נחנך מחלף המחבר את שכונת עין הים בחדרה ישירות עם כביש החוף

המחלף יקשר את השכונה, במסגרתה מוקם פרוייקט AQUA של עמרם אברהם ואפי קפיטל הכולל 630 יח"ד, ישירות עם כביד החוף. מדובר בשיפור ניכר של הנגישות למערב העיר ומפתח לפיתוח עתידי של מגורים, מלונאות ומסחר לאורך קו החוף, בהתאם לתוכנית המתאר החדשה של חדרה.

לדברי אלון עמרם, מנכ"ל חברת עמרם "המחלף שנחנך מחבר את השכונה עם עורק התחבורה המרכזי, כביש החוף, שמוביל ליציאה מהירה לכיוון גוש דן וכניסה מהירה מכיוון צפון הארץ. אם בעבר חדרה היתה נחשבת לגבול העליון של כל אזור המרכז, הרי שבניית התשתיות התחבורתיות קרבה את חדרה לאזור ת"א והכניסה אותה למרכז הארץ".

אלון גרינברג - מתכנן ערים ואזורים ומנכ"ל סביבות מגורים, מציין כי מחקרים רבים מעידים על קשר ישיר חיובי בין נגישות לכביש מהיר או בינעירוני, לבין שווי הנכסים שבסביבתו. במחקר שנעשה במדינת וושינגטון בארה"ב, נמצא כי התוספת הנובעת מנגישות טובה יותר לכבישים ראשיים במדינה מגיעה ל-12%-15%. בישראל הממצאים דומים.

גרינברג מוסיף כי "מבדיקה שערכנו עבור חמישה פרויקטים תחבורתיים שהושלמו בשנים האחרונות, נמצא כי מחירי הדירות בשכונות הנהנות ביותר מאותם פרויקטים, עלו בשיעור גבוה באופן משמעותי מאשר בישוב כולו שבו הן מצויות. מצאנו כי בממוצע, עליית מחירי הנדל"ן בשכונות הסמוכות עמדה על כ-23% לאורך תקופה של שנתיים (שנה לפני מועד פתיחת הפרויקט עד שנה לאחר הפתיחה), בעוד שבישוב כולו העלייה עמדה על כ-11.5% בלבד, עבור אותה תקופה – הפרש משמעותי המביא לידי ביטוי את פרמיית הנגישות".
 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר