נשים הורסות בונות: מה קרה במפגש CivilEng Think Tank לנשות המקצוע של ענף הבנייה?

במטרה להוביל שינוי בענף הבנייה, אתמול נערך מפגש נוסף במסגרת CivilEng Think Tank, מיזם ייחודי שמטרתו להוביל קבוצות חשיבה בענף הבנייה. הפעם היה זה תורן של נשות מקצוע משלל דיסציפלינות הענף, לתפוס את מקומן במשרדי CivilEng. המפגש הוא הגדול ביותר שנערך עד כה במסגרת המיזם ונכחו בו כ-45 נשות מקצוע. 

 

במהלך המפגש זכינו להרצאה מרתקת של אלה בן-נון, בעלת משרד הניהול "אלה בן-נון ניהול בנייה", ששולבה עם הרצאתה של תא"ל אורלי שטרן, אדריכלית, סגן ומ״מ ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הבטחון. כמו כן, נערך דיון בהנחייתה של תמי ברינר, מנהלת הגיוס של CivilEng, שמטרתו לקדם חשיבה משותפת על הבעיות והסוגיות הבוערות הנוגעות לנשות ענף הבנייה. לקריאה מהו Think Tank >> 

בקהל נכחו בין היתר נשות מקצוע עצמאיות, כמו גם מארגונים מובילים כגון דורון שלו, וקסמן גוברין גבע, תכנית אב לתחבורה בירושלים, חוצה ישראל, סולל בונה, אילן בן דוד, מגן, אלקטרה בנייה, משרד הבטחון, צה"ל ועוד. 

 

 

 

הצטרפות לקבוצת הפייסבוק של נשים בענף הבנייה >> 

 

לאחר הקדמה קצרה, שכללה הסבר על פעילותה של קבוצת CivilEng, כמו גם סבב היכרות קצר בין משתתפות האירוע, עלו אלה בן-נון ותא"ל אורלי שטרן להרצאתן. בהרצאה, ששמה "נשים הורסות בונות", השתיים הציגו את האתגרים העומדים בפני נשים בענף הבנייה. כענף שמהווה מנוע צמיחה וחסר אנשי מקצוע איכותיים, נשים מביאות לשולחן סט כלים ייחודי כגון צורת מחשבה שונה, גיוון השיח שהופך פורה יותר וכמובן שגם אכפתיות, מוחות חזקים ויכולת השפעה. ניכר כי לעומת לימודי אדריכלות, שם יותר נשים לומדות את התחום, פחות נשים לומדות הנדסה. בנתון מעניין שהוצג, ניכר כי נכון לשנת 2014 רק 22 אחוז הן מהנדסות אזרחיות. למעשה, התופעה של מיעוט נשים בענף ניכרת גם בעולם - נכון למחקר של ליאור זיצמן, שהוצג בהרצאה, מתוך כלל עובדי ענף הבנייה נשים מהוות רק כ-10 אחוז, ומתוך אלה, לא פחות מ-86 אחוז עובדות במשרות משרדיות. באופן מעניין, המחקר הציג כי 13 אחוז מכלל חברות הבנייה בעולם הן בבעלות נשים - עליה של 94(!!!) אחוז בין 2007 ל-2018. 

 

המכשולים שעומדים בפני נשים בענף הבנייה הם מגוונים: החל מפערי שכר, דרך קשיים להתקדם ועד אפלייה. נקודות כואבות נוספות נוגעות לעובדה שמדובר בסביבת עבודה קשה גם כך - קיימות סכנות באתרי הבנייה, עימותים, זוהי עבודה פיזית ונדרשות יכולות לקבל החלטות קשות ואף להטמיען. בשל כך, יצירת מודעות ליתרונות שמביאות איתן נשים לתפקידי הנדסה, לשונות, ולשאיפה לשיוויון, חשובה כל כך. ולדברי בן-נון ושטרן, חשובה האמונה העצמית, השאיפה למצוינות, בחירת המנטורים, היכולת לא לפחד מהפחד והאמונה כי אין תקרת זכוכית. צריך לזכור לאהוב את האתגר, לתכנן קדימה ולזכור שלאנשים יש יכולת לשנות. 

 

 

 

ומה לגבי העתיד? על פי המחקר שהוצג בהרצאה, עד 2020 נשים אמורות להוות כ-25 אחוז מהכוח המקצועי בענף הבנייה. לצד העלאת הנושא לסדר היום וקביעת נורמות חדשות, יש לייצר צעדים לפיתוח מנהיגות, קהילתיות ונטוורקינג, ותכניות מנטורינג בין אישה לאישה. 

 

עם תום ההרצאה נערך דיון פורה ומעניין שבו דנו באפשרויות הפתרון בסוגיות שאיתן מתמודדות החברות בפן המקצועי וגם האישי. סוגיות שהועלו עסקו בעובדה שהתחום גברי מאוד, לעתים יתר על המידה, שוביניסטי לפעמים. כמו כן, מהשיח עלה כי יש נשים שמרגישות שהן בעמדת מגננה, כי שואלים אותן שאלות לא חוקיות, כי יש חוסר אמון כלפי נשים וכי בתחומים מסוימים כגון ביצוע, לא נותנים מספיק צ'אנסים. הדיון היה מאתגר, העלה סוגיות חשובות מאוד ואף פתרונות כגון הצורך במנטורינג שיקנה כלים להתמודדויות אלה, יצירת מעטפת תומכת ועוד. 

 

תודה לכל מי שהגיעה לאירוע. אנחנו ממשיכים לעבוד עבורכם על המפגשים הבאים. הישארו מעודכנים ב-CivilEng.co.il!

 

עוד תמונות מהאירוע מחכות לך בגלריה שלנו! לצפייה >>

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר