פרופ` אדר` ז`אן-פייר קורטיו, יעביר הרצאה פתוחה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון

19.12.2011


שיקום בארכיטקטורה עוסק בו זמנית בזיכרון ובפרקטיקה בת זמננו. המורשת האדריכלית המשותפת עושה שימוש באוצר מילים ורנקולרי כמו גם בנגזרות של אדריכלות יותר ממוסדת. מאפייניה, כביטויי של פרוגראמה, יוצרים מכלול קוהרנטי כביטוי של היסטוריה ושל יחסים חברתיים- כלכליים, קשרים עם מרקם אורבאני קיים, חשיבות חללים חיצוניים ופעילות חברתית, נפחים, חומרים, צורות, טקסטורות, צבעים וכיו"ב.

המודעות לחשיבותם של גורמים אלה והשליטה בהם הם היסוד בגישה לתכנון אדריכלי. הדבר נכון ביתר שאת כאשר מדובר בשיקום, החייאה או בנייה מחדש של שכונה או בניין.

ההרצאה תציג את חשיבותן של הנסיבות (חרוטות במרחב הפיזי והנפשי) הכוונות (פרוגראמה ודיון) וההתאמה של הפתרונות המוצעים. שיקולים אלה יובהרו ויוצגו באמצעות דוגמאות באזורים כפריים שנלקחו מה- Cevennes (צרפת) ומה- Valais (שוויץ) כמו גם מאיטליה ומפאריס.

פרופ` ז`אן פייר קורטיו יליד פאריס, סיים את התואר הראשון במדעים בפאריס ב- 1970 וקיבל את הדיפלומה בארכיטקטורה בלוזאן שוויץ. בין השנים 1977 ל- 1981 עסק בפרקטיקה אדריכלית בלוזאר, צרפת וב-1981 קיבל דיפלומה בנגרות מ- FCDL בפאריס. מ-1982 עד 1997 שימש כפרופסור לארכיטקטורה במכון לארכיטקטורה, אורבניזם ובנייה באוניברסיטת קונסטנטין אלג`יריה. כמו כן הוא נושא תואר ראשון בתולדות האמנות ובארכיאולוגיה מאוניברסיטת אקס- אן- פרובנס מ- 1999 ותואר שני מאוניברסיטת אביניון משנת 2001 בלימודי מורשת ושימור. מ- 2001 עד 2006 ניהל את הארגון לשימור המורשת התרבותית של חבל לוזאר בצרפת. והחל משנת 1997 הוא מכהן כחבר מועצת העיר, הממונה על תיק האורבניזם והארכיטקטורה, בסן מרטין דה בובו, לוזאר צרפת.

ההרצאה תתקיים ב 29.12.2011 בשעה 14:00 באודיטוריום ראאב.


גם לכם יש חדשות ? פרסמו אותן ב CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה. כל הפרטים כאן
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר