שר הפנים לשר הכלכלה: לפעול להסדרת המקצוע בקר בנייה

שר הפנים גדעון סער פנה לשר הכלכלה נפתלי בנט כדי שיפעל להסדרת מקצוע בקר בנייה, שיבטיח את תהליכי הבקרה על ביצוע הבנייה במסגרת חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה - תוכנית המתאר הארצית תמ"א 38, המעניקה זכויות בנייה לטובת חיזוק מבנים שהוקמו לפני 1980. סער ציין בפנייתו לשר הכלכלה כי "מבדיקת המצב בפועל עולה כי אין בישראל די בעלי מקצוע במקצועות ההנדסה בכלל ובתחום חיזוק מבנים בפרט בעלי ניסיון וידע מספיקים".

במכתב, שהגיע לידי "כלכליסט", כתב סער כי "במסגרת היערכות מדינת ישראל בפני תרחיש רעידת אדמה אושרה תוכנית תמ"א 38. כדי לוודא כי אכן מבוצע חיזוק הולם, נקבע נוהל מסודר בעניין הבקרה ההנדסית הנדרשת לעת מתן היתר בנייה".סער ציין כי ביצוע העבודות צריך להיות מבוקר על ידי בעלי מקצוע מיומנים, שיבחנו בצורה מקצועית את המסמכים המוגשים לוועדות המקומיות לצורך חיזוק המבנים. בפנייתו הציע סער כי שר הכלכלה יפעל עם רשם המהנדסים לקיום קורס מקצועי, אשר במסגרתו יוסמכו מהנדסי בניין לתכנן עבודות לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה.

ממשרד הכלכלה נמסר כי "נציגי משרד הכלכלה ומשרד הפנים פועלים במשותף במטרה לקדם את הסדרת מקצוע בקר הבנייה. הנושא נבחן בכמה מסגרות וביניהן פנקס רישום מהנדסים ואדריכלים. ישנה התקדמות משמעותית בתחום ופגישה נוספת לקידום הנושא, אל מול אנשי משרד הפנים, צפויה להתקיים כבר בשבוע הבא. חשיבות הסדרת המקצוע וקידום הנושא ברורה לכל בר דעת".

 

לקריאת הכתבה באתר כלכליסט לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר