תוכנית ראשונית לרכבת לעיר העתיקה בירושלים

משרד התחבורה ורכבת ישראל בשיתוף עיריית ירושלים מקדמים תוכנית ראשונית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים מהכניסה לעיר ועד לעיר העתיקה. לצורך כך תיבנה תחנה תת-קרקעית באזור ממילא שתחובר לכניסה לעיר במנהרה באורך 2.5 קילומטרים. לפי אומדנים ראשוניים עשויה עלות הפרויקט להגיע ל-2 מיליארד שקל.

הרעיון, שטרם הוצג באופן רשמי לשר התחבורה, מעורר התנגדות מצד גורמי תכנון בירושלים, החוששים כי הכנסת הרכבת ה"כבדה" למרכז העיר תהיה על חשבון רשת קווי הרכבת הקלה הנבנית בבירה. הארכת הקו לעיר העתיקה היא עדיין במסגרת רעיון בלבד, כך שעד אישור התוכנית בוועדות התכנון יחלפו עוד שנים.

במסגרת פרויקט הקו המהיר, שהיקפו כ-7 מיליארד שקל, נבנית מסילת רכבת חדישה שתאפשר לקצר את משך הנסיעה מת"א לירושלים ל-30 דקות. פרויקט הקו המהיר צפוי להסתיים בסביבות 2018.

להמשך קריאת הכתבה באתר גלובס לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר