תופסק העברת הפסולת מישראל לאתר הפסולת אבו-דיס

ביום שלישי, 4/2/2014, החלה תחנת המעבר של חברת 'גרין נט' בירושלים לקלוט את הפסולת של ירושלים, שמועברת עדיין לאתר הפסולת אבו דיס. פעילות האתר החדש תאפשר לסגור את הר הפסולת באבו-דיס, הנחשב לאתר הפסולת האחרון מבין עשרות אתרים לא מוסדרים שנסגרו בישראל. המשרד להגנת הסביבה תמך בהקמת המתקן בסכום של כ-17.6 מיליון שקלים, מתוך כ-60 מיליון השקלים שיושקעו בסך הכל בהקמתו.

המתקן החדש המופעל על ידי חברת "גרין-נט" יקלוט בשלב זה כ-600 טון פסולת בכל יום. בעוד כשנה עתיד המתקן לקלוט בכל יום כ-1,300 טון פסולת - כמות השווה לזו שמייצרת העיר ירושלים וסביבתה, ואף ימיין את הפסולת ויביא למיחזורה.

המתקן החדש הוא המתקן הראשון המוקם מכספי התמיכה של המשרד להגנת הסביבה במסגרת הקצאת תמיכות למתקני מיון פסולת, במסגרת מהפכת המיחזור שמוביל המשרד, ובראשו השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ. אתר הפסולת באבו דיס יצר מפגע סביבתי קשה של זיהום אוויר. גז המיוצר באופן טבעי בתהליך פירוק הפסולת באתר, אינו נאסף ואינו מטופל כראוי ומהווה סכנה בטיחותית, בשל היותו גז נפיץ. כמו כן, באבו דיס אין תשתיות ראויות המונעות את זיהום הקרקע, ואף קיים חשש לזיהום מי תהום.

המתקן החדש הנמצא באזור התעשייה עטרות הוא תחנת מעבר סגורה, הפועלת בטכנולוגיות מתקדמות למניעת ריחות. באוגוסט 2014 אמור להיפתח השלב הבא, אז יופעל מתקן מיון והפרדה שיקלוט פסולת מעורבת וכן פסולת מופרדת במקור.


 

התמונה והידיעה מאתר המשרד לאיכות הסביבה

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר