קרן ריאליטי והפניקס רוכשות את מתחם בית העיתונאים בתל אביב תמורת 172 מיליון שקל

בכוונת הרוכשות לפעול להשבחת המתחם, תוך מיצוי הפוטנציאל בהתאם לתכנית המתאר, ולקדם תוכנית חדשה לתוספת זכויות למגוון שימושים בהם משרדים ומלונאות, מעבר לזכויות הקיימות לבניית כ-95 דירות מגורים.

קרן ריאליטי וחברת הביטוח הפניקס רכשו את מתחם בית העיתונאים ברחוב קפלן 4 בתל אביב בתמורה לכ- 172 מיליון שקל, ובתוספת של עד 8 מיליון שקל בגין הגדלת הזכויות, ככל שתהיינה. את הרכישה ביצעו במסגרת עסקה משותפת, כאשר חלקה של ריאליטי בעסקה הנו שני שליש וחלקה של חברת הפניקס שליש. בכוונת קרן ריאליטי לקדם תוכנית חדשה לתוספת זכויות למגוון שימושים כגון משרדים ומלונאות.

הנכס נרכש לאחר הזמנה לקבלת הצעות שפרסמה אגודת העיתונאים ולאחר מו"מ ארוך ומורכב במיוחד בו לקחו חלק גופי נדל"ן גדולים רבים במשק לצד גופים מוסדיים. עסקת הרכישה המורכבת כוללת עסקת מזומן ושירותי בניה, במסגרתה יוקצו לאגודה כ- 3,600 מ"ר לשימושה ולשימושים ציבוריים, על פי שיקול דעתה, כמו כן, יוקצו לאגודה גם שטחי חניה ושטחי שירות.

אסף ורדי, שותף בקרן ריאליטי: "מדובר במתחם יוצא דופן וייחודי ביותר מבחינת גודלו ומיקומו. בכוונתנו לפעול לפתרון מספר מורכבויות בנכס כדי להביאו למיצוי מירבי וזמינות לבנייה. אין לנו ספק כי הניסיון המצטבר של הקרן בהשבחת נכסים, היווה חלק בשיקול הדעת של האגודה בבואה לקבל החלטה להתקשר עם הקרן בעסקה. נכס זה הינו הראשון שנרכש במסגרת קרן ריאליטי IΙI.

רועי יקיר, מנכ"ל הפניקס השקעות ופיננסים: "מדובר בעסקה מיוחדת אשר עתידה להניב רווח משמעותי למשקיעים. בשנים האחרונות פועלת הפניקס להרחבת תיק הנכסים והגיוון שלו, העסקה הנוכחית היא נדבך נוסף בפרוטפוליו הנדל"ן של הפניקס והיא מעידה על המקצועיות  והיכולות שיש בחברה היום ברכישת נכסים בעלי ערך מוסף למשקיעים. בית העיתונאים המיתולוגי יושב בלב תל אביב באזור ביקוש מובהק  ויחד עם השותפים אנו נפעל להשבחת הקרקע וייזום פרויקטים באופן שישתלב במרקם העירוני באזור".

בית העיתונאים, המצוי על קרקע בבעלות רשות מקרקעי ישראל, משתרע על פני שטח של כ - 3.7 דונם וכולל זכויות בניה של כ - 14 אלף מ"ר. על הנכס קיימים מספר מבנים, כאשר בחזיתו נמצא מבנה בית סוקולוב, המוגדר כמבנה לשימור ובעורף הנכס נמצא מבנה שהושכר ללשכת העיתונות הממשלתית באמצעות מנהל נכסי הדיור הממשלתי. התב"ע הנוכחית במתחם מאפשרת זכויות בניה למגדל מגורים בן 17 קומות הכולל כ- 95 יח"ד.

המתחם הינו במיקום מבוקש בצומת הרחובות קפלן, אבן גבירול ודיזינגוף בתל אביב ובסמיכות למוקדי תרבות ופנאי רבים, בהם: היכל התרבות, תיאטרון הבימה, תיאטרון הקאמרי, מוזיאון תל אביב, בית הסוכנות היהודית, מתחם שרונה ומרכז עזריאלי. בעברו הצפוני של הרחוב מצוי בסיס הקריה.

את קרן ריאליטי והפניקס ייצג בעסקה עו"ד משה הרדי ממשרד 'הרצוג פוקס נאמן'. את אגודת העיתונאים יצגו בעסקה עו"ד שי סגל.  מטעם הפניקס הוביל את העסקה טל מיכלזון, מנהל בכיר במערך הנדל"ן של החברה. את הפניקס ייצגה בעסקה עו"ד חגית בבלי ממשרד יגאל ארנון.

קרן ריאליטי, אשר בראשה עומדים ד"ר מיקי ורדי, לשעבר מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, אסף ורדי ואוהד רוזן, הינה קרן ראשונה וייחודית מסוגה בישראל העוסקת בתחום השבחת נדל"ן ופועלת לפיתוח עירוני בנכסיה לטובת הסביבה, תוך שיתוף פעולה עם הרשויות השונות. הפניקס היא משקיע עוגן בקרן שעל משקיעיה נמנים גופים מוסדיים, אוניברסיטאות ומשקיעים פרטיים ישראלים וזרים. בימים אלה נמצאת הקרן בסיומו של הגיוס לקרן השלישית, אליה הצטרף שלמה גוטמן, לשעבר משנה למנכל הפניקס השקעות ומנהל תחום נדל"ן בקבוצה. הקרן השיגה עד היום תשואה שנתית של כ -25% למשקיעיה.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר