קבינט הדיור אישר: מינהל התכנון יעבור לאוצר; היזמים מברכים אך ממתינים לתוצאות

ישיבת קבינט הדיור הראשונה בראשות שר האוצר משה כחלון הסתיימה באישור העברת מינהל התכנון במשרד הפנים לידי כחלון באוצר, וכן הקמת מטה דיור במשרד האוצר.

בנוסף, אושרו מתחמים לכ-20 אלף יח"ד. שר האוצר משה כחלון אמר בפתח הדיון כי  "אחד היעדים הכלכליים שלנו בממשלה הוא מתן דגש למצוקת הזוגות הצעירים. אנחנו מכינים תוכניות לעזור להם. נפעל בשני מישורים, הראשון והמרכזי יעסוק בהגדלת ההיצע והשני יתמקד בריסון הביקושים והגנה על שוק השוכרים. יש 600 אלף שוכרים במדינת ישראל ואנחנו כאן כדי להגן עליהם".

היזמים מברכים על אישור התוכנית אך ממתינים לתוצאות. לדברי רוני בריק סגן נשיא התאחדות בוני הארץ "ועדת זיילר שהוקמה אחרי אסון ורסאי המליצה על ריכוז הסמכויות בענף הנדל"ן בידי גוף אחד. ראינו איך בממשלה הקודמת על אף שהוקם קבינט דיור כל שר יזם תוכנית דיור משלו ובמבחן התוצאה התוכניות כשלו כאשר כל אחד ניסה להכשיל את התוכנית של רעהו. כעת  נראה שכחלון פועל בכיוון הנכון אולם גם הוא יצטרך לעמוד במבחן הביצוע".

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן אמר כי "אני שמח שמישהו בממשלה שמע את תפלתנו והחליט לאחר את כל הגופים שעוסקים בשוק הנדל"ן תחת משרד אחד. המבחן כמו תמיד יהיה מבחן הביצוע. או שתהיה הצלחה גדולה מכיוון שכל הגופים מרוכזים תחת סמכות אחת ללא משחקי אגו ופוליטיקה בין משרדי הממשלה או שזה יהיה כישלון גדול כי שום דבר לא יזוז. אני מקווה שהשר כחלון אכן יתמקד בהגדלת ההיצע ולא בהגדלת נטל המס או הפיכה של ציבור מסוים כמו ציבור המשקיעים לשעיר לעזאזל.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר