ציפוי קירות ממ''ד באבן ירושלמית

בשנת 2009 הגשתי בקשה להוספת ממ"ד לדירה קיימת בבית דו משפחתי ברחוב מכובד על הר הכרמל כאשר כל קומה בבנין היא דירה בפני עצמה.
הבקשה להיתר כללה ממ"ד ומחסן לרגלי הממד וגג הממד יהיה אופציה לבניית מרפסת בעתיד על ידי השכן.

החל משנת 2006 עקב מלחמת לבנון השנייה עודדה עירית חיפה את תושבי העיר לבנות מרחבים מוגנים והקלה מאד במתן רשיונות לבנייה בזאת שאפשרה לבנות ממד מחוץ לקווי הבניין וסמוך מאד לגבול המגרש.

הבקשה שהגשתי אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה אולם אחד התנאים לקבלת היתר היה לצפות את הממד באבן. תחילה הייתי תמוה מדוע בבניין שנבנה בשנות הששים דורשים לצפות את הממד שייבנה באבן ואותה טענה הייתה לבעל הנכס. פניתי לועדה המקומית לתכנון ובנייה והוסבר לי על ידי מהנדס העיר. "היטבתי אתכם שאפשרתי לכם לבנות ממד מחוץ לקווי הבניין,אנא גמלו לי על כך וצפו את הממ"ד באבן".
 
 
תמונה מספר 1

 


תמונה מספר 2

בעל הנכס שהתנגדותו לציפוי האבן לא נבעה משיקולים כלכליים הסכים לבסוף לצפות את הממד באבן.


תמונה מספר 1 מראה את הבניין כאשר הממד והמחסן נמצאים בחלקו השמאלי.
תמונה מספר 2 מראה את כל חזית הבניין שפונה לרחוב הראשי.

הפרויקט נסתיים לפני חדשיים והפקדון שהפקיד בעל הנכס בעירית חיפה על מנת שיבצע את העבודה בהתאם להיתר הבנייה הוחזר לבעליו. שתי התמונות המצורפות מעידות שבעל הנכס ציפה את חזית הבניין באבן ירושלמית גם במקומות בהם לא נדרש וזאת על מנת לשמור על אחידות בחזית הבניין. בפרויקט זה הייתי הן עורך הבקשה להיתר בנייה והן מהנדס השלד ,כאשר את עיצוב הפנים בממד ובמחסן וכן את בחירת האבן הירושלמית עשתה אדריכלית בכירה שאינה עוסקת בהגשת בקשות לרשויות.

בסיום העבודה העבודה זכתה לביקורת טובה על ידי אנשי מקצוע רבים ,וסגנית ראש עירית חיפה גב` חדווה אלמוג שמחזיקה בתיק מנהל ההנדסה בקרה באקראי במקום והתפעלה מאד מהעבודה.

אני רוצה בזאת להעריך את עירית חיפה בדרישתה לצפות את הממ"ד באבן . לדעתי האבן הוסיפה לפרויקט והפכה את הבניין להיות אחד היפים בחיפה.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר