שליש מהסטודנטים: נרכוש דירה להשקעה ולא למגורים

שליש מהסטודנטים מתכוונים לרכוש דירה למגורים בשנים הקרובות, שליש מתכוונים דירה להשקעה במקום דירה למגורים וכ-40% יעשו את זה באמצעות הכסף של ההורים, כל עולה מסקר שערך מועדון הנדל"ן של אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה בשיתוף אתר מדלן לקראת ועידת הנדל"ן לצעירים שיקיים מועדון הנדל"ן בשבוע הבא.

הסקר נערך בקרב 500 סטודנטים הלומדים במוסדות אקדמיים ברחבי הארץ בגילאי 39-19. בסקר נמצא כי 70% מהסטודנטים לא חושבים שהמדינה תפעל באופן רציני להקל על מצוקת הדיור ורק 6% מהנשאלים חושבים שיש סיכוי גבוה שהממשלה תפעל בצורה רצינית.

"הסקר משקף במידה רבה אתהלך הרוח הציבור כולו. מידת האמון של הסטודנטים בממשלה כמי שתחולל שינוי אמיתי בשוק הנדל"ן נמוכה מאוד. על אף העובדה שכחלון באופן אישי זוכה באופן יחסי למידה גבוהה של אמון, רוב הסטודנטים לא מאמינים שהמדינה תפעל ברצינות" מסביר רוה איתן, סמנכ"ל המחקר במדלן.

עוד עולה מהסקר כי 28% מהנשאלים רואים את עצמם רוכשים דירה בשנים הקרובות - 13% ציינו כי יש סיכוי טוב מאוד שירכשו דירה ו-15% העריכו את הסיכוי כטוב. מחצית מהנשאלים ציינו כי הסיכוי שיקנו דירה קטן מאוד או קטן מאוד.

מקורות המימון יהיו בעיקר ההורים – 42% מהנשאלים הצהירו כי יעזרו בהורים לגיוס ההון העצמי לרכישת דירה, 40% אמרו כי מקור ההון יהיה חסכונות ו-19% נוספים ציינו כי יסתייעו בבני משפחה או בכספי ירושה.

28% מהנשאלים העריכו בסיכוי טוב מאו או טוב את האפשרות שהם ירכשו בשנים הקרובות דירה להשקעה ולא למגורים עצמיים, וגם הם, בדומה לאלו שמתכוונים לרכוש דירה למגורים צפויים לגייס את ההון העצמי מההורים, בני משפחה או ירושה – 52% או מחסכונות – 48% מהנשאלים.

"מדובר בנתון בעייתי כי הצעירים לא מודעים לאפשרויות העומדות בפניהם בשוק הנדל"ן" מסביר יובל קליין, ממיקי מועדון הנדל"ן לצעירים" רק מעטים חושבים לקנות דירה זולה לצורך השכרתה במקביל למגורים בשכירות או המשך מגורים אצל ההורים".

מהסקר עולה כי מחירי הדיור מהווים גורם משמעותי במחשבה על הגירה מהארץ. 48% השיבו בחיוב לשאלה אם מחירי הדיור יהוו מניע לעבור לחו"ל (21% השיבו במידה רבה ו-27% אמרו שבמידה מסוימת, ר"ס). מבין הנשים והגברים, נמצא כי נשים מוטרדות יותר מסוגיית הדיור – 55% ציינו כי מחירי הדירות מהווים עבורן סיבה למעבר למדינה אחרת, לעומת 43% מהגברים.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר