מתקינים בריכה בבית? יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני

אנו נמצאים בפתחו של הקיץ. חודשי הקיץ החמים והחופש הגדול הם זמן מצוין ליהנות בבריכה. מנוי לבריכה עירונית, קאנטרי או פארקים למיניהם עלולים לעלות למשפחה מאות ואף אלפי שקלים בשנה וההתארגנות לאירועים שכאלו לעיתים כרוכה בטרחה רבה.

בשנים האחרונות ניכר כי רבים מעדיפים להציב בריכה ביתית, שמהווה פתרון מעולה לבעיות שתוארו לעיל - היא זולה יחסית, נוחה, נגישה ולא מצריכה התארגנות מיוחדת.

בין אם אתם מתקינים בריכה בחצר או במרפסת, ישנם מספר דברים חשובים שכדאי לכם לבדוק לפני.

 

 

התקנת בריכה במרפסת או על הגג

בריכה המותקנת על גבי מרפסת או גג אינה דבר של מה בכך והיא מהווה סכנה של ממש. העומס שמביאה עמה הבריכה הוא עצום ונדרשת בדיקה ובחינה מעמיקה של מהנדס ובעלי מקצוע נוספים על מנת לוודא שהמבנה עומד בעומס.

ננסה להמחיש את העומס במספרים. אם ניקח לדוגמא בריכה עגולה שקוטרה 2 מטרים ובעלת נפח של 1,200 ליטרים (לצורך המחשה, מדובר על 800 בקבוקי מים של ליטר וחצי), מדובר על עומס של כ-380 ק"ג/מ"ר, שזה עומס לא מבוטל ואף גדול מאוד.

כמו כן, יש להתחשב בגורמים נוספים טרם התקנת הבריכה: העומס של האנשים הצפויים לשחות בבריכה, רצפת המרפסת, התכנון הקונסטרוקטיבי, מיקום הבריכה במרפסת, ניקוז הבריכה ועוד.

כאשר ממקמים בריכה במרפסת יש להתחשב בניקוז ולוודא את תקינותו על מנת שניתן יהיה לרוקן את הבריכה ביעילות ובקלות. לשם כך יש להתייעץ עם מהנדס ולרוב יש להשתמש בצינור בעל קוטר גדול יותר.

בנוסף, רצוי וחשוב למנוע החלקה ע"י הדבקת מדבקות מונעות החלקה על תחתית הבריכה.

טרם התקנת הבריכה חשוב מאוד לקבל גם את אישור דיירי הבניין ולעדכן אותם על מנת למנוע אי נעימויות כתוצאה מרטיבות, מטרד, רעש וכו'.

בכל אופן, הועדה המקומית אשר מספקת את האישורים היא זו שתבחן כל בקשה לפרטיה ותחליט אם לאשר את בניית הבריכה.

 

התקנת בריכה בחצר

התקנת בריכה בחצר על גבי משטח קשיח או דשא היא אמנם פחות מסוכנת מהתקנת בריכה על גבי מרפסת, אך גם במקרה זה יש לקחת בחשבון מספר דברים.

ראשית, יש להבדיל בין התקנת בריכה על גבי הקרקע לחפירת בריכה בתוך הקרקע. במקרים בהם הבריכה מונחת על הקרקע אין צורך בקבל היתר כלשהו. לעומת זאת, כאשר מתבצעת חפירה בקרקע לטובת בניית הבריכה, יש צורך בקבל היתרי בנייה.

בחלק מהמקומות בארץ (כתלות בסוג הקרקע), במקרים בהם הקרקע לא חזקה דיו כדי להתמודד עם עומסי הבריכה, יש צורך בשכבת יציקה של בטון וכלונסאות תומכים מתחת לקרקע.

בריכה המונחת על גבי מצע דשא למשך יותר מיום יכולה להרוס את הדשא. הבריכה מונעת מהדשא לבצע פוטוסינתזה וברוב המקרים הדשא מצהיב ונהרס באופן בלתי הפיך. המעשה הנכון הוא לרוקן את הבריכה לאחר השימוש בה או לחילופין לדאוג להזיז את הבריכה בכל כמה שעות למיקום אחר.

כאשר מניחים בריכה על גבי מצע דשא סינתטי מומלץ ליצור שכבה מבודדת בין הדשא לבריכה וזאת ניתן לעשות ע"י מזרוני גומי שיונחו מתחת לבריכה. כמו כן, גם במקרה זה יש להזיז את הבריכה למיקום אחר בכל כמה שעות כדי למנוע את ניקוב הבריכה ע"י הדשא שיכול להיות עוקצני ומחטי.

במקרה שמתקינים בריכה על גבי משטח קשיח, יש להתקין מזרון או יריעות בד כדי שהשוהים בבריכה לא יקבלו מכה בעת החלקה וכדי למנוע את ניקוב הבריכה.

בכל מקרה של התקנה בריכה, בין אם במרפסת או בחצר, יש לברר את כל הדרישות מול הרשויות. גם לאחר קבלת ההיתרים מהועדה, יש לאשר את בנייתה גם עם גורמים נוספים כמו המשטרה, מכבי האש והמשרד לאיכות הסביבה.

 

 

מקורות

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
אינג' אבי מילר - יעוץ ותכנון אקוסטי
מצויין כי "מקרים בהם הבריכה מונחת על הקרקע אין צורך בקבלת היתר כלשהו", אזי לידיעתך, כל בריכת שחיה ואף ג'אקוזי הממוקם על המרפסת או על גג הבניין או בחצר מחייב היתר בניה עפ"י חוק התכנון והבניה המצ"ב: http://osh.org.il/uploadfiles/6701. יתר על כן הוגשו תביעות לביהמ"ש על ג'אקוזי הממוקם בחצר ללא היתר, וביהמ"ש פסק כי נדרש היתר, וכך אף רשויות במדינה דרשו חוו"ד אקוסטית לג'אקוזי שמוקם במרפסות הדירות - באחת מתכניות ההגשה אשר הוגשו לעיריית ת"א, דהיינו כל בריכת שחיה נדרשת בהיתר עפ"י חוק התכנון והבניה, כולל פרטית ולא רק ציבורית.
התמונה של אנונימי
מהנדס במיל
העומס השימושי במרפסות ע"פ ת"י 412 הוא 350 ק"ג.. וכן ישנם עוד מקדמי הרס של 1.6.. כך שבריכה פשוטה עם 20-30 ס"מ מים לא אמורה להוות בעיה.

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר