלמות המתמשכת של משרד הכלכלה מהניצול המחפיר של המתמחים באדריכלות. אך בעוד שבמשרד הכלכלה בוחנים את טענות האדריכלים הצעירים מתברר שבמשרד האוצר הוחלט להעלות את מחיר בחינת הרישוי לאדריכלים צעירים ובכך להרע את מצבם אף יותר.

מחאת האדריכלים הצעירים והשבתת הלימודים באה לאור תנאי ההתמחות לרישוי באדריכלות הנמצאים תחת אחריות משרד הכלכלה ואשר כובלים את האדריכלים הצעירים למספר מצומצם של משרדים מאמנים, מונעים מהמתמחים להשתלב במקצועם ויוצרים פגיעה ביכולת האדריכלים הצעירים להתמחות באופן מקצועי ולהתפרנס בכבוד. בניגוד ליתר תנאי ההתמחות הנקבעים במשרד הכלכלה את מחיר בחינת הרישוי קובעים במשרד האוצר ושם הוחלט להעלות את מחירה (מ-862 ש"ח ל-891 ש"ח) תוך התעלמות מפניות הצעירים.

פורום אדריכלים צעירים המייצג את המתמחים ואת הסטודנטים לאדריכלות פנה לסגן שר האוצר מיקי לוי בבקשה לבטל את עליית מחיר הבחינה ואף להוריד את מחירה לרמה הדומה לבחינות רישוי אחרות. מלשכת סגן השר נמסר כי אין בכוונתו לפעול להורדת מחיר הבחינה.

השוואת מחירי בחינות רישוי במקצועות שונים:

  • אדריכלים ומהנדסים: 891 ש"ח 
  • עורכי דין: 420 ש"ח לבחינה בכתב ו-100 ש"ח נוספים לבחינה בע"פ
  • מתווכים: 450 ש"ח
  • חשבי שכר: 400 ש"ח
  • רוקחות: 330 ש"ח

אדריכל ויקטור אבקסיס, יו"ר פורום אדריכלים צעירים: "בזמן שהאדריכלים הצעירים נאבקים על זכותם להתמחות ולהתפרנס בכבוד במשרד האוצר הוחלט להעלות את מחיר בחינת הרישוי לאדריכלים ללא הצדקה ותוך התעלמות מהעובדה שמחיר הבחינה לרישוי באדריכלות מוגזם ויקר בעשרות אחוזים מבחינות רישוי במקצועות דומים. אנחנו דורשים את הורדת המחיר באופן מיידי למחיר שפוי והגיוני".

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים: "במקום להקל על הצעירים להשתלב בשוק העבודה במקצוע אותו למדו, המדינה מערימה עליהם עוד ועוד קשיים. אנחנו תומכים במאבקם של האדריכלים הצעירים והסטודנטים לאדריכלות, ודורשים ממשרד האוצר לחזור בו מההחלטה ולאפשר לצעירים לבנות את עתידם ללא מכשולים מיותרים".

חברת הכנסת שולי מועלם, המלווה את מאבק פורום אדריכלים צעירים: "יש עתיד הבטיחו להוריד את יוקר המחייה, לעזור לצעירים ולקדם אותם. לראשונה משנת 2008 החליטו להעלות את דמי בחינת הרישוי של האדריכלים. אני קוראת לשר האוצר ולסגן השר: מבחן הרישוי של האדריכלים נקבע לחודש מרץ, בטלו את העלאת המחיר ואף שיקלו להוריד אותו. הקלו עליהם ועזרו להם להשתלב בשוק העבודה במהרה".

 

לכניסה לאתר המאבק של פורום האדריכלים הצעירים לחץ כאן
 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר