ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

נבחנת הסבת נתיב באיילון לנתיב אגרה - מצומת חולון לגלילות מזרח

חברת נתיבי איילון הזמינה חוות דעת על האפשרות להפוך את אחד הנתיבים לאורך נתיבי איילון בתל אביב לנתיב אגרה בתשלום - כך נודע ל"גלובס". חוות הדעת התבקשה על ידי משרד התחבורה. זהו הצעד המעשי הראשון במסגרת תוכנית משרד התחבורה להוספת נתיבים מהירים בגוש דן.

החברה ביקשה לקבל חוות דעת ממהנדס התנועה האמריקאי יואל ליש, בעל מוניטין בתחום תכנון כבישים והסדרים בכבישי אגרה. ליש משמש יועץ של חברת נתיבי איילון ומגיע לישראל לעתים תכופות לצורך הרצאות והדרכות. חוות הדעת התבקשה לגבי הסבת נתיב אחד לנתיב אגרה, בקטע שבין צומת חולון בכניסה מכביש מס' 1 לתל אביב, וצפונה עד מחלף גלילות מזרח בחיבור לכביש 5.

אם מהלך כזה יתבצע, מדובר למעשה בהמשך של נתיב האגרה הקיים המתחיל בנתב"ג ומסתיים בצומת חולון, שיימשך ישירות וברצף אחד עד מחלף גלילות מזרח. על הפרויקט ממונה ניצן יוצר, האחראי בנתיבי איילון על תחום הנתיבים המהירים.

גורמי תחבורה בכירים מעריכים, כי הפיכת נתיב באיילון לנתיב אגרה, ללא שום אפשרות להרחיב את הכביש הקיים, תגרום לצפיפות גדולה עוד יותר בשעות הלחץ בנתיבי איילון. אחד מהם אמר: "מדובר במכה לעם ורווחה נוספת לעשירים".
עוד מצביעים המומחים על קושי מעשי, משום שניתן להפריד באופן פיזי רק את הנתיב השמאלי (המערבי) משאר הנתיבים לצורך נתיב אגרה, אבל משמעות הדבר היא, שרק הנוסעים בנתיב האגרה יוכל להשתמש בשול הדרך השמאלי. מנתיבי איילון נמסר: "אנחנו התקשרנו עם יואל ליש על מנת לתת למשרד התחבורה חוות דעת שנייה בעניין פרויקט תחבורתי".

ממשרד התחבורה נמסר, כי לא מדובר בנתיב אגרה אלא נבחנת אפשרות להקמת נתיב מהיר בדומה לנתיב הקיים בכביש 1, להקלת התנועה בכניסה לתל אביב. מכל מקום הנתיב לא יבוא על חשבון הנתיבים עצמם, יהיה חניון "חנה וסע" בדומה לחניון בכביש 1 והתחבורה הציבורית תיסע בו בחינם כמו גם רכב עם 4 נוסעים ויותר. ‏‏‎

בענף התחבורה הביעו פליאה על כך, שהכנת חוות הדעת הוטלה דווקא על נתיבי איילון, ולא על חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) או חברת כביש חוצה ישראל. זאת, מכיוון שמערכת היחסים בין שר התחבורה ישראל כץ לבין נתיבי איילון עומדת בצל יחסיו עם ראש העיר רון חולדאי, על רקע מינויו של אבי חודין, מקורבו של חולדאי, למנכ"ל החברה. וכן משום שחברת חוצה ישראל נחשבת לבעלת הידע בהפעלת כביש אגרה, כאשר מכיוון נוסף הגוף עליו סומך השר כץ יותר היא חברת נתיבי ישראל.

 

לקריאת הכתבה באתר גלובס לחץ כאן

 

תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר