פרץ לועדת יוגב: ״בלון הניסוי שזרקתם לאוויר התפוצץ"

השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ, פנה היום לוועדת יוגב לרפורמה במשק החשמל, ​בעקבות מסקנותיה כי יש לבטל את פרוייקט הסולקנים בתחנות כח של חברת החשמל, החלטה שתביא לעלייה חדה בזיהום האוויר: ״זרקתם בלון ניסוי לאוויר, והריני להודיעכם שהבלון התפוצץ. שאף אחד לא ישלה את עצמו, כל עוד אני השר להגנת הסביבה זה לא יהיה. אני מודיע, שמכיוון שאני המוסמך להעניק היתרי פליטות והיתרי רעלים למפעלים ובהם גם לחברת החשמל, אני מציע לוועדת יוגב לגנוז את הפרק הזה, כי אין לי שום כוונה לסכן את בריאות הציבור ולחזור אחורה לשיטות ישנות ומזהמות."

​עוד הוסיף השר פרץ: "פעילות בניגוד להיתרים וזיהום האוויר של אזרחי המדינה הוא מהעבירות החמורות ביותר, ואני מציע לכל העוסקים במלאכה לא לנסות לשחק עם האוויר שאנו נושמים. ההשקעות הסביבתיות שיפחיתו את זיהום האוויר הנפלט מארובות תחנות הכוח עולות 3 מיליארד דולר באופן חד פעמי, אבל מלבד שמירה על בריאות הילדים החיים באזורי תחנות הכוח, יביאו לחיסכון של 3.6 מיליארד שקלים בכל שנה, בעקבות ירידה בתחלואה ובתמותה, אשפוזים ועוד. ההפסד יהיה גם כלכלי, גם בריאותי וגם סביבתי״.

מלבד ביטול פרויקט הסולקנים, הצפויים להפחית את זיהום האוויר הנפלט מארובות תחנות הכוח בחדרה ובאשקלון בכ-90%, ועדת יוגב ממליצה במסקנותיה להעדיף את הפעלת פרויקט D באשקלון באמצעות פחם מזהם, ולבטל את הסבת תחנת הכוח אורות רבין לייצור חשמל באמצעות גז טבעי. 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר