סקירת פרויקט עזריאלי טאון - הצגת הפרויקט

תיאור כללי

פרויקט עזריאלי טאון נבנה בלב מרכז העסקים הראשי של תל אביב-יפו, בסמיכות לצירי התחבורה הראשיים של גוש דן ושל מטרופולין ת"א ובצמידות לתחנת הרכבת הקלה ותחנות רכבת תל אביב סבידור.

בנוסף, ייבנה בשנים הקרובות ע"י עיריית ת"א גשר עמק ברכה אשר יחבר את מזרח העיר למרכז העיר דרך הפרויקט.

בלב הפרויקט מתוכננת כיכר עירונית פתוחה ותוססת אשר תכלול מסחר, בתי קפה ומסעדות.

 

 

יזם: קבוצת עזריאלי בע"מ.

משרד תכנון: 

חברת הפיקוח והניהול: וקסמן גוברין גבע.

קבלן ראשי: בסט בנייה בע"מ.

קבלן שלד: יילמזלר אינטרנשיונל בע"מ.

קבלני אינסטלצייה, מיזו"א, חשמל ומעליות: אלקטרה מערכות.

קבלן אלומיניום: אלום עשת.

תבניות: פרי תעשיית תבניות.

 

 

הפרויקט משתרע על קרקע בשטח של כ-21 דונם המיועדת לבניית 4 מבנים:

  • מבנה A - מגדל מגורים בעל 60 קומות.
  • מבנה B - מגדל משרדים\מגורים בעל 19 קומות.
  • מבנה C - מגדל משרדים בעל 40 קומות.
  • מבנה D - מבנה מסחר בעל 2 קומות.
  • 5 מרתפי חניה, בחלקם מתחת למי תהום.

 

אופן ושלבי הביצוע

 

תחילת עבודה: מרץ 2018.

סיום עבודה: מרץ 2021.

 

תיאור כללי

לאחר בחינה מדוקדקת של כלל המשתנים אשר עלולים להשפיע על קצב העבודה והעלויות, גיבשנו החלטה כיצד לבצע את הפרויקט בצורה המיטבית מבחינה הנדסית.

גרעין מבנה C הינו הגורם העיקרי אשר ישפיע על הנתיב הקריטי של הפרויקט. אי לכך ובהתאם לזאת הוחלט להתקדם עם גרעין המבנה במהירות המקסימלית מתחתית החניון תוך כדי השלמת התקרות סביבו.

בשל מורכבות מסירת תאי השטח בפרויקט קצב ההתקדמות בשטחים יהיה שונה, אך בהסתכלות על טווחי משכי הביצוע ניתן לראות כי גמר החניון, עם כל המורכבות של מועדי מסירת השטחים, נגמר בטרם נגמר שלד מבנה C, ומכאן הנחיצות להאיץ את שלד מבנה C.

לשם כך נבחרה עבור מבנה C מערכת טפסות אשר מתחילה לטפס מתחתית החניון ומערכת הגנה היקפית של חברת PERI למיצוי מקסימלי של מהלכי היציקה.

לקירות תבניות ואריו במבנה C בלבד, ולתקרות תבניות סקיידק בכל המבנים. את מבנה C ישרתו 2 עגורני צריח ומשאבה סטטית.

יתר גרעיני המבנים הנוספים יבוצעו בעזרת תבניות דומינו בשל חוסר החזרתיות בהם אשר לא כלכלי עבור תבניות ואריו.

לכל מבנה יהיה מנוף צריח יעודי אשר ישרת את גרעין המבנה ושטח החניון סביבו.

 

 

אתגרים ביצועיים

  • עבודה משותפת בתא שטח צפוף עם קבלן דיפון וחפירה.
  • קבלת תאי שטח בחלקים במקום את כל האתר בפעם אחת.
  • עבודות מנוף בסמיכות לנתיבי איילון.
  • כניסה לאתר מתוך נתיב עבודה של הרכבת הקלה אשר משתנה, נפתח, נסגר בכל יום ללא התראה מוקדמת (פרויקט לאומי).
  • ביצוע 4 קומות בחודש במבנה C.
  • רמת דיוק גבוהה.
  • תלונות מרובות של דיירים על עבודה בשעות הערב.
  • קבלת אישור לעבודת לילה.
  • שינוי מחירי חומרים לאורך תקופת הביצוע.
  • הוצאות לוגיסטיות נלוות בשל מיקומו הטופוגרפי של הפרויקט.

 

מטרת על ויעדים עיקריים

  • אפס תאונות בעבודה !!!
  • עמידה בלוחות זמנים.
  • היצמדות לתקציב הפרויקט.
  • ביצוע עבודה בהתאם למפרטים ובאיכות גבוהה.
  • יצירת קשרי אמון והבנה הדדים עם היזם והפיקוח.

 

 

בקרוב - אתגרים בשלבי הביצוע הראשונים...

הוסף תגובה
צור קשר