שיכון ובינוי תתמודד על הקמת 3 מסילות ברזל בישראל

סולל בונה תשתיות, מקבוצת שיכון ובינוי, תתמודד מול חברות מצרפת, ספרד ופורטוגל על הקמת שלוש מסילות ברזל בישראל, כך נודע ל"כלכליסט".
מדובר באחד ממכרזי התחבורה הגדולים שיצאו בארץ, ובמסגרתם חברות זרות יחליפו את רכבת ישראל בבניית תשתית מסילה ומערכות איתות ותקשורת בשווי מצטבר של 1.6 מיליארד שקל.

ההחלטה להוציא שלושה פרויקטים שונים להצבת מסילות ברזל הובאה לאישור הממשלה כבר בפברואר 2010, ובמסגרת תוכנית ממשלתית לרישות המדינה בכבישים ומסילות. חברת נתיבי ישראל (מעצ לשעבר) תהיה אחראית על הבנייה והחשמול של שלושה מקטעי מסילה, ואילו רכבת ישראל תחשמל קרוב ל־380 ק"מ של מסילה.

במהלך תקופת החגים קיימה חברת נתיבי ישראל כנס לחברות שמתמודדות על ביצוע הפרויקט. ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שרק שלוש קבוצות עברו את השלב המוקדם לביצוע העבודות, והן יתבקשו להגיש הצעות מחיר לביצוע העבודות עד סוף הרבעון הראשון של 2014, כאשר לוחות הזמנים שנקבעו הם הפעלה מסחרית במאי ויוני 2016. 

כתב כלכליסט: ליאור גוטמן.

להמשך קריאת הכתבה באתר כלכליסט לחץ כאן

העבודות להקמת מסילת רכבת העמק, אחת משלוש המסילות שבמכרז.

 

 

 

שיכון ובינוי בע"מ היא קבוצה המקיימת פעילות עסקית בינלאומית ושבסיסה בישראל, הכוללת חברות תשתיות ונדל"ן. חברות שיכון ובינוי פועלות בכעשרים מדינות ברחבי העולם, בתחומי התשתיות, הנדל"ן והזכיינות.