נערכת לרעידה גדולה? חברת עמידר מחזקת מבנים

בעוד הקבלנים מתלוננים כי אינם יכולים ליישם את התוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בפריפריה בגלל אי-כדאיות כלכלית, נראה כי המדינה מצאה פתרון ביניים. על רקע שרשרת רעידות האדמה בצפון הארץ בשבוע החולף, בחברת עמידר מציינים היום (ד') כי במסגרת פרויקט חיזוק מבנים של המדינה בטבריה, בבית שאן ובקריית שמונה, נבדקו הבניינים שחוזקו ונמצאו ללא פגע. זאת, בניגוד לבנייני מגורים אחרים ברחבי ערים אלה, שלדברי עמידר נפגעו ונסדקו.

בשנה האחרונה החלה החברה הלאומית לשיכון בישראל, הבונה ומחזקת מבני דיור ציבורי ודיור מוגן, לחזק מבנים ישנים בערים שבהן הסיכון הגבוה ביותר למפולות, קריסת קרקעות וגלישת מדרונות בעקבות רעידות אדמה, בין היתר בשל הקרבה לשבר הסורי-אפריקאי ולא מעט בעקבות בנייה הסובלת מקשיים הנדסיים.

במסגרת הפרויקט, שצפוי להסתיים בעוד כשנתיים, הקציבו משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר והמשרד לפיתוח הנגב והגליל כספים לצורך חיזוק של כ-60 מבנים בערים אלה. "נבדקו התנאים הכלכליים, והוחלט שעושים רק חיזוק של מבנים", מסביר יניב לסקר, מנהל הפרויקט של עמידר, "לקחנו מהנדסים שקבעו תוכנית, לפיה מסביב לכל בניין יוקמו קירות תומכים מבטון שעליהם הוא נתמך".

מבנה כזה לוקח לחזק בין חצי שנה לעשרה חודשים, "תלוי בגודל ובמורכבות של הביצוע", מוסיף לסקר. בשלב זה חוזקו כשמונה בניינים בטבריה, ארבעה נוספים באמצע עבודת הגמר ועוד שמונה בשלבים אחרונים של גמר החיזוק. בבית שאן ובקריית שמונה נמצאים עוד כ-40 מבנים בשלבי ביצוע. 

 

להמשך קריאת הכתבה באתר ynet לחץ כאן

כתבה: הילה ציאון - ynet

 

מבנה בטבריה לאחר חיזוק:

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר