פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה - צ׳מבר 1-5-2-6

שתף: node_link
  • מזמין: נת״ע
  • ניהול: א. ספיבק חברה להנדסה
  • ביצוע: דניה סיבוס & צ׳יינה סיביל (מיזם משותף)
  • סקירה: באדיבות מהנדס מתן קורצויל (א.ספיבק)

רקע

צ׳מבר 1-5-2-6, הממוקם סמוך לצומת גהה, הינו מחלף רכבתי תת-קרקעי אשר מקבל אליו ארבע מנהרות מכיוון מזרח וצפון (מנהרות 1, 5, 2 ו6) ומאחד אותן ל2 מנהרות (מנהרות 1 ו2) אשר ימשיכו מערבה אל תחנות בני ברק, רמת-גן ות״א.

הצ׳מבר מתבצע בשיטת Top-Down, כאשר בשלב הראשון בוצעו קירות הדיפון (סלארי), לאחר מכן יוצקים את התקרה העליונה ומתחתיה חופרים למפלס התקרה הבאה וכן הלאה.

בזמן שרובכם חגגתם וביליתם בסוף השבוע של חוה״מ פסח, בצ׳מבר התקיים החל ממוצאי שבת מבצע ענק ליציקת התקרה האמצעית, בעומק של 19 מטר מתחת לפני הקרקע. יציקת התקרה הינה תנאי הכרחי לכניסת מכונת הTBM לצ׳מבר ולכן תקרה זו הינה אבן דרך משמעותית מאוד בפרויקט.

היציקה החלה במוצאי שבת ונמשכה כ18 שעות ברצף.סה״כ נוצקו כ3,000 מ״ק של בטון ב-50. מאחר וכמות הברזל בתקרה זו גדולה מאוד והוא מסודר בצפיפות רבה, נדרשה תערובת בטון מיוחדת בעלת עבידות גבוהה וגודל אגרגט קטן כדי שהבטון יוכל להיכנס ולמלא את כל נפח היציקה.

תודה מיוחדת לנתנאל אילן, מפקח הפרויקט, על הצילומים והמידע הרב.