תערוכת "קלינטק 2014" נפתחה היום בכנס בנושא - "ערים חכמות"

בכנס שנערך במרכז הקונגרסים Avenue שבאיירפורט סיטי, הוצגו חלק מהתכניות העתידיות בתחום הערים החכמות והבנייה הירוקה. הכנס פתח את תערוכת "קלינטק 2014" - תערוכה בה ניתן ללמוד ולהתרשם כיצד להרוויח יותר מאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות מים, פתרונות ירוקים, תשתיות גז וביוב, מניעת זיהום אוויר, בנייה ירוקה, טיפול במי שפכים, מיחזור, גינון ועוד. התערוכה מתקיימת היום ומחר.

 

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ בנוגע לתחום בו עוסק משרדו: "איכות סביבה נתפסת כתחום של אליטות. המשמעות של זה לגבי מכלול הנושאים שאנחנו מתעסקים בהם הוא קריטי. האתגר הקריטי הוא לשווק את איכות הסביבה לציבורים שפחות נגישים אליו. איכות הסביבה אמורה להיות מנוף לצמצום הפערים ולא להגדלתם."

לגבי תחום חיסכון האנרגיה ברשויות המקומיות בארץ אמר: "קחו לדוגמא את ירוחם שהחליפו נורות בזבזניות לLED, תפיסה כזו חוסכת לרשויות בעלויות ומאפשרת להן לתת שירות בתחומים אחרים."

בנוגע לשינויי האקלים אמר השר: "לאחר חורף קשה כמו זה האחרון, אנחנו צריכים לפתח יותר מערכות מים להתפלה, ומודעות סביבתית לאקלים המשתנה העולמי. המשרד מעמיד הרבה טכנולוגיות ושינויים לטובת המטרות הללו. בשנה הקרובה יחויבו היבואנים למחזר פסולת אלקטרונית."

הבנייה הירוקה, עליה פורסמה אתמול התייחסותו של השר, התייחס השר ואמר: "עלותה של הבנייה הירוקה נמוכה מאוד, והיא חלק מהמשימות שנמצאות כאן במדינה. זה דורש מאיתנו להעלות את איכות החומרים, ואיכות המיחזור של החומרים."

 

אורנה הוזמן בכור, מנכלי"ת המשרד לתשתיות לאומיות, אנרגיה ומים אמרה: "קיימנו בשנים האחרונות מבצעים שונים שנועדו להחליף את המכשירים הבזבזניים. יותר ויותר ערים נכנסות למבצע החלפת הנורות ללדים. הצפי הוא חיסכון של 180 מיליון שקל בשנה למשק. עבור האזרחים זה הזדמנות משמעותית לחסוך בעלויות כחלק מיוקר המחיה בישראל. ערים חכמות הן מרחב המחייה של הציבור הישראלי, ורק הוא יגרום להתקדמותן".

 

דני גולדשטיין מנכ"ל מכון התקנים התייחס לנושא הבנייה הירוקה ואמר: "עלות הבנייה הירוקה היום היא שולית לחלוטין. ככל שהבנייה הירוקה תגדל, כך גם ייצור החומרים הרלוונטיים יגדל, והחומרים יהיו זולים יותר."

 

פרופסור אבנר עדין נשיא התערוכה: "אנחנו כאן כדי ללמוד מהעיר החכמה, מהתערוכה וכדי לעשות עסקים. מטרתנו היא לדעת כיצד להתנהג בעיר החכמה, לנצל את השפכים שלה, לחקלאות אורבנית, וכו." 

 

אדי בית הזבדי, מנהל האגף לשימור אנרגיה וראש מנהלת ערים חכמות במשרד האנרגיה: "מרבית אוכלוסיית העולם מתגוררת בערים. עד שנת 2030, צפוייה האוכלוסייה בערי העולם לגדול מ3.3 מיליארד לכ-5 מיליארד בני אדם. בישראל חיים כ6 מיליון תושבים ביישובים עירוניים. על מנת להמשיך ולשרת ולשפר את רמת החיים של האוכלוסייה ההולכת וגדלה, יש צורך בפיתוח ערים חכמות. עיר חכמה שואפת לניצול אופטימאלי ובר-קיימא של כלל המשאבים, תוך שמירת איזון הולם בין עלויות חברתיות, סביבתיות וכלכליות. בעיר החכמה נעשה שימוש מרבי בטכנולוגיות מידע ותקשורת לשיפור התפקוד, הניהול והפיקוח על מגוון מערכות ושירותים בדגש על חסכון באנרגה, מים, קרקע ומשאבי טבע אחרים."

תמונות מתוך התערוכה:

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר