סקר - ל50% מהציבור הישראלי חשוב שהבית שירכוש יהיה בית ''ירוק''

כך עולה מסקר שערכה המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון על ידי מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה" לקראת כנס "הנדסה אזרחית ירוקה" שערכה המכללה בתאריך 23/2/09, בין השעות 10:00-19:00, בקמפוס באר שבע. מהסקר עולה כי למחצית מהציבור הישראלי חשוב שהבית שירכוש יהיה בית "ירוק", למרות שרמת המודעות של הציבור לבנייה ירוקה ולמרכיביה עדיין נמוכים מאוד: כ- 16% בלבד מכירים או שמעו על הנושא רבות, בעוד שכ- 62% אינם מכירים את הנושא כלל או כמעט ולא שמעו עליו. אולם חשוב להדגיש כי הנכונות לרכוש בית ירוק גדלה לכמעט 60% לאחר שהוסברו מאפייני הבנייה הירוקה ויתרונותיה.
 
עבור השאלה החשובה ביותר - כמה מוכנים לשלם עבור בית ירוק? - התשובה משתנה מקבוצת אוכלוסייה אחת לשנייה ומפרויקט לפרויקט. נכס ממוצע נמכר היום בישראל בכ- 210,000 דולר השווה לכ- 840,000 ₪. כ- 25% מהציבור מוכן לשלם בממוצע כ- 7.5 אלף דולר כתוספת לדירה ממוצעת, שתכלול מזגן חסכוני, בידוד של הבניין והדירה וכו`. עוד כ- 10% מוכנים לשלם תוספת של כ-5.5 אלף דולר, כלומר, ירידה של כ- 2,000 דולר במחיר הנדרש כתוספת מעלה את שיעור המוכנים לשלם בעוד כ- 40%.
 
מעניין לציין כי מי שאינם מכירים את נושא הבנייה הירוקה והחכמה הם בעיקר: היותר מבוגרים, בני 55+, בעלי השכלה והכנסה נמוכים ועולים חדשים. החדירה של בית "ירוק וחכם" גבוהה יותר בקרב הצעירים עד גיל 35. הסקר נערך בקרב 500 משיבים, גברים ונשים, בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל. הסקר נערך בשבוע הראשון של חודש פברואר 2009.
 
לקראת הכנס, מסביר ד"ר אורי צדקה, יו"ר הכנס ודיקן המחלקה להנדסה אזרחית במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון כי: "משאבי העולם הולכים ומתכלים, ההגנה על הסביבה היא כיום ערך אשר לו שותפים רבים. עתיד כדור הארץ ומשאביו בידינו וכולנו מצווים להבטיח ולשמר אותם, לנו ולדורות הבאים, כל אחד בתחומי עיסוקו. ההנדסה האזרחית בתחומיה השונים נרתמה גם היא בשנים האחרונות לנושא - בייזום, תכנון ופיתוח של פרויקטים ירוקים כמו בנייה בלבני אדמה מיוצבים, שכונות בבנייה ירוקה, מערכות לאיגום ולשימור מים, שימור קרקע, סילוק מזהמים, ניצול אנרגיות של שמש, רוח וזרימה ושימוש במערכות תחבורה שקטות".
 
ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מתכננת ערים, מתמחה בניתוח אומדני פוטנציאל כלכלי מוסיפה כי "הבנייה הירוקה עומדת להפוך לסטנדרט פופולארי בתוך פחות מחמש שנים. מרבית היזמים לא ייבנו יותר בניינים ללא תקן של בניין ירוק. הביקוש לבנייה הירוקה יגיע הן מכיוון משקי הבית-רוכשי הדירות והן מגורמי התכנון ובראשן הרשויות המקומיות" להערכתה "תחדור הבנייה הירוקה בישראל בקצב דומה לחדירה בקרב רוכשי הדירות בציבור האמריקאי. שם כבר מדברים על בית ירוק כבית "עדיף", כלומר שיש לו עדיפות בעיני הקונה בעת תהליך הרכישה וההשוואה בין בנייני פרויקטים שונים".
 
הכנס דן ועסק בשאלות, מסקנות והמלצות ליצירת סביבת מגורים בריאה תוך התחשבות בסביבה, חסכון באנרגיה והימנעות מפגיעה במשאבים הטבעיים. הנושאים למושבי הכנס: אדריכלות ובניה ירוקה, שימור מים, שימור קרקע, אנרגיות מתחדשות ומערכות תחבורה ירוקות.
 

בכירים בתחום ההנדסה האזרחית ישתתפו בכנס כגון: מר ניקולס זפירופאולוס, שגריר יוון בישראל, האדריכל חיים דותן, מתכנן הקמפוס (עם "שבח אדריכלים") ומקבל הפרס לרגלמלאות יובל למדינת ישראל על התרומה המקצועית בתחום אדריכלות, ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה ומתכננת ערים; מר גיורא שילוני יועץ בהנדסה אזרחית - תעלת הימים מהים התיכון לים המלח בתוואי נחל חדרה.

המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר