״מוכרים וקונים רכב בהיקפי שיא בישראל, כי כנראה שהציבור זקוק עדיין לרכב."

"כשרת העבודה ב-1950 גולדה מאיר קיבלה הוראה מבן גוריון להתחיל לתכנן את הרכבת בתל אביב – אחרי 65 שנה התוכנית יוצאת לפועל"

עוזי יצחק, מנכ״ל משרד התחבורה, בפאנל התחבורה בוועידה ה-4 תשתיות ישראל של מידע כנסים: ״מוכרים וקונים רכב בהיקפי שיא בישראל, כי כנראה שהציבור זקוק עדיין לרכב. את הנקודה החלשה הזו הממשלה כולה צריכה לפתור בשנים הקרובות״

״גולדה מאיר כשרדת העבודה ב1950 קיבלה הנחיה מבן גוריון לתכנן את הרכבת בתל אביב, אחרי 65 שנה סוף סוף התכנית עוברת לשטח לביצוע״, כך אמר היום (ד׳) יוסי דסקל, מנכ״ל בומברדייר, בוועידה ה-4 תשתיות ישראל של מידע כנסים, בפאנל בנושא תחבורה ותשתיות.

לדברי דסקל,  ״במקומות בעולם כמו תל אביב, בהם לא קיימות תשתיות רכבת, כאשר פיתחו אותה ירד השימוש ברכב בסדרי גודל של 40-50 אחוזים. ברגע שהתחיל שימוש ברכבות קלות, מטרו וכו׳. זה אומר פחות תאונות דרכים. אם לוקחים את המיליארדים של הנסיעות, מבין נוסעי הרכבת התחתית בשלושים השנה האחרונות – מיליארדי אנשים – אפס הרוגים בשלושים שנה. אם היתה כמות הרוגים כזו כמו בכבישים בפעולות טרור, המשאבים שהיו זורמים לשם היו עצומים״.

עוזי יצחק, מנכ״ל משרד התחבורה, שהשתתף בפאנל, אמר כי ״אם מוכרים וקונים כלי רכב בהיקפי שיא במדינת ישראל, כנראה שהציבור זקוק עדיין לרכב. את הנקודה החלשה הזו הממשלה כולה צריכה לפתור בשנים הקרובות. השנים הללו צריכות להיות עם השקעה במערכת הסעת המונים, שיפור משמעותי בתחבורה הציבורי, שיפורים בתשתיות, עלייה ברמת התפעול. כל אלו צריכים לקבל מענה בצורה מוחלטת. מחר נסכם סופית רפורמה בתעריפים יחד עם אגף התקציבי במשרד האוצר. תיתן הקלות רבות והנחות משמעותיות למי שמשתמש ברב קו וחופשי חודשי. הגענו כבר למיצוי התשתיות הפיזיות. הדבר הבא צריך להיות תחבורה ציבורית״.

ראובן קוגן, סמנכ״ל הפיתוח של רכבת ישראל, אמר כי ״ כמות הקרקע לספק תשתיות כבישים במרכז הולכת ונגמרת. רוצים שהפריפריה תפרח. כל מערך שיכול להעביר יותר מ-1000 איש, הוא משמעותי בתחום התחבורה הציבורית. המהלך הראשון שמדברים עלו הרבה שנים הוא חישמול הרכבת. בעיצום מכרז שיאפשר לרכבות להאיץ ולהאט יותר מהר״.

לדברי קוגן, כ-200 אלף נוסעים ביום ברכבת ישראל. ״התשתית צריכה להיות הרבה יותר משמעותית, וחושבים כבר על מסילה רביעית חמישית ושישית״, הוא אומר, ״אלו פרויקטים של מיליארדי שקלים רבים, שהניהול של הפרויקטים הללו מאד מסובך. צברנו ניסיון רב בפרויקטים של תשתית מסובכת, כמו הרכבת לירושלים, מנהרות ארוכות גשרים גבוהים ושילוב של מערכות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, עם המוטיבציה והתמיכה והאמון שנקבל ממקבלי ההחלטות, נוכל גם לעמוד ביעדים ובאתגרים שעומדים בפנינו״.

רו״ח מרדכי בהירי דואני, מנכ״ל הרשות הלאומי לבטיחות בדרכים, אמר כי ״המגמות של תאונות הדרכים היום מדאיגות. הולכי רגל עם היפגעות מדאיגה, ובנוסף לכך אנחנו רואים שהמגזר הערבי מאופיין בהרבה תאונות, ונהגים צעירים שמעורבותם בתאונות דרכים גבוהה משמעותית משיעורם באוכלוסיה. יש גם רכבים כבדים שרואים שכל תאונה היא קשה וקטלנית. לאחרונה יש גם רוכבי אופנים – אמנם בכמות הרוגים קטנה אבל המגמה היא בעייתית. לא מעט תאונות קלות לא מדווחות למשטרה. אנחנו רואים עלייה בתאונות, ואפשר לעצור אותה. צריך להשקיע יותר כסף בטיפול בהתאמות לסיכון. כמות ההרוגים והפצועים במתחם העירוני גבוהה ב-45% מאשר הבינעירוני, וכך צריך להיות גם התקציב״.

מנכ״ל אובר יוני גרייפמן, הציג את נושא התחבורה השיתופית שהחברה בראשותו מנסה להחדיר לישראל, בדומה לערים אחרות בעולם, מה שהוביל שם להקטנה בכמות הנסיעות היומיות על הכבישים. עם זאת, הוא דרש הידברות ופתיחות לנושא מצד הרגולציה. מנכ״ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר לו בתגובה כי ״אין לנו בעיה של פתיחות לנושאים חדשים. הוכחנו את זה בתחום המוניות. אנחנו מעודדים אפליקציות ותחרות. לגבי התחבורה השיתופית – צריך לראות איך עושים את זה בצורה שקולה ובטוחה. אנחנו בוחנים את הדבר הזה במסגרת תיקוני חקיקה של השנה הקרובה. נמצא גם אצלנו וגם באוצר. סה״כ ענף המוניות בישראל ענף טוב, לא מעורבות בתאונות דרכים, בטיחותיות והשירות טוב. התחרות עם המוניות החדשות שנכנסו נותנת את התוצאות״.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר