9,000 דירות נבנות במגדלים ברחבי הארץ

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי ברחבי הארץ נבנות בימים אלו 8,981 דירות למגורים במגדלים בני 21 ומעלה.

הנתונים מתייחסים לדירוג בבנייה פעילה, כלומר פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים של בנייה, נכון לסוף לשנת 2014. 

מהנתונים עולה, כי הפער בין הערים המדורגות במקומות הראשונים הוא מזערי. כך למשל - העיר המובילה בבניית דירות במגדלים היא נתניה עם 1,798 דירות במגדלים, לא הרחק ממנה מדורגת תל אביב עם 1,612 דירות במגדלים ובמקום השלישי מדורגת רמת גן עם 1,348 דירות במגדלים. במקום הרביעי, לשם ההשוואה, מדורגת פתח תקווה אשר בגבולותיה נבנות רק כמחצית ממספר הדירות עם 681 דירות שנבנות במגדלים בלבד.

לדברי היזם יעקב בריגה, בעלים ומנכ"ל חברת בריגה הבונה את מגדל דוד ומגדל YAM בנתניה מסר, "העיר נתניה הפכה בשנים האחרונות לפנינה בכל היבט אפשרי. בתחום הנדל"ן מציעה העיר מבנים בסטנדרטים השמורים לערים הגדולות בעולם. חלק גדול מהמבנים נבנים לגובה ובכך מאפשרים אבסולוטית הרבה יותר שטחים ירוקים על הקרקע. המגדלים מאפשרים לרוכשי הדירות ליהנות מפסיליטיז שלא מתאפשרים בבניינים נמוכים בשל העלויות הגבוהות של הקמתן ביחס לדיירי הבניין כדוגמת, בריכת שחיה, ספא, מגרשי טניס, מועדוני ילדים וכד ובכך מעלה את רמת החיים של התושבים בעיר'".

 

כמו כן עולה מהנתונים, כי באותה תקופת זמן החלו בבניית דירות במגדלים רק בתל אביב וברמת גן כשבתל אביב החלו בבניית 200 דירות במגדלים מעל 21 קומות וברמת גן עם 110 דירות במגדלים.

סמי מצלאוי מנכ"ל חברת מצלאוי ובעלי החברה המקימה את פרויקט מגדלי עלית במתחם עלית ברמת גן ציין, כי "רמת גן היא מהערים המרכזיות במחוז תל אביב ולכן לא מפתיע שקצב בניית הדירות במגדלים גדל משנה לשנה. מתחם הבורסה הוא מתחם העסקים של העיר ובו ריכוז גדול של גורדי שחקים. בשנים האחרונות רמת גן הפכה למתחרה ראויה לתל אביב גם בהיבט של מגדלי המגורים. קו הרקיע של ציר ז'בוטינסקי ובכלל זה של מתחם הבורסה עתיד לכלול כ- 12 פרוייקטי מגורים של גורדי שחקים מה שמבטיח, כי מתחם עלית עתיד להפוך לצנטרום החדש, והתוסס של גוש דן הן בתחום המגורים, המסחר והתעסוקה. האזור כולו צפוי לעבור התחדשות עירונית מאסיבית לצד בנייה לגובה של מגדלי יוקרה למגורים" ציין מצלאוי והמשיך "אנו צופים, כי המתחם ישנה את קו הרקיע של הכניסה המערבית לעיר ויהיה חלון ראווה חדשני ומודרני, בדיוק כמו בצד השני של איילוןעיר רמת גן תציע אלטרנטיבה למגדלי היוקרה של תל אביב ובמחירים שפויים ביחס לשוק זה".

במקום ה- 5 מדורגת ראשון לציון עם 598 דירות שנבנות במגדלים, אחריה אשדוד עם 572 דירות במגדלים, חולון עם 426 דירות, גני תקווה עם 408 דירות, גבעתיים עם 387 דירות ואת 10 הערים המובילות ברשימה סוגרת ירושלים עם 258 דירות שנבנות במגדלים.

לדברי דליה טוריסקי, מנהלת השיווק של חברת רותם שני הבונה בגני תקווה, "גני תקווה נחשבת לשכונת המגורים הצעירה הכי איכותית כיום בגוש דן. סביבת מגורים יוקרתית, מרחבים ירוקים ואיכות חיים בצמוד לקריית אונו, גבעת שמואל ופתח תקווה. גני תקווה מדורגת במקום ה-8 ברשימת הערים בהן נבנות הכי הרבה דירות במגדלי מגורים. אנחנו משתמשים במונח 'להרגיש על הגובה' כדי להביע מצב מצוין. שדרת ניהול בחברות תמיד תמוקם בקומות הגבוהות וכך גם בבנייני מגורים - ככל שאתה עולה במניין הקומות, אתה אמנם משלם יותר, אך גם מקבל נוף מרשים יותר, זרימת אוויר טובה יותר ומרחב של שקט ופרטיות. לא בכדי קומה גבוהה יותר משמעה סטאטוס גבוה יותר".

* מצ"ב טבלה

יישוב סך הכל
סך הכל 8,981
נתניה  1,798
תל אביב -יפו  1,612
רמת גן  1,348
פתח תקווה  681
ראשון לציון  598
אשדוד  572
חולון  426
גני תקווה  408
גבעתיים  387
ירושלים  258
ראש העין 180
באר יעקב  160
חיפה 138
חדרה  88
יבנה  88
רחובות  86
טירת כרמל  75
אשקלון 74
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר