פוטנציאל לבניית 200 אלף דירות בת"א: אושרה תוכנית המתאר הראשונה בתולדות העיר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר של העיר תל אביב, זאת לאחר חודשים ארוכים שבהם נדונו מאות ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית שהופקדה. המדובר בתוכנית המתאר הראשונה המאושרת לעיר אי פעם. התוכנית קובעת את מגמות התכנון ואופן התפתחותה של העיר עד לשנת היעד 2025. זאת באמצעות קביעת ייעודי הקרקע השונים ברחבי העיר - בנייה למגורים, מסחר ותעסוקה, שטחים ירוקים וכן הלאה, את גובה וצפיפות הבנייה בכל אזור ואזור, את צירי ומרכזי התחבורה המרכזיים שישרתו את העיר ועוד.

השינוי המרכזי בתוכנית שאישרה הוועדה, לעומת התוכנית שהופקדה לפני שנתיים, הוא בהגדלה משמעותית במספר יחידות הדיור הפוטנציאלי. התוכנית צפויה להוסיף פוטנציאל בנייה של עד 125 אלף יחידות דיור מתוכננות לעיר. תמהיל שימושים באזורי התעסוקה כולל פוטנציאל ל-20 אלף יחידות דיור, תוכנית שדה דב כ-15 אלף יחידות דיור, נווה שרת מזרח כ-5000 יחידות דיור, ופוטנציאל הבנייה בשכונות הוותיקות המיועדות לפינוי בינוי - 65 אלף יחידות דיור. יחד עם כ-75 אלף יחידות דיור קיימות בתוכניות מופקדות, מדובר בפוטנציאל תכנוני של כ-200 אלף יחידות דיור לעיר, זאת בעוד שמספר יחידות הדיור הקיימות כיום הוא 190 אלף דירות. כמו כן, מגדירה התוכנית פוטנציאל לתוספת של מיליוני מ"ר בנוי של שטחי מסחר ותעסוקה.

 

צילום: עופר וקנין.

 

התוכנית כוללת מספר עיקרים תכנוניים נוספים, דוגמת יצירת רחובות מסחריים ראשיים חדשים - איינשטיין ברמת אביב ולה-גארדייה בשכונת יד אליהו. עוד כוללת התוכנית הוספה והסדרה של מבני ציבור, העתקת מבנה התחנה המרכזית החדשה, חיבור שדרות רוטשילד לים באמצעות שדרה חדשה ועוד.

החלטת הוועדה המחוזית התקבלה בישיבתה האחרונה ב-12 באוגוסט, ופורסמה היום (א') באתר מינהל התכנון. תחילת העבודה על התוכנית נעשה ב-2009 במינהל ההנדסה של עיריית תל אביב, ולאחר ארבע שנות עבודה הוגשה התוכנית לאישור הוועדה המחוזית בראשית 2012, זמן קצר לפני פרישתו של מהנדס העיר חזי ברקוביץ', שניצח על גיבושה, מתפקידו.

בתחילת 2013 הוחלט על הפקדתה להתנגדויות, ואכן הוגשו מאות התנגדויות מצד מגוון גורמים בעלי עניין - תושבים, בעלי עסקים, יזמים, מתכננים, גופי סביבה ורשויות שכנות. גם מהנדס העיר תל אביב עודד גבולי, הגיש התנגדות לאחר שביקש לערוך מספר שינויים בתוכנית. בסוף 2014 מונה המתכנן זאב עמית על ידי הוועדה המחוזית לחוקר לשמיעת ההתנגדויות ובמאי האחרון הגיש המלצותיו לוועדה המחוזית.

אישור תוכנית המתאר היא ללא ספק רגע היסטורי בתולדות תל אביב, אך חשוב לציין כי מכוחה בלבד לא ניתן יהיה לבנות דבר. זאת ניתן יהיה לעשות רק באמצעות קידומן של תוכניות מתאר מפורטות, שייקבעו בהתאם לעקרונותיה של תוכנית המתאר, ואלה יוכלו לידון כעת רק בערכאה של ועדת התכנון המקומית - שתוסמך לאשר אותן ללא מעורבות נוספת מצד הוועדה המחוזית.

 

 


על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר