פרויקט הפלמ''ח 52 בירושלים. חלק ב`

הסתיימו עבודות השלד. הגג כוסה ברעפים אדומים החורף מתקרב ואפשר בנחת להתחיל את עבודות הפנים. כל החומרים נבחרו ובינייהם: אריחים, ברזים, כיורים, אסלות, גווני צבע...
הכל בהתאם לחישובי כתב הכמויות שהוכן עם הגשת התוכניות לקבלן הביצוע.
בשלב זה החומרים ממתינים בחנויות והמשיכה תהיה הדרגתית על פי קצב ההתקדמות.

שלבי העבודה הם:

  1. חלוקת החלל על פי תוכנית ובניית שורת בלוקים ראשונה.
  2. הנחת צנרת מים וביוב.
  3. הנחת צנרת חשמל ותקשורת.
  4. הנחת צנרת נחושת למערכת מיזוג האויר.
  5. הנחת מערכת חימום רצפתי.
  6. בחירת חומרים וצבעים לקראת שלב הגמר.
  7. ביצוע איטום ובידוד במרפסות ובמקלחות.
  8. ביצוע טייח פנים, חוץ.
  9. התקנת חיפוי קירות במקלחות, ברצפה ובמדרגות.
  10. התקנת חלונות דלתות אלומיניום.
  11. צבע ושפכטל.
  12. התקנת אביזרי חשמל.
  13. נגרות מטבח.
  14. בניית מעקה זכוכית.
  15. התקנת מערכת מיזוג אויר.
החומרים שנבחרו:
  • קירות במקלחות קרמיקה ופסיפס.
  • חיפוי רצפה בשטחים ציבוריים בדירה - שיש חלילה.
  • חיפוי רצפה חדרי שינה - פרקט לימינציה גוון מרבאו.
  • חיפוי מדרגות אבן חלילה.
 
1. חלוקת החלל - בשלב זה מתבצעת מדידה מחדש של החלל שהתקבל ומבצעים התאמה מול התוכניות כאשר כל פרט נלקח בחשבון כמו עובי קרמיקה. השארת גליף להלבשה של המשקוף. מפתחים תקניים, מרכוז נקודת כיור, אמבטיה ואסלה. אם יש סטיות קטנות מקזזים לכיוון מקומות בהם ההשפעה תהיה הקטנה ביותר.
 
 

לאחר סימון על הרצפה מניחים שורת בלוקים ראשונה שמהווה את הבסיס לחלוקת החלל. מרגע זה ממשיכים הבנאים בעצמם את עבודת בניית הקירות עד התקרה כולל חגורות בטון בהתאם לגובה הפתחים שתוכננו. מתקינים משקופי עץ עיוורים בפתחים לקבלת מפתח נקי ומדויק ובחלונות מתקינים משקוף עיוור ממתכת .
 
2. עם סיום בניית הקירות השרברב מתחיל להניח את צנרת המים והביוב ברצפה מהזנת המים הראשית ועד למחלק ומשם למחלק המשנה וממנו לכל נקודות המים והחמים. כך גם לגבי צנרת הביוב. אנו נוהגים להכין מים קרים וחמים למכונת הכביסה למקרה של שימוש במכונה אמריקאית הדורשת שתי אספקות מים. קרים וחמים.

 

 

את מערכת צנרת הביוב "4 העברנו בצינור גבריט שקט מאחר וחלקו מותקן בקרניזים ובתקרת הקומה הראשונה מפאת חוסר מקום וזווית שיפוע ברצפה של הקומה השנייה .מיכלי ההדחה הסמויים מותקנים במקומותיהם. מאחר ומדובר בשתי קומות עם ארבע חדרי מקלחת החלטנו להתקין שני דודי שמש אחד לכל קומה בחלוקה ברורה של מים חמים לכל קומה. כמו כן אנו נוהגים להכין מקום לכיור נטילת ידיים כהכנה לעתיד. אנו לא מוותרים על נקודת מים למקרר וכן נקודת דלוחין. הכנות נקודות ניקוז המזגן מבוצעות על פי תוכנית יועץ המיזוג.
 
3. החשמלאי מקבל הנחיות ויחד אנחנו מסמנים את נקודות החשמל בכל הדירה, החל מקו ההזנה עד למיקום הלוח, לוח המשנה ומוודאים שהתוכנית מובנת ומרגע זה החשמלאי עובד לבד על פי חוקי החשמל והתקנות המתאימות. בכל מקרה אנו לא מאשרים סגירת קירות גבס או גמר טיח לפני בדיקה סופית ואישור ביצוע מול תוכנית.
 

החשמלאי מבצע את כל תשתיות התקשורת, אזעקה, פיקוד תריסים חשמליים אם יש צורך בכרטיס הפעלה מרכזי. כמו כן מכין את התשתית לקראת חיבור חימום רצפתי.
 
4. אנשי המיזוג מגיעים להניח את צנרת הנחושת להולכת גז הקירור וכבלי הפיקוד בין היחידות שתי מערכות מיני מרכזיות כולל פתח אויר חוזר נמוך קרוב לרצפה כדי ליצור זרימת אויר מאולצת בחלל הגלריה הגדול במרכז הבית. בתקרת המטבח מותקן פתח שירות שמשתלב יפה בתקרה .
 

5. טכנאי החימום התת רצפתי פורשים את רשתות החוטים של החימום הרצפתי על פי תוכנית שהוכנה מראש על ידי יועץ חימום. הכנה לטרמוסטטים - בכל חדר.
 


6. בחירת חומרים וצבעים.
 

7. כעת נערכת בקורת אחרונה לפני מתן אישור לביצוע איטומים רולקות סיקה ובמידה והבדיקה אושרה. נכנסים עובדי חברת האיטום להתקנת יריעות ביטומניות במקומות הדרושים. הקבלן מבצע רולקות מעליהן מדה מבטון ועל זה שכבת איטום סיקה .
 

8. כל הקירות הגבס נסגרים , תיקוני טיח וגלנאץ בכל חלל הדירה ומחוץ לבניין מבצעים טיח צבעוני


  

9. התקנת ריצוף, מדרגות, אדני שיש חלילה בחלונות, אדני שיש חלילה במעקה וחיפויי קיר במקלחות.
 


10. אנשי האלומיניום מתקינים חלונות, ארגזי תריסים ותריסים. פרופילים צבועים בתנור על פי גוון שבחרנו במניפת צבעי RAL עם חלוקות מינראליות של פרופיל בלגי התריס דגם אור עם מנוע חשמלי בהדלקה מקומית וכללית של תריסי הבית. 

 

 
11. הצבע נכנס לעבודת גמר, שפכטל שלוש ידיים בכל הקירות תוך שימוש בתאורה חזקה על מנת לראות כל פגם בקיר. מבצעים מספר דוגמאות גוון על הקיר כדי לוודא שאכן הכל תואם את התכנון.
 
 

12. החשמלאי מרכיב את כל אביזרי החשמל, לוח ראשי, גופי תאורה וכן התרמוסטטים.

 


13. הנגר מתקין את הארונות במטבח בסגנון פרובאנס עם קרניז. מטבח חלבי בצד אחד ומנגד מטבח בשרי.
 


14. מתקיני המעקה הכינו גם כן שבלונה מדיקט עבור לוחות הזכוכית. הלוחות נחתכו חוסמו והותקנו.
 

15. התקנת יחידות המזגן, פתחי השירות ואויר חוזר. הגרילים של המזגנים הוזמנו בצבע התואם את גוון הקירות על פי מניפת RAL.

 

המשך בפרק "גמר לקראת מסירה"...

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר