ערן רולס, יו״ר מרכז הבניה הישראלי: כניסת החברות הזרות לישראל תביא לפגיעה אנושה בענף

כניסתן של חברות הבניה הזרות לפעילות בישראל היא פגיעה אנושה בענף הנדל״ן, כאשר הירידה הצפויה בפעילות התעשיות הנלוות תביא לפיטורי אלפי עובדים. כך טען היום (7.12.16) ערן רולס, יו״ר מרכז הבניה הישראלי, במסיבת עיתונאים שערך במסגרת כנס עיר הנדל״ן המתקיים במלון רויאל ביץ' אילת.

מבדיקת מרכז הבניה הישראלי עולה כי עבור כל פועל בניין שעובד בעבודות השלד, נוצרת פעילות של 5 עובדים מקצועיים לפחות העוסקים בביצוע עבודות הגבס, האלומיניום, הנגרות, התקנת דלתות, אינסטלציה ועוד.

כיום יש מחסור בפועלי הבניין שמבצעים את עבודות השלד אולם את העבודות הנוספות מבצעים צוותים ישראליים.

במידה וחברות זרות יבצעו פרויקטים שלמים אותם עובדים ישראלים מקצועיים יאבדו את עבודתם.

בנוסף, כאשר חברת בנייה ישראלית בונה פרויקט מגורים, היא מזמינה את מרבית חומרי הגלם מחברות ישראליות  ויוצרת פעילות כלכלית שממנה מתפרנסות משפחות רבות. הסכנה בפעילות החברות הזרות היא שהם ירכשו את חומרי הגלם בארצות המוצא .

לדברי רולס, ״מה מונע מחברה סינית להביא איתה מכולת ענק שתעגון בנמל ותכלול את כל חומרי הגלם הנחוצים לה לצורך הבנייה ? היא תביא דלתות, מוצרי אלומיניום ומטבחים, ועובדים שלה ירכיבו אותם כאן בישראל? תיווצר כאן פגיעה כפולה גם ירידה חדה בהכנסות של תעשיות הבנייה הישראליות וגם יצירת אבטלה בקרב העובדים הישראלים שמתקינים את המוצרים השונים בדירות.

רולס קורא לממשלה לנקוט בצעדים מיידים שימנעו פגיעה בתעשיות הבנייה.  הוא מציע לחייב את החברות הזרות ברכישה של מוצרים כחול לבן. כמו כן מציע רולס כי החברות הזרות ישמשו כקבלני משנה עבור חברות בניה הישראליות. " הרעיון של החברות הזרות נולד מתוך מצוקת פועלי הבניין זה לא הגיוני שבמקום להביא לחברות הישראליות פועלי בניין מקצועיים ינקטו בהליך מסורבל של בנייה על ידי חברות זרות שישהו כאן זמן מוגבל מבלי שיהיה גם פתרון לליקויים וכשלים שיכולים להתגלות מספר שנים אחרי השלמת הבניין".

במרכז הבניה הישראלי מציינים כי ענף הגבס לבדו מגלגל הכנסות שנתיות של מאות מיליוני שקלים, כניסתן של חברות בניה זרות שעשויות לרכוש את מוצרי הגבס שלהם בחו״ל ולהעסיק את העובדים שלהן בהתקנה תביא לפגיעה שעשויה להסתכם בעשרות מיליוני שקלים בשנה לתעשיית הגבס הישראלית.

כלכלני מרכז הבניה הישראלי מציינים כי גם ענף הכלים הקרמיקה והכלים הסניטריים בישראל צפוי לרשום פגיעה קשה. ענף זה מגלגל הכנסות שנתיות בהיקף של כ-3 מיליארד שקלים, ובמידה והחברות הזרות ימנעו מהזמנת המוצרים בישראל הענף עשוי לרשום פגיעה קשה.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
אילן מהנדס מתכנן
עניין נוסף ולא ברור הוא, הרי יש חוק בישראל בכל הקשור לקבלנים ברמות השונות. מה מותר להם ומה אסור להם! בתוך כך, האם קבלן חוץ שמגיע לישראל יהיה חייב להעסיק מהנדסים בתחומים השונים (כמו מהנדס לקבלן רשום, מפקח, מנהל עבודה מוסמך? כל אילו חייבים להיות מהנדסים ומנהלי עבודה ישראלים מוסמכים במוסדות השונים. האם הפלייה בין קבלני חוץ לקבלנים ישראלים בעניינים אילו? מי יעמוד בפרץ לפקח כי הגבלות אילו מושטות גם על קבלני החוץ? שאלות מעניינות... ..
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר