נמשכת תנופת הבניה במעלות תרשיחא - העירייה מנסה למשוך את הקבלנים הגדולים

לפני מספר שבועות יצאו רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי במכרז, האחרון בשכונת גבעת האורנים, לבניית 192 יח"ד. המכרז הינו במתחם מכרזי אחד, ללא מחיר מינימום, כאשר עלויות הפיתוח נאמדות  בכ-100,000 ₪ ליח"ד.

הפיתוח במקום מבוצע ע"י חברת "ערים"  והוא מתקדם מאוד. ביצוע התשתיות, כבישים, חשמל ותקשורת הסתיים, כך שהקבלנים שיזכו במכרז הקרוב יוכלו לעלות לשטח באופן מיידי. בנוסף, החל התכנון של קומפלקס מוסדות ציבור, עם הרשאות תקציביות  לביה"ס יסודי, מעונות יום, גני ילדים, בית כנסת, ובנוסף יוקמו אולם ספורט, מועדון קהילתי, מקווה ומתחם מסחר ושירותים. בנוסף, בראש הגבעה מוקם פארק משחקים אתגרי מתקדם בעלות של 4 מליון ש"ח.

עיריית מעלות תרשיחא רואה בקליטת תושבים ושיווק איכותי לקבלנים יעד עליון, ולכן היא מאד אקטיבית בשיווק. העירייה פועלת זה מכבר לרתום קבלנים ויזמים גדולים לתנופת הבנייה בעיר, ותערוך סיור קבלנים לטובת המכרז הנוכחי ב-15.6.15. כיום יש בעיר 7000 יח"ד וישנן תוכניות מאושרות שמאפשרות בנייה של 3000 נוספות.

ראש העיר, שלמה בוחבוט, מציין כי "אנו רואים לאחרונה מגמה של יותר ויותר עסקאות לרכישת דירות בגבעת האורנים, על ידי תושבי כפר ורדים שמצפים לעליה משמעותית במחיריהן בהמשך. הם מבינים שפער המחירים בין כפר ורדים ומעלות תרשיחא חייב להצטמצם. כיום נמכרות דירות 4 חדרים חדשות בעיר במחיר ממוצע של 800,000 ₪, והצפי הוא לעלייה של כ- 100,000 ₪ בעוד כשנתיים. בוודאי שעם ההגעה של כביש 6 לצומת כברי בתוך כ- 4 שנים, מחירי הדירות יאמירו משמעותית". 

במכרז האחרון בגבעת האורנים  ל-340 דירות זכו 3 קבלנים: משהב, קבוצת משה חדיף ומעלות הירוקה. החברות כבר משווקות ובונות את הפרויקטים. כיום נמכרות דירות חדשות בעיר ב- 750,000 ש"ל לדירת 4 חדרים סטנדרטית ו-940,000 ₪ לדירת 4 חדרים עם גינה. דירות גן ודירות גג-דופלקס נמכרות בטווח שבין 1.050 ל-1.3 מיליון ₪.

מעלות תרשיחא מהווה מוקד משיכה בשל הטבת מס מאד משמעותית שמותירה למשתכרי משכורות נאות כ- 4,000 ₪ בהכנסה הפנויה, כתוצאה מאי תשלום מס.

במעלות תרשיחא קיימים 2 אזורי תעשיה ובהם תעשיות מו"פ, תעשיות בטחוניות, הנדסה ורפואה. העיר נהנית מנגישות תחבורתית גבוהה, עם 5 דק' נסיעה מאזור התעשיה תפן, 15 דק' נסיעה מתחנת הרכבת בנהריה, ו-7 דק' מכביש 6 העתידי שיגיע עד צומת כברי בשנת 2019.

יחס שטחים ירוקים פר תושב בעיר הינו פי 5 מהממוצע בישראל, ועומד על 52 מ"ר לתושב, לעומת 8.5 מ"ר לתושב בערים ומועצות מקומיות בארץ. מדובר בנתון הדומה למדינות מובילות בעולם דוגמת גרמניה ויפן, ונתון גבוה ממדינות דוגמת ארה"ב (22-42 מ"ר לתושב) ולונדון (30 מ"ר לתושב).

מעלות תרשיא היא פורצת דרך בהתייעלות אנרגטית ולמעשה היא העיר הראשונה בעולם שהחליפה את כל תאורת העיר – תאורת רחוב, מוסדות ציבור וחינוך לתאורת לד. בכך הובילה ל- 70% חיסכון בחשמל ולהפחתה של 50% בפליטות גזי חממה. אם לא די בכך ראש העיר מעלות, חתם השבוע על אמנת האיחוד האירופאי SEAPבה התחייב להפחית את גזי החממה ב- 20% נוספים עד 2020, אך לפי תוכניות העבודה של העירייה ההפחתה תהיה בכ- 50% נוספים.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר