משרות בענף הבנייה - טרנדים ומגמות

ראיינו את תמי ברינר, מנהלת הגיוס של פורטל CivilEng' על מנת לשמוע כיצד היא מסכמת את השנה שחלפה, מה אפיין את תעשיית הבנייה והגיוס השנה ואיך אפשר כמובן בלי מילה על המשכורות שהרווחתם ובלי כמה טיפים למחפשי העבודה...

תמי בת 32, עובדת כמנהלת הגיוס בCivilEng  משנת 2015, בעלת ניסיון של 7 שנים בתחומי משאבי האנוש, הגיוס וההשמה. נשואה ואמא לשניים.

 

ספרי לנו איך הייתה שנת 2016 עבור פורטל CivilEng?

שנת 2016 הייתה שנה מוצלחת מאוד לCivilEng  ובפרט בתחום הגיוס. הצלחנו לבסס את מעמדנו בשוק, הן בקרב החברות והן בקרב המועמדים, להגדיל משמעותית את כמות הפונים לקבלת שירותי השמה ואת אחוז ההצלחות שלנו בעזרה למועמדים ולחברות. למעשה הצלחנו להגדיל בצורה משמעותית את היקפי הגיוסים בקרב לקוחותינו.

כמו כן, כבר אפשר לראות שמגמת העלייה נמשכת בנתוני הרבעון הראשון של 2017 ביחס ל אותה התקופה אשתקד, עליה של 36% בכמות המועמדים הפונים אלינו לטובת שירותי השמה, ועליה של 62% בגיוסים מוצלחים.

 

כיצד את מסבירה את הגידול הזה?

הגידול בהיקפים נובע מכמה סיבות - הבנה טובה יותר שלנו את צרכי השוק והחברות, פיתוח שיטות עבודה חדשניות, ליווי אישי למועמדים, מעקב אחר התקדמותם בתהליכים מול חברות וגישור על פערים. בנוסף, הגדלנו את צוות הגיוס והעשרנו אותו מבחינה מקצועית.

 

אילו סוגי חברות פונות אליכם?

אנו עובדים עם כלל קשת החברות בתחום הבניה: חברות קבלניות, חברות יזמיות, חברות ניהול ופיקוח, משרדי תכנון, יועצים, נותני שירותים וספקים. בנוסף, השנה הצטרפו ללקוחותינו גם משרדי אדריכלות וארגונים שבהם קיימות מחלקות בינוי והנדסה (בתי חולים, רשויות מקומיות וכו'). חשוב לנו לעבוד עם החברות המובילות בענף בכדי שנוכל להציע למועמדים שלנו משרות איכותיות.

 

התפלגות סוגי חברות לפי תחומים [אחוזים]

 

מניסיונך, מהן המשרות המבוקשות ביותר בקרב החברות 

בשנים האחרונות, לאור ריבוי פרויקטי התשתיות הלאומיים, התחזקה הדרישה למנהלי פרויקטים מנוסים בתחום התשתיות, גם בחברות הניהול וגם בחברות קבלניות. זאת במקביל לדרישה למהנדסי ביצוע ומנהלי פרויקטים בתחום המגורים, ובייחוד בתחום ההתחדשות העירונית שגם כן גדל משמעותית בזמן האחרון. בנוסף אני רואה גידול משמעותי בצורך של חברות במנהלי עבודה מוסמכים, כמו גם בממוני בטיחות - כנראה בגלל ריבוי התאונות בשנה האחרונה והדגש התקשורתי עליהן. כמו כן ישנו ביקוש מתמיד למתכנני תחבורה - מתחילים ומנוסים, משרה שיחסית קשה לאייש.

 

יש לכם גם משרות ייחודיות?

בוודאי, ישנן משרות ייחודיות ומעניינות, למשל משרות רילוקיישן ליעדים באפריקה או במרכז אמריקה. גם בארץ יש משרות מיוחדות, לאחרונה איישנו משרה בתחום ה-BIM שזכתה להיענות משמעותית מאוד בקרב המועמדים, משרות בפרויקטים לאומיים גדולים' כמו הרכבת הקלה ושדה התעופה בתמנע גם כן זוכות לתשומת לב רבה. יש לציין שגם משרות בחברות בינלאומיות שנכנסו לפרויקטים בארץ, למשל חברות סיניות, הן מאוד פופולריות. 

 

איך מועמדים מגיעים אליכם?

מועמדים יכולים להגיע במגוון דרכים. חשוב לי לציין שאחת המטרות שלCivilEng  היא יצירה וניהול של קהילה מקצועית בענף, המורכבת ממהנדסים והנדסאים ובעלי תפקידים בתחומים שונים ומהווה בסיס להתייעצות, שיתוף, למידה ועזרה הדדית.

CivilEng מוכר כפלטפורמה לשיתוף ידע, מידע, מאמרים, ייזום מפגשים ומקור לייעוץ והכוונה בנושאים מקצועיים כמו גם פיתוח קריירה בתחום. לכן, מטבע הדברים, הרבה מועמדים פונים אלינו מתוך ההכרות עם הפעילויות שאנו מובילים, וכן מתוך היכרות אישית עם לירן ואייל מנהלי החברה או דרך חברים בשיטת "חבר מביא חבר". אגב שיטת חבר מביא חבר מוכיחה את עצמה, כ - 30% מהגיוסים בשנת 2016 הם בזכות הפנייה של חברים ומכרים.

בנוסף, מועמדים רבים מגיעים אלינו דרך פרסום יזום של המשרות באתר וברשתות החברתיות כך אנו מנגישים את המשרות לקהל הרלוונטי.

היתרון הגדול שלנו הוא שאנחנו מאוד נגישים וזמינים, אפשר לפנות אלינו בכל אמצעי תקשורת שקיים - פייסבוק, ווטסאפ, לינקדאין ובטלפון ואנו משתדלים לתת מענה מהיר ואדיב לכל הפונים.

עם הזמן בנינו "מאגר" של בעלי תפקידים איכותיים וכשיש לנו משרה חדשה הרלוונטית להם אנחנו יוצרים עימם קשר. בנוסף, אנחנו מבצעים גם "הד האנטינג" כלומר - איתור ופניה יזומה לבעלי תפקידים שלא היו אתנו בקשר לפני כן, בעיקר סביב משרות בכירות.

 

מה הערך המוסף של CivilEng?

קודם כל אנחנו משמשים כ"בית" לעוסקים בענף הבנייה, מקום שבו הם יכולים להעלות קשיים, שאלות ותהיות. יש לנו הכרות מצוינת עם הענף, החברות, וצרכי הגיוס השונים, לכן, אנחנו יכולים לתת ייעוץ מקצועי וריאלי למועמדים. לתאם ציפיות לגבי שכר ושעות עבודה, לוודא מול המועמדים שהם מבינים את הנדרש מהם ומהצד השני, להגיע למקבלי ההחלטות בחברות ולהמליץ להם על מועמד מסוים שלדעתנו יכול להתאים.

אנו רואים את הקשר שלנו מול המועמדים כ"ריצה למרחקים ארוכים". תהליכי גיוס יכולים לקחת זמן, אנחנו שומרים על קשר עם המועמד ומעדכנים אותו במשרות רלוונטיות חדשות לפעמים לאורך חודשים ארוכים, עד למציאת המשרה האופטימלית עבורו על פי צרכיו. במקרים רבים, לאחר גיוס מוצלח, מועמדים חוזרים אלינו שוב למציאת מקום העבודה הבא.

 

מהם הקשיים העומדים בפני מחפשי עבודה בתחום?

אחד הקשיים המרכזיים, לדעתי, הוא אינטנסיביות העבודה בענף, לדוגמא, שעות עבודה רבות יחד עם עבודה מאומצת ואינטנסיבית, עבודה בימי שישי, וכו'. קושי זה בא לידי ביטוי בייחוד אצל בעלי משפחות צעירות או שומרי שבת.

עניין נוסף שמאוד רלוונטי לתחום הוא "חברות משפחתיות" בהן הבנים ממלאים תפקידים בכירים, מה שיכול להוביל למתחים בתוך הארגון וגם להקשות על עובדים איכותיים להתקדם לתפקידי ניהול' מה שמאלץ אותם בסופו של דבר לחפש משרות בכירות בחברות אחרות.  

עוד חשוב לציין שענף הבנייה סבלני מאוד כלפי עובדים מבוגרים, ביחס לתחומים אחרים, ויודע להעריך את הניסיון שצברו. כך שלפחות בהיבט הזה ישנם פחות קשיים וחסמים.

 

מניסיונך נשמח לשמוע כמה עצות למחפשי העבודה כיום בענף?

  • חיפוש עבודה לוקח זמן - הבנה של נקודה זו תאפשר תכנון נכון יותר (לדוגמא לא להתפטר לפני מציאת עבודה חדשה) ותסייע להוריד לחץ, כלכלי ואישי, בחיפוש העבודה ולאפשר את המרחב לבחינה וקבלת החלטה מיטבית.
  • לערוך בדק בית - לפני שצוללים לחיפוש מומלץ להחליט על כיוון, שכר, אופק התפתחותי – לבצע בירור עצמי ותיאום ציפיות בכדי להגיע יותר מגובשים לשלב החיפוש.
  • להתייעץ עם אנשים מהתחום - לדבר עם כמה שיותר אנשים בתחום, להבין מהי המשמעות של סוג המשרה והאם באמת מתאימה ועומדת במצופה, לשמוע חוות דעת ממקור ראשון על חברות וגם לנסות לפתוח כמה שיותר דלתות באמצעות נטווריקינג.
  • להבין מהן נקודות החוזק והתורפה שלך - לבדוק האם ישנה יכולת שיפור, אם לא, מומלץ לחפש משרות שמדגישות את נקודות החוזק.
  • לשמור על פתיחות וגמישות - לא לשלול על הסף הצעות, לפעמים גיוס מוצלח למשרה הוא תוצאה של פגישה שבכלל לא התכוונת להגיע אליה. עם זאת, לא מומלץ "לירות לכל הכיוונים" אלא לעבוד בצורה מדורגת לפי סדר העדיפויות, זאת כדי לא להגיע למצב בו על המועמד לתת תשובה שלילית למספר חברות. מקרים כאלו יקשו עליו במידה וירצה להשתלב בחברות אלו בעתיד. 

--

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
שימי חזי
היי, מחפש עבודה כמהנדס ביצוע למגורים. פל:0509898088
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר