פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה - צ׳מבר 1-5-2-6

  • מזמין: נת״ע
  • ניהול: א. ספיבק חברה להנדסה
  • ביצוע: דניה סיבוס & צ׳יינה סיביל (מיזם משותף)
  • סקירה: באדיבות מהנדס מתן קורצויל (א.ספיבק)

רקע

צ׳מבר 1-5-2-6, הממוקם סמוך לצומת גהה, הינו מחלף רכבתי תת-קרקעי אשר מקבל אליו ארבע מנהרות מכיוון מזרח וצפון (מנהרות 1, 5, 2 ו6) ומאחד אותן ל2 מנהרות (מנהרות 1 ו2) אשר ימשיכו מערבה אל תחנות בני ברק, רמת-גן ות״א.

הצ׳מבר מתבצע בשיטת Top-Down, כאשר בשלב הראשון בוצעו קירות הדיפון (סלארי), לאחר מכן יוצקים את התקרה העליונה ומתחתיה חופרים למפלס התקרה הבאה וכן הלאה.

בזמן שרובכם חגגתם וביליתם בסוף השבוע של חוה״מ פסח, בצ׳מבר התקיים החל ממוצאי שבת מבצע ענק ליציקת התקרה האמצעית, בעומק של 19 מטר מתחת לפני הקרקע. יציקת התקרה הינה תנאי הכרחי לכניסת מכונת הTBM לצ׳מבר ולכן תקרה זו הינה אבן דרך משמעותית מאוד בפרויקט.

היציקה החלה במוצאי שבת ונמשכה כ18 שעות ברצף.סה״כ נוצקו כ3,000 מ״ק של בטון ב-50. מאחר וכמות הברזל בתקרה זו גדולה מאוד והוא מסודר בצפיפות רבה, נדרשה תערובת בטון מיוחדת בעלת עבידות גבוהה וגודל אגרגט קטן כדי שהבטון יוכל להיכנס ולמלא את כל נפח היציקה.

תודה מיוחדת לנתנאל אילן, מפקח הפרויקט, על הצילומים והמידע הרב.

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר