סיור הפקולטה להנדסה אזרחית, חברת דניה סיבוס

בין המבחנים והעבודות, שיעורי הבית וההגשות ובין ההרצאות והתרגולים,
לקחה על עצמה הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון להקים קורס יוצא דופן.
קורס ללא בחינות, עבודות או ש"ב. קורס שבמהלכו, אנו כסטודנטים מתוודעים,
על קצה המזלג, למסלולי הלימוד של המקצוע שלנו.

במהלך הסמסטר הרצו והופיעו בפנינו ממיטב מנהלי החברות הגדולות בשוק, מנהלי הפרויקטים המתקדמים והמעניינים ביותר ומרצים רבים על נושאים שונים ומגוונים.

בכל מפגש קיבלנו הסברים ודוגמאות שונות על מסלולי המקצוע ובהם ניהול בניה, קונסטרוקציות (מבנים), תחבורה, חקלאות וכיו"ב. לאחר כל הרצאה שוחרר תקציר לאתר האינטרנט של הקורס ובו תמצית הדברים שנאמרו בהרצאה, מצגות פאוור - פוינט ושאלות שהתעוררו במהלך הדיון ותשובותיהן.

גולת הכותרת של הקורס היא סיור מודרך באתרים שונים בעקבות המסלולים השונים. בסמסטר האחרון (אביב 2009) הסיורים נקבעו ל-4 חברות בניה וביצוע: א.דורי, דניה סיבוס, אל-הר ואלקטרה. כמו-כן היו סיורים נוספים לחברת הרכבת הקלה בירושלים, למרכז התחבורה של חיפה ולמוביל הארצי. כל סיור הודרך ע"י נציגי החברות באתרים עצמם וכללו סיור נרחב באתר והסבר על עבודת המהנדסים במקום. הסיורים לוו ע"י מרצים וראשי המסלולים בפקולטה.

אני בחרתי לצאת לסיור של חברת דניה סיבוס, בליווי פרופסור ארנון בנטור, דיקן הפקולטה.

הסיור התחלק לארבעה אתרים:

1. הפרדה מפלסית כביש - מסילת רכבת, בצומת בנימינה על כביש מס` 4.   
2. מגדל NAM בשכונת "פארק צמרת" בצפון ת"א - מגדל מגורים יוקרתי.
3. שכונת "סביוני רמת אביב" בשכונת רמת אביב בתל-אביב - בניה באתר נרחב.
4. מגדל קונקורד ברמת גן - מגדל משרדים בעל אלמנטים טרומיים ומערכת תמיכה חדשנית.
 
בכל אתר ואתר חיכו לנו נציגי החברה, המהנדסים הפעילים במבנה ושולחן כיבוד. כל מבנה היה מיוחד בדרכו שלו ובכל אתר הציגו בפנינו את הבעיות שנתקלו בהן הן בזמן התכנון והן בזמן הביצוע.

את יום הסיור התחלנו באתר ההפרדה המפלסית בכביש 4

האתר כולל הרחבת מספר נתיבי הנסיעה בכביש, משני נתיבים לארבעה, והרמת המפלס ע"י גשר קשתות מעל מסילת הרכבת מחוץ לבנימינה. הגשר עצמו הוא הארוך ביותר במדינה נכון להיום וכאשר ייפתח יהיה גשר הקשתות בעל המפתח הרציף הארוך ביותר שנבנה בארץ. הגשר עצמו הוא מהגשרים הראשונים שנבנה כולו בשיטת הדריכה, כאשר החלל החסום בתוך הגשר מעוגן עם 3 כבלים מכל צד, כבלים אשר יימתחו לאחר סיום בניית הגשר ויקובעו במקומם בכדי לחזק אותו.


הסמכים עליהם יושבות הקורות המאוזנות עשויים מחומרים מרוכבים מתקדמים, המאפשרים לחיצה והתרחבות בכיוון מאוזן בלבד. הגשר עצמו מורכב מקל - בטון, יצוק באתר ובעל חיפוי חיצוני של אבן בכדי ליצור רושם של תעלה רומאית עתיקה. הכביש לכיוון דרום ייפתח על הגשר הנ"ל בתחילת 2010 אז יתחילו לעבוד על הגשר לכיוון צפון, בעל אותו מפרט. לכשיסתיים הפרויקט מתוכננים הגשרים הללו לפתור את בעיית הפקקים בכביש 4 באזור בנימינה, וליצור מחלף בטוח יותר ללא מפגש מסילה - כביש.


מגדל NAM בתל-אביב

הסיור המשיך דרומה, לכיוון מרכז הארץ.

הגענו לאתר "שכונת פארק צמרת", אתר בעל מספר מגדלי מגורים יוקרתיים שנועד להיות שכונה סגורה ויוקרתית בצפון תל-אביב. השכונה ממוקמת על דרך נמיר, ליד תחנת הרכבת ארלוזורוב בתל-אביב. מגדלי YOO  שכבר בנויים ובשימוש הם החלק המפורסם כעת של השכונה העתידה להכיל את המגדל השני בגובהו בתל-אביב, מגדל W 156 מטרים, אחרי מגדל שער העיר ברמת-גן, לאחר שתסתיים בנייתו.
אנחנו הלכנו לבקר באחד המגדלים בבעלות החברה, מגדל NAM.

המגדל, מגדל מגורים יוקרתי, הוא מבנה בעל 30 קומות, לכשיסתיים, בגובה 101 מטרים. כל דירה בעלת 140 מ"ר רבועים, 4 דירות בקומה. היעדר עמודי תמיכה פנים מבניים, יוצרת אפשרות לחלל נרחב בתוך הדירות. המגדל בנוי כך שישנו אטריום בגובה 30 קומות לכל גובהו. מעליות שקופות נוסח בית-מלון ייתנו לדיריי המבנה הרגשה של מלון חמישה כוכבים. האטריום מהווה פיר חיזוק למבנה, ועל כן כל עמודי התמיכה שלו נמצאים בצד החיצוני של הבניין.

לבנין מגרש חנייה 4 קומתי צמוד לו. ההחלטה לבנות חניון מובנה ולא תת קרקעי הייתה נכונה כלכלית ואף הוסיפה חיזוק מבוסס ללובי. הבניין בנוי על רפסודת יסודות אחידה המקיפה את שני המבנים ואת הגינה מחוץ למבנים. בבניין עצמו קיימות 115 יחידות דיור רגילות, ו2 יחידות פנטהאוס. לכל דירה יש גישה למרפסת, כאשר שתי דירות שכנות יכולות ליצור חלל יחיד ונרחב על פני חצי קומה. לבניין 8 בריכות שחייה, 5 מהן פרטיות, חדר כושר וספא.
 

שכונת "סביוני רמת אביב"

הסיור המשיך לשכונת "סביוני רמת אביב" בשכונת רמת אביב, תל-אביב.

השכונה מורכבת מארבעה מגדלים בני 14-21 קומות, ושישה מבנים מדורגים בני 6 קומות. השכונה מעוצבת כך שהמגדלים נמצאים בקצוות המערביים והמזרחיים של השכונה, והבניינים המדורגים ביניהם. כל המבנים בשכונה נבנו באמצעות חלקים טרומיים שיוצרו במפעלי דניה סיבוס. אנו ביקרנו באתר הקמתו של בנין 7, בנין מדורג בן 6 קומות.


כל החדרים, כולל הממ"ד, בנויים מחלקים טרומיים שמובלים לאתר. האתר הוא חצי מאוכלס, ולכן יצא לנו לראות כיצד הפרויקט יראה בסופה של העבודה.

מתחת לשכונה ישנו חניון תת קרקעי ענק, הנמתח מתחת לכל המבנים. המתחם התת הקרקעי הנרחב נועד לאכלס כמה מאות של מכוניות. במרכז המתחם התת קרקעי, נמצאת הבריכה השכונתית. מתחת לחלון כיפתי רחב, נמצאת הבריכה, הספא וחדר הכושר השכונתיים. למגדלי המגורים הגבוהים ישנן בריכות נוספות פרטיות וחדרי כושר נוספים. במרכז השכונה נבנית טיילת ארוכה המחברת את כלל מבני השכונה, ומכסה את החניון שמתחתיה. השכונה תכיל בתום הפרויקט כ-500 יחידות דיור בגדלים שונים ובעלויות שונות, בשכונה מוגנת וסגורה בלב העיר.

מגדל קונקורד

מגדל קונקורד, מגדל משרדים בן 18 קומות, וחניון על קרקעי בעל 5000 מ"ר של שטח בנוי, ייבנה בשיטה חדשנית. כל הקומות החל מהקומה הרביעית ייבנו על משטח טרומי שיושב על כמה מגבהים. לאחר היציקה באתר לתוך התבנית, וייבוש הבטון, תיפרד התבנית ותועלה לקומה הבאה. התבניות ימשיכו לעלות עד לקומה ה18, ואז יפורקו. בעת ביקורנו במגדל, הראה לנו המהנדס המבצע הראשי של הפרויקט את תוכניות המתאר של המגדל ואת שטף הזמן המיועד.

המגדל נמצא כעת בשלב הקומה החמישית שלו, ובעקבות הבניה הטרומית, מתקדם במהירות המקבילה כמעט לפי שתיים ממהירות הבנייה המקובלת היום. כאשר יושלם, יהיה בנין הקונקורד המבנה החדשני בארץ, ויכלול בין השאר מבואה (לובי) בן 3 קומות, ושטח משרדים של 20,000 מ"ר בסך הכל.

בכל אחד מן האתרים חיכו לנו נציגי החברה והמהנדסים. בסופו של יום יצאנו מן הסיור עם ידע נוסף ובעל המון משמעות לבחירת המסלול בהמשך הדרך, ועם המון חוויות מהנות.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר