סיכום סקר התוכנות הגדול

מתכננים מכל התחומים בענף הבנייה, התשתיות והנדל"ן, עושים שימוש יומיומי במגוון תוכנות לצורך מידול, אנליזה ושרטוט. מגוון התוכנות הקיים היום בשוק רחב, ולכל תוכנה "קהל אוהדים" משלה, או פיצ'רים שונים שמספקים מענה ייחודי, בזמן שחלק מהתוכנות הותיקות כבר נטמעו עמוק אל תוך הרגלי המשתמשים.

 

במהלך החודש שעבר ערכנו סקר כדי להכיר ולמפות במעט את ההרגלים הללו. בין משתתפי הסקר אף הוגרל פרס בו זכה דביר לוי. פרופיל המשיבים על הסקר מורכב מ-77% שכירים ו-23% עצמאיים. 40.8% עובדים במשרדים קטנים המונים 1-5 עובדים, ו-29.6% עובדים במשרדים קטנים-בינוניים 6-20 עובדים, ושיעור זהה מכלל המשיבים עובדים במשרדים בינוניים וגדולים.

 

77% מבין המשיבים נמצאים בתפקידם פחות מעשור, מה שיכול להצביע על אחת משלושת התופעות, או שילוב שלהן:

  1. תחלופת כוח האדם במשרדי התכנון גבוהה.
  2. ההתקדמות לתפקידים בכירים יותר מתרחשת בשיעור נרחב מאוד תוך שנים בודדות.
  3. ישנה כניסה של בוגרי מסלולי לימוד רלוונטיים טריים רבים לתחום התכנון.

 

מבחינת תפוצת השימוש בתוכנות, התוכנה הפופולרית ביותר לביצוע אנליזה בקרב המשיבים לסקר היא STRAP. סטראפ משמשת מהנדסים ואדריכלים ככלי להמחשה חזותית לטובת הלקוחות ואנשי מקצוע אחרים המעורבים בתהליך התכנון. סטראפ מסייעת לדמות את מראה הבניין ולהעריך את המידות שלו ואת החומרים בהם יש צורך להשתמש.

50.7% משתמשים בה באופן בלעדי. הדומיננטיות של התוכנה כל כך ברורה עד כדי כך ש-11.1% נוספים משתמשים במשולב גם ב-STRAP וגם באחת או יותר מהתוכנות Midas, SAP 2000,Robot Sturctural ו-Sofistik, תוכנה המותאמת במיוחד לאנליזת מבנים ותכנון בסביבת BIM. ב-Sofistik משתמשים (במקביל לשימוש בתוכנה אחת נוספת) כ-6.5%, מה שמציב אותה כתוכנה השנייה בשכיחותה בקרב בעלי המקצוע לביצוע אנליזה.

רק 1.3% משתמשים באופן בלעדי ב-MIDAS, ו-1.3% נוספים משתמשים ב-ETABS בלבד.

 

האם אתה עצמאי או שכיר?

מספר העובדים במשרד

התוכנות בשימוש לטובת אנליזות

התוכנות בשימוש לטובת מידול ו/או שרטוט

התוכנות בשימוש לטובת מתודולוגיות BIM

לצורך מידול או שרטוט 29.6% משתמשים ב-AUTOCAD באופן בלעדי, 32.2% משתמשים באוטוקאד וברוויט, עוד 8.6% משתמשים באוטוקאד, רוויט ותוכנות נוספות, ו-18.5% משתמשים באוטוקאד ובתוכנה נוספת שאינה רוויט. זה אומר שסה"כ שיעור המשתמשים באוטוקאד בקרב המשיבים לסקר עומד על הנתון המרשים 80.3%, ושיעור המשתמשים ברוויט עומד על קצת יותר ממחצית מכך - 40.8%.

 

בעוד אוטוקאד מוגדרת כתוכנת לשרטוט, תכנון ותיעוד מודלים דו ותלת-ממדיים מדוייקים, רוויט מהווה תוכנת BIM למידול מידע מבני המסייעת לאנשי מקצוע לתכנן, לבנות ולתחזק מבנים איכותיים וחסכוניים. 

ואכן, בעבודה על מודל BIM התוכנה הנפוצה ביותר היא רוויט, ומשתמשים בה 37.5% מקרב המשיבים, ועוד 10.6% משתמשים בה ובתוכנה אחת או יותר בנוסף. התוכנה הבאה בפופלריות שלה היא CIVIL3D בה משתמשים 4.7% מהמשיבים בלבד.

 

לסיכום, למרות ריבוי התוכנות בשוק, ניכרת שליטה ברורה של התוכנות סטראפ, אוטוקאד ורוויט. בין אם זה מתוך העובדה שהתוכנות הללו נטמעו אל תוך הרגלי העבודה של הענף, ובין אם זה בשל כך שמבחינתם של ציבור המשתמשים מספקות התוכנות הללו מענה מושלם או לפחות טוב ומותאם במידה מספקת לצרכיהם המקצועיים. יחד עם זאת ניכר כי הולך ונבנה קהל משתמשים לתוכנות CIVIL3D וסופיסטיק, אך גם התוכנות המוכרות פחות הולכות ומוצאות קהל אוהד שמעדיף אותן על פני התוכנות הותיקות, ודוחף אותנו, אנשי המקצוע, להמשיך ולהכיר תוכנות נוספות וחדשות כדי להישאר מעודכנים.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר