עדכון מפרויקט כביש עוקף קריות (מחלף ביאליק - כביש 22)

מערכת CivilEng

30.11.2011

מתכנן: בני מיירנץ מהנדסים יועצים
מנהל עבודה: עידואן אבו סאלח
בקר איכות: מוהנד אבו שקארה
* כתב באדיבות מהנדס חיג`אזי ריפעת מהנדס הביצוע מטעם חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית.

גשר מחלף ביאליק, הינו הגשר הגדול ביותר בקטע הצפוני של כביש עוקף קריות, ועתיד לשרת את התנועה של כביש מספר 79.

הגשר מורכב מ - 3 נציבים:
  • נציב 1: נציב בגובה 6.5 מ`.
  • נציב 2: מורכב מ 6 עמודים בקוטר 1.8 מ`, וקורת רוחב הנשענת על סמכי ניאופרן משוריינים.
  • נציב 3: נציב בגובה 11.5 מ`.
במחלף ביאליק יורכבו 22 קורות טרומיות (בשני שדות) - 11 קורות בכל שדה.



קשיים בביצוע
קורת הרוחב בנציב האמצעי נשענת על סמכי עליהם מונחת פלטת ניאופרן (Neoprene), וכתוצאה מכך קיימת סכנת התהפכות הקורות - בזמן הרכבתן. בשל סכנה זו, במהלך הרכבת הקורות טרומיות, מתוכנן פרט שיצור חיזוק של הקורה, בכיוון שדה ההעמסה.

יציקת העמודים בנציב האמצעי התבצעה באמצעות תבנית פלדה (טפסה) בקוטר 1.8 מ` ובגובה הרצוי, עליהם הודבקו סמכי הניאופרן.

בתמונה: סמך הניאופרן (שחור) ומצידיו שני חיזוקים זמניים שיסיעו במניעת התהפכות הקורה בזמן ההעמסה.


הקורות הטרומיות נשענות על סמכים זמניים, שיפורקו לאחר שיוחלפו בסמכים קבועים. הסמך הקבוע יבוצע על ידי ביצוע דייס אפוקסי מעל סמך הניאופרן - עליו תשען הקורה במצב הסופי.

בתמונה: השענת הקורות הטרומיות על הסמכים הזמניים.



 
 

מצב נוכחי
נכון להיום הסתיימו העבודות על שלושת נציבי הגשר. בתאריך ה 29.11 בוצעה הרכבה ראשונה של הקורות הטרומיות בין השדות 1-2.
 
Neoprene - חומר אלסטי המשמש לנשיאת כוחות אנכיים ומאפשר אלסטיות ודרגת חופש במפגש בין שני אלמנטים נושאים (החומר האלסטי מאפשר להתגבר ו"לספוג" כוחות דינמיים, כוחות הנובעים משינויי טמפ` וכו`).

בתמונה: הגעת הקורות לאתר.


גם לכם יש חדשות ? פרסמו אותן ב CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה. כל הפרטים כאן
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר
קהילות CivilEng
הרשמה לניוזלטר CivilEng