תל אביב, מאחורייך: "חיפה תיהפך לעיר חוף ברמה בינלאומית"

קבינט הדיור אישר היום (ב') את תוכנית חזית הים העירונית של חיפה, שמספרה תמ"א 13/3/א. מטרתה העיקרית של התוכנית היא לפתוח את חלקו המערבי של הנמל באמצעות מה שמכונה "הקמת חזית ים עירונית תוססת ופתיחתה לציבור".

מדובר בתוכנית דרמטית לאזור העיר התחתית בעיר, ואולם בעוד ראש העיר יונה יהב ושר האוצר משה כחלון (תושב העיר) מברכים עליה – בעיר נשמעת גם ביקורת על הפרויקט.

התוכנית כוללת כ-1,300 דונם ברצועה החופית שבין בית המכס לחוף השקט. 340 דונם מהשטחים הללו כלולים בשטחי הנמל ו-980 בסביבה שגובלת במושבה הגרמנית ובעיר התחתית. במסגרת התוכנית מתוכנן שיקום של המבנים הקיימים - רובם האנגרים ישנים - שיוסבו למבני מסחר, בילוי, שטחי ציבור ותרבות. בסך הכל קיימים במקום כ-25 אלף מ"ר של מבנים כאלה - חלקם עוד מימי המנדט הבריטי.

הנמל המנדטורי יהפוך לנמל נוסעים בלבד, בתוספת לשטחי תיירות ובילוי, טיילת חוף, מלונאות ועוד. אם זה מזכיר לכם משהו, סביר להניח שנמל תל אביב הוא המקום הראשון שעולה בראש, ואולם השטח החיפאי יהיה גדול פי עשרה כמעט מהשטח התל אביבי. בנוסף, במתחם המוכר כ"חיפה אל עתיקה" שנמצא בחלק המערבי של התכנית, יתוכננו 500 יחידות דיור.

מבקרי התוכנית בקרב אנשי התכנון טוענים, בין היתר, כי השטח שיוקצה למתחם הבילוי והמסחר חסר פרופורציה בגודלו וכי מדובר במתחם שאינו תואם את סביבתו. העיר התחתית, על אף המאמצים הניכרים, עדיין רחוקה מאוד מלחזור לימי הזוהר שלה בתקופת המנדט, ואם ליד נמל תל אביב פועל אזור מסחרי ומגורים מבוקש, זה שליד נמל חיפה מתמצה בקמפוס הנמל, ובשטחי מסחר ומשרדים מיושנים.

שר האוצר משה כחלון, שעומד בראש קבינט הדיור, אמר כי "התוכנית היא צעד נוסף בדרך להפיכת חיפה לעוגן הכלכלי והמטרופולין הרשמי של הצפון. יישום תוכנית חזית הים יהפוך את חיפה לעיר חוף ברמה בינלאומית וכחיפאי אני גאה לאשר אותה היום בממשלה. התוכנית תעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג, שהתמודדו בהצלחה עם אתגר דומה של הפיכת נמל תעשייתי לשטח ציבורי חי ומשגשג".

ראש העיר יהב הודה לשר האוצר משה כחלון, והוסיף כי "המאמצים שלנו נשאו היום פרי. חזית הים תציב את העיר במקום הראוי לה כעיר תיירות מובילה בעולם, עם מתחם נמל פתוח, מזמין ונגיש לכל באי העיר ומחוצה לה. התוכנית תייצר אלפי מקומות תעסוקה במגוון תחומי התיירות, הנופש והפנאי".

 

באדיבות אריק מירובסקי

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר