צווי הפסקת עבודה ל-13 אתרי בנייה בשל ליקויי בטיחות

צווי הפסקת עבודה הוטלו על 13 אתרי בנייה של החברות אורתם סהר ואסום בשל ליקויי בטיחות בעבודה שנמצאו בהם. לגבי הלקויים שבארבעה מבין האתרים נפתחה חקירה. על פי הודעה שפירסם היום (ב') מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, הוטלו צווי ההפסקה במסגרת מבצע אכיפה שנערך ב-34 אתרי בנייה של החברות, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במינהל הבטיחות.

בעקבות המבצע אמרה ראש המינהל, ורדה אדוארדס: "הגיע הזמן שהמעסיקים יפסיקו להפריח סיסמאות ויתחילו לקחת אחריות על המחדלים שלהם. לא נאפשר עבודות באתרים מועדים לפורענות. בתקופה הקרובה יימשכו מבצעי האכיפה בחברות נוספות שהנתונים לגביהן מראים זלזול חמור בהוראות החוק".

בתוך כך פירסם מינהל הבטיחות והבריאות את נתוני תאונות העבודה הקטלניות לחציון הראשון של השנה (ינואר-יוני), בהתאם לדיווחים על תאונות עבודה שהתקבלו עד כה ממשטרת ישראל.

על פי הנתונים, נהרגו בתקופה זו באתרי בנייה 16 עובדים, מספר כפול ממספר ההרוגים בתקופה המקבילה ב-2015, שעמד על 8, אך נמוך יותר מהמספר בתקופה המקבילה בשנת 2014 שעמד על 20.

בסך הכל, נהרגו 28 פועלים בתאונות עבודה במחציתה הראשונה של השנה, לעומת 17 בתקופה המקבילה אשתקד. כלומר, מדובר בעלייה של כ-65% במספר ההרוגים בכלל תאונות העבודה. מלבד ההרוגים בענף הבניין, נהרגו חמישה עובדים בענפי התעשייה, חמישה בענף השירותים והמסחר ושני עובדים במשקים חקלאיים.

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), ממובילי המאבק הפרלמנטרי נגד התאונות בענף הבניין, התייחס לממצאים ואמר כי "ממצאי הדוח מעידים על ההפקרות המוחלטת ששוררת באתרי הבנייה. זה מה שקורה כאשר ממשלת ישראל מזניחה את נושא הבטיחות בענף הבניין ומפקירה את חיי העובדים".

לדברי בן ראובן, "אנחנו פועלים במרץ בגזרה הפרלמנטרית. החוק שהובלנו לסגירת אתרים בהם התרחשו תאונות כבר יצא לדרך. חוק נוסף להקמת רשות לאומית לבטיחות בענף הבנייה מונח על שולחן הכנסת".

לאחרונה אישרה מועצת הקבלנים במשרד השיכון שורה של החלטות שנויות במחלוקת שגיבשה ועדה "להפחתת הרגולציה" בענף הבנייה, הכוללת את עובדי משרד השיכון, נציג משרד ראש הממשלה ונציגי הקבלנים. המועצה אישרה את ההמלצות על אף ביקורת חריפה שמתחה עלה "הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים" במשרד השיכון, אשר התריעה כי יהיה בצעדים עליהם הוחלט כדי לדרדר משמעותית את רמת הבטיחות בעבודה באתרי הבנייה בענף. 

מאורתם סהר נמסר בתגובה לידיעה: "לפני כשבוע התבצעה ביקורת של משרד הכלכלה באתרי הבנייה של אורתם סהר. מסך אתרי החברה, כ-40 במספר, בשלושה אתרים בחריש נמצאו ליקויים בתחום הגידור והשילוט. ליקויים אלה טופלו באופן מיידי ובתיאום עם מפקחי משרד הכלכלה, כך שהאתרים חזרו לפעילות מיידית ומלאה. יודגש כי לא מתבצעת כל חקירה באף אחד מהאתרי הבנייה של החברה".

פירוט האתרים שנסגרו והסיבות לסגירתם:

חב' אורתם סהר הנדסה בע"מ: בארבעה אתרים בת"א הוטלו צווים בנושאים חוסר בהספקה ושימוש בציוד מגן אישי, אי גידור פתחים ומשטחי דריכה, ביצוע עבודה בגובה שלא ע"פ התקנות. בעיר לוד הוטל צו בנושא ליקויי בטיחות בעגורן צריח. בחריש – הוטלו צווים בנושאים ליקויים כגון, גידורים, חשמל, פיגומי זקפים, כננות הרמה, צמ"א, פירים ללא גידורים, תאורה בחדרי מדרגות, הדרכות בטיחות. ב-2 מהאתרים נפתחו חקירות.

אסום - חברה קבלנית לבנין בע"מ: בשדרות – נפתחה חקירה על אי קיום הדרכות, ביצוע עבודה בגובה שלא ע"פ התקנות, ליקויי חשמל, חוסר בהספקה ושימוש צמ"א, ליקויים בגידורים. בני נצרים – נפתחה חקירה על העדר מנהל עבודה, אי ביצוע הדרכות עבודה בגובה, חוסר בהספקה ושימוש צמ"א, ליקויי חשמל, ליקויים בסולמות, ליקוי בעבודה עם פיגום נייד ועוד. נתיבות – העבודה הסתיימה ולא נצפו ליקויים. אשקלון – הוטלו צווי בטיחות על העדר מנהל עבודה, אי גידור משטחי עבודה, ליקויים בעבודות חשמל.

החקירות על הפרות הוראות בטיחות נערכות ע"י חוקרי המינהל שהוכשרו לביצוע חקירה פלילית. יש להבדיל מחקירות משטרת ישראל במקרה של תאונות קטלניות או קשות. הפסקת העבודות באתרים אינן מוגבלות בזמן והן בתוקף עד לתיקון הליקויים על ידי מבצע הבנייה.

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
שרום
גידור אתר בניה http://www.shcohen.com/%D7%92%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%AA%D7%A8-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%94.html
התמונה של אנונימי
שרון
גידור אתר בניה http://www.shcohen.com/%D7%92%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%AA%D7%A8-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%94.html
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר