פורום ניהול פרויקטי בינוי ותשתיות של PMI-ישראל – מפגש מספר 8

המפגש השמיני של פורום ניהול פרויקטי בינוי ותשתיות, המאורגן על ידי PMI-ישראל, נערך בתאריך 15.3.17 במשרדי חברת "נתיבי גז" [נתג"ז] בתל אביב; תודתנו לנתג"ז על שנאותה לארחנו ביד נדיבה זו הפעם השניה, ועל עזרתם הרבה של נתי מנוס, מנהל מחלקת תכנון ושל רקפת בן-אריה הכהן, ה-PMO, שניהם משתתפים קבועים בפורום.

המפגש התמקד הפעם בשני נושאים:

  1. הגרסה החדשה והעדכנית של הנספח ל- PMBOK לענף הבניה והתשתיות
  2. תרשימי זמן מרחק, Time-Distance Diagrams.

במפגש פורום נכחו כ-40 משתתפים העוסקים בתחום ניהול פרויקטים בתחום הבינוי והתשתיות, מתוכם כ-20 מוסמכי PMP וחברי PMI.

בחלק הראשון של המפגש הציגה חגית לנדמן PMI-SP ,PMP, ס/נשיא PMI-ישראל, חברת הועדה לסטנדרטים של PMI העולמית, את הגרסה המעודכנת של הנספח לענף הבניה והתשתיות, המהווה כרך הרחבה  ל-PMBOK. הנספח מתמקד בכל המאפיינים והתהליכים הרלבנטיים ספציפית לענף הבינוי, בהתאמה לתחומי הידע המוכרים ב- PMBOK, ומשלים בכך תמונה מלאה ומקיפה של המתודולוגיה לניהול פרויקטים בענף ייחודי זה.

חברי PMI יכולים להוריד גרסה רכה של הנספח באתר PMI, בלינק: http://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/pmbok/construction-extension (באותו לינק ניתן גם להזמין גרסה מודפסת, בתשלום).

בחלק השני של המפגש הציג טוני לופו, PMP, מהנדס אזרחי, יועץ לוחות זמנים ומומחה בהנדסה פורנזית, את השיטה לניהול לוחות זמנים בפרויקטים אורכיים המכונה תרשימי זמן-מרחק, או תרשימי זמן-מיקום [Time-Distance, Time-Location or Time Chainage Diagrams].

השיטה הייחודית הוצגה באמצעות כלי בשם Tilos (Time Location Systems) , שמטרתו להציג באופן ויזואלי את לוח הזמנים של הפרויקט בשני מימדים – מימד הזמן [המוכר והרגיל] בצד מימד המיקום הגיאוגרפי. בנוסף הכלי מציג באותה תצוגה גם נתיב קריטי, משאבים, קצבי עבודה, תזרים כספי ומבטים רבים נוספים.

את חלקו השלישי והאחרון של המפגש הוביל ספי הכהן, PMP, מהנדס תעו"נ ו-MBA, מומחה לתכנון ובקרה של מגה פרויקטים בענף הבינוי והתשתיות ומנהל-שותף בחברת "שער ניהול פרויקטים ומכרזים". ספי הציג את אופן היישום של לוחות זמנים בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. המדובר בתוכנית ענקית, המורכבת מעשרות יישויות פרויקטליות במספר רבדים הירארכיים, כאשר הלו"ז מנוהל באמצעות ארכיטקטורה בת ארבע רמות. אחת הרמות העליונות של הארכיטקטורה מיישמת תרשימי זמן-מרחק, ואלה משמשים כיום את כל הגורמים המעורבים בפרויקט – קבלנים, חברות ניהול, המזמין, חברת הבקרה ומשרדי הממשלה הממונים על הפרויקט.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר