ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

רשות הכיבוי: לא נאפשר חריגה מהתקנות בפרויקטי תמ"א 38

הוויכוח על פרשנות רוחב הדרך בין הקבלנים לרשות הכבאות ממשיך לייצר גלים בענף. רשות הכיבוי טוענת כי התקנות אינן מאפשרות לתת אישור רשות הכבאות להיתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 (הריסה ובנייה) שהרחוב שמוביל אליו צר יותר מארבעה מטרים בין מכונית חונה אחת לשנייה. מכיוון שיש לא מעט רחובות כאלה בערים הגדולות, מדובר בתקנה שמאיימת עכשיו לעכב אם לא לבטל פרויקטים לא מעטים. הקבלנים כבר מחו בכנסת נגד עמדת רשות הכיבוי, ואליהם הצטרפה אתמול לשכת עורכי הדין.

אולם ברשות הכבאות לא נשארים חייבים, וטוענים היום כי הם אין בכוונתם לשנות את ההנחיה שמונעת מתן היתרים לפרויקטי תמ"א 38 ברחובות צרים. "התפקיד שלנו הוא לדאוג שנוכל להגיע לכל מקום בו תפרוץ שריפה. הכבאית צריכה מקום לעבור. מי שרוצה לקחת את הסיכון על עצמו שייקח, אנחנו לא נותנים לזה יד. התקנה הזו חשובה, ואין לנו שום כוונה לשנות אותה", כך אומר טפסר בכיר חיים תמם, ראש אגף בטיחות אש וחקירות ברשות הכבאות.

תמם הוסיף כי בכל הקשור לפרויקטים במסלול תוספת בנייה על הקיים, הרשות מאפשרת לחרוג מההנחיה וזאת בשל התוספת המעטה יחסית בזכויות הבנייה ובשל הרצון לאפשר חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. אבל כשמדובר בפרויקטים במסלול הריסה ובנייה הדרישה אינה עומדת להשתנות. "יש לנו אחריות. חייבים למצוא לזה פתרון אבל אנחנו לא ניתן את האישורים במצב הקיים".

תמם סבור שיש פתרונות לבעיה, והם מונחים בעיקר לפתחן של הרשויות המקומיות: "אפשר להצר את המדרכה, לבטל חניות, אבל חייבים לאפשר דרך. אנחנו יועצים לרשות המקומית והרשות לא תסכים לקבל החלטה בניגוד לרשות הכבאות".

בעיריית תל-אביב-יפו, שם נתקלו הקבלנים בסוגיה לאחרונה, מנסים למצוא פתרון אך אומרים כי הפתרונות שמציעים ברשות הכיבוי לא ישימים: "הסוגיה מוכרת לעירייה, ויש לציין כי דרישות הכיבוי נעשות בהתאם לתקנות התכנון והבנייה. מהנדס העיר קיים מגעים עם רשות הכבאות, כולל עם מפקד המחוז עצמו, בניסיון למצוא פתרון מוסכם לסוגיה, אך רשות הכבאות עומדת על הדרישה, בעיקר מהסיבה שיש לספק את הדרישה בתקנות כלשונה. "מאחר ומדובר בבעיה ארצית, ועדת הכנסת הרלוונטית (ועדת משנה לכבאות והצלה) החלה לטפל בנושא, והיא מנסה לתווך בין מינהל התכנון (האמון על חיקוק/ תיקון תקנות) לבין רשות הכבאות.

 

"העירייה ממתינה להחלטת המחוקק בתקווה שהנושא ייפתר במהרה. יצוין כי הרעיונות של ביטול מקומות חניה ציבוריים כחול-לבן וכן ביצוע שינויים גיאומטריים בצמתים כדי לפתוח דרכי גישה אינם ישימים, משום שמשמעותם ביטול כמות עצומה של מקומות חניה, ובאזורים מסוימים בעיר מדובר ביטול מוחלט של חניה ציבורית במתחמים שלמים".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר