רשמים מהקורס ''הנדסה לקהילות מתפתחות''

שמי גיל אלוק בן 26, סטודנט משנה שלישית להנדסת מבנים בטכניון.

רציתי לספר לכם על קורס מאוד מומלץ אותו עברתי במהלך קיץ 2011 הנושא את השם "הנדסה לקהילות מתפתחות".

הקורס הוא פרי יוזמתו של פרופ` מרק טלסניק ומטרתו ב-4 שבועות לחשוף סטודנטים מקשת רחבה של תחומי הנדסה (אזרחית, סביבתית, חשמל, מכונות...) ליישום והטמעת פתרונות פשוטים יצירתיים וברי קיימא בקהילות מתפתחות . הקורס מורכב מ 3 צוותים בני 8 סטודנטים כל אחד כאשר כל צוות עובד מול יישוב בדואי אחר במשולש באר שבע-דימונה-ערד. הקורס מתנהל בשפה האנגלית מכיוון שמחצית הסטודנטים בקורס הם תושביי חוץ לארץ (בעיקר ארה"ב) ובנוסף משתתפים סטודנטים מהבית ספר הבינלאומי להנדסה אזרחית בפקולטה. עד כאן החלק המנהלתי...
 
הקורס הוא חוויה עצומה בגלל המגוון הכל כך רחב של פעילויות בזמן מאוד מצומצם ואני יפרט: סקירה עולמית של אתגרים קיומיים לאוכלוסיות קשות יום בעולם, חשיפה לתרבות הבדואית בארץ ישראל-עברה והאתגרים שמולם היא ניצבת בימים אלה, בנייה והרכבה של פאנלים סולריים, מדי רוח וטורבינת רוח מעל בניין בורוביץ. חשיפה לטכנולוגיות טיפול בפסולת מוצקה, עבודה בעץ ועוד ועוד... בנוסף הקורס מלמד המון על עבודת צוות כאשר לכל חבר צוות היה תחום שבו היה טוב (אני מאוד אהבתי להסתובב בכפרים לדבר עם האוכלוסייה ולהבין את האתגרים). למרות שפוליטיקה תמיד מציצה מעבר לכל פינה במדינה, הקורס היה מאוד א-פוליטי ונגע רק בפתרונות פרקטיים ועניינים ולא גלש בשום צורה ל"מי אשם" ו"מי התחיל".
 
הלינה התקיימה פעמיים במהלך הקורס בקיבוץ משאבי שדה בנגב עם אווירת גיבוש נהדרת בין כל הסטודנטים שגלשה הרבה מעבר לשעות הפורמליות של הקורס. הכרנו לחבר`ה האמריקאים פינות יפות בארץ כמו ירושלים רמת הגולן יערות הכרמל והיו אפילו כמה שקפצו לפטרה.
 
אם נחזור רגע לכפר הבדוואי, זיהינו בין חברי הקהילה בעיית סכרת ועוד בעיות בריאותיות הנובעות מאוכל מאוד מתוק (שתו פעם תה בדוואי ותבינו מה זה מתוק) לכן החלופה שהצענו היא בניית מסלול הליכה טבעתי לאורך הכפר הכולל עמדות משחקים וצל והם מאוד התלהבו מהרעיון.
 
לסיכום, אין ספק שזה הקורס הכי כיף שעשיתי בטכניון (בלי בוחני אמצע ושעורי בית...) שלימד אותי המון בתקופה מאוד קצרה, מומלץ בחום.

בתמונה:

כל חברי הקורס בסיום הרכבת הטורבינת רוח

 

 

בתמונה: מרכיבים את הלוחות הסולריים ביישוב הבדואי

 

בתמונה: שטח לגידול מלפפונים באמצע המדבר

 

בתמונה: הרכבת הכנפיים לטורבינה

 

בתמונה: אני עם ליאור וילדים מהכפר

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר