פרויקט גמר של בוגרת ביה''ס לאדריכלות באריאל זכה בפרס הקהל בתחרות עזריאלי

20.11.2011

אדריכלית ליעד מלכי, בוגרת ביה"ס לאדריכלות של המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, זכתה בפרס הקהל בתחרות עזריאלי היוקרתי, על עבודת הגמר שלה "הגדרת ההווה של העבר".

פרס עזריאלי מהווה נקודת זינוק, עבור סטודנטים שסיימו את לימודיהם ועומדים לקראת תחילת הקריירה המקצועית שלהם. הפרס מעודד את היצירתיות ואת היכולת לשלב ולאזן בין  השיקולים השונים, בתהליך התכנון הארכיטקטוני. התחרות, ביוזמת האדריכל והיזם דוד עזריאלי, התקיימה זו השנה השביעית ברציפות, תוך שיתוף פעולה בין הפקולטות  לאדריכלות מחמישה בתי הספר המורשים בארץ ועמותת האדריכלים. מטרת שיתוף הפעולה הינה לעודד את המצוינות והאיכות בלימודי אדריכלות בישראל, ולחזק את הקשר  וההפריה ההדדית עם הקהילה המקצועית בישראל ובעולם.

עבודתה של ליעד מתמקדת באזור סילוואן \ עיר דוד. לאחר שמנחי הסטודיו בחרו כנושא כללי לסטודיו את ירושלים, מסבירה ליעד את בחירתה, דווקא בסילואן בכך ש"מדובר במקום מורכב המערב ישן עם חדש, עבר עם הווה, אוכלוסיות מגוונות ואף קוטביות. את האזור הזה גיליתי רק עכשיו, לקראת הפרוייקט. אף פעם לא הכרתי ולא ראיתי אותו. חשבתי להתעסק עם הכותל, אך זה היה נדמה לי "קדוש" מדי, משם "התקדמתי" ברגל לשער האשפות ודרומה יותר, ולפתע גיליתי את הסילואן". "כל סופ"ש הלכתי למקום וגיליתי משהו חדש בכל ביקור" היא מוסיפה "שוחחתי עם תושבי המקום - יהודים וערבים, עם חוקרים וארכיאולוגים. השתדלתי בפרוייקט להראות את מורכבות המקום והאותנטיות שלו מבלי להכנס למורכבות הפוליטית, כי דווקא מתוך הריחוק מהפוליטיקה, ניתן היה לעשות אותו. למעשה, בסילוואן \ עיר דוד יש כל כך הרבה דברים חוץ מפוליטיקה, שהם הפרטים שיוצרים את הפרויקט: הארכיאולוגיה, הצפיפות במגורים, קיומם של אוכלוסיות מגוונות ומקוטבות כל כך, ההיסטוריה: מה שידוע שהיה במקום מול ההווה. כל נקודה שם היא חתך של עבר-הווה-עתיד.

בפרוייקט השתדלתי שיהיו רק סימני קירות קטנים שהם מעל הקרקע. רוב התכנון הוא מתחת לפני האדמה. באתר ישנם כלונסאות דיפון של האתרים הארכיאולוגיים - הם מסייעים לארכיאולוגיה ומשמשים בסיס למבנים הקיימים. השתמשתי בהם גם לפרוייקט עצמו, כחלק מהרמפות המרחפות".


גם לכם יש חדשות ? פרסמו אותן ב CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה. כל הפרטים כאן
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר