עוד 10,000 דירות לעיר הצפופה בישראל

וועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז תל אביב החליטה על הפקדת תוכנית מתאר חדשה לעיר בני ברק. התוכנית צפויה להוסיף לעיר, המאכלסת כיום כ-190 אלף איש, עוד כ-10,000 יחידות דיור, אשר יתווספו לאורך פרק הזמן של 25 השנים הקרובות. יש לציין כי כבר כיום נחשבת בני ברק לעיר הצפופה בישראל, עם יחס של כ-25 אלף תושבים לקמ"ר.

התוכנית, שתוכננה על-ידי אדריכל צדיק אליקים, קובעת כללים והוראות להמשך פיתוח רובע העסקים בצפון העיר, ה-BBC ("בני ברק סיטי") שבקרבת קניון איילון ואצטדיון רמת גן, שבו פוטנציאל של כ-1.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. שטחים אלו יחוברו לעיר באמצעות מערכת תחבורה ציבורית ענפה.

התוכנית שמה דגש על שיפור מערכת התחבורה הציבורית בעיר, שכן כיום מהווה ריבוי האוטובוסים החולפים במרכז העיר מטרד משמעותי. על מנת לפתור את המצוקה, קובעת התוכנית מנגנון של מערכת תחבורה ציבורית פנים עירונית, אשר תנוע במעגלים בין שכונות העיר. "ייעול מערכת התחבורה הציבורית יעודד את חיי הרחוב המפותחים מאד בעיר וישמש זרז להגברת הפעילות העסקית המקומית בתוך מרכז העיר", נמסר מהוועדה.

הגדלת היצע יחידות הדיור בעיר הצפופה מוצע להיעשות בשני אופנים. הראשון - התוכנית מציעה הקמה של שכונה חדשה בת כ-2,000 דירות בצפון העיר, בסמיכות לפארק הירקון, זאת על מנת "לאפשר לעיר ליהנות מרובע מגורים חדש ואיכותי שיסייע לעיר לשפר את היצע יחידות הדיור שלה", כפי שמסרה הוועדה. הדרך השניה היא קידום תהליכי התחדשות עירונית בחלקה הצפוני של העיר, בשכונות הממוקמות בין דרך ז'בוטינסקי מדרום ובין דרך אם המושבות המהווה את גבולה הצפוני של העיר. זאת במטרה "להגדיל את היצע יחידות הדיור בעיר תוך פיתוח שכונתי בראיה ארוכת טווח".

על מנת להתמודד עם מצוקת השטחים הפתוחים הקיימת בעיר, מציעה התוכנית מספר פתרונות - מבני המגורים החדשים יכללו שטחים פתוחים בקומת הקרקע, אשר יאפשרו מרחב משחק לילדים ולנוער; ניוד שטחי בנייה משכונות המגורים הצפופות אל צפון העיר, ועוד.

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר