רה"מ נתניהו מתקפל בפני הטורקים גם בענף הבנייה

כיצד הפכה חברה טורקית עלומה לאחת מחברות הבנייה הגדולות ביותר בארץ ? דווקא על רקע היחסים הקרים בין ישראל לטורקיה של ארדואן, אישרה לאחרונה הממשלה לחברת יילמזלר הטורקית להגדיל את מספר העובדים בישראל מ־800 ל־1,200, תוך שהמדינה מפסידה מיליוני שקלים באגרות ודמי היתר. כך עולה מעתירה שהוגשה לבג"ץ בשבוע שעבר.

העתירה הוגשה מטעם התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבניין שבאיגוד לשכות המסחר באמצעות עו"ד יאיר דוד נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שרי הפנים, האוצר והביטחון ויילמזלר אינטרנשיונל. בעתירה דורשת ההתאחדות לבטל את החלטת הממשלה מדצמבר 2013 להעלות את מספר העובדים ("בשיעור חריג של 50%", לשון התביעה) שרשאית להעסיק החברה הטורקית, וטוענת כי ההחלטה התקבלה במחשכים, משיקולים זרים ופסולים.

עוד נטען כי ההחלטה בוועדת השרים התקבלה כאשר היו רק שני שרים נוכחים, שר האוצר ושר החקלאות, וכי ההחלטה יוצרת מונופול בשוק הבנייה תוך מתן תנאים מקלים לחברה הטורקית - וזאת כאשר הנזק למדינה גדול מן התועלת. "עניינה של עתירה זאת בשגגה רבתי שיצאה תחת ידי הממשלה, שבגינה צפויים להיגרם נזקים של ממש לענף הבנייה. ההחלטה התקבלה בחטף ובהליך בזק פגום ותמוה... הנזק למשק המקומי רב עשרות מונים מהתועלת הזניחה" שנובעת מהסכם שנחתם עם טורקיה לפני יותר מעשור, נטען בעתירה.

ב־2002 חתמו ישראל וטורקיה על הסכם רכש גומלין ("אופסט") שעניינו היה טנקים תמורת עובדים: בתמורה להשבחת 170 טנקים טורקיים על ידי התעשייה הצבאית בהיקף של 6 מיליון דולר, הוסכם כי ישראל תעסיק 800 עובדים טורקים בענף הבנייה, ובכך תופחת חלקית חבות ישראל לרכש מטורקיה. ביולי 2004 אושרה החלטת ממשלה בנושא יילמזלר (שעובדיה בנו בין השאר את מגדלי היוקרה YOO וחלק ממגדלי עזריאלי בתל אביב), והחברה קיבלה היתר מיוחד להעסקת 800 עובדים טורקים בענף הבנייה עד ל־2007. 

 

להמשך קריאת הכתבה באתר כלכליסט לחץ כאן

 

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר