מה מבחינת כוחות אופקיים הניצבים לכיוון הנסיעה? אם הבנתי נכון השיטה הזאת עושה שימוש בעמודים כסמכי השענה בלבד ולכן הם לא יוצרים חיסום אופקי. המשמעות של זה היא קבלת סכמה דו רתומה עם מפתח אדיר של כל אורך הגשר.. איך זה מסתדר במציאות?
הגשר באמת "יושב" או יותר נכון "מונח" על סמכים קבועים (סמכי העשויים מחומר הנקרא נאופרן בדר"כ) מה שמאפשר לו "חופש" עקב עומסים דינמיים של כלי הרכב שהוא נושא. בנוסף לחופש שיש על הסמכים, יש גם חופש בשל תפרי התפשטות (מאונכים לכוון הנסיעה). שים לב בפעם הבאה כשאתה עובר על גשר, יש "קפיצות"... משקל האלמנטים הכולל אינו מאפשר "גלישה" אופקית של הגשר, כך שהוא נותר במקום. בנוסף, בתחילו ובסופו של כן גשר מקימים "פלטת גישה" ש"מקבעת" את האלמנט הראשון והאחרון, כך שאין מצב לגלישה.
http://www.youtube.com/watch?v=S3Kf9e6JgF4
אהבתם את הסרטון - תגיבו
המוטו שלי
עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה
תודה על ההדמיה ! התמזל מזלי לקחת חלק בפרוייקט ייחודי שכזה - בעבודה הקודמת (מסילה שלישית באיילון).
כשאתפנה קצת, אכתוב המשך למאמר בנושא:
http://www.civileng.co.il/Default.aspx?cp=335&artPage=3& amp; amp; amp; amp;art=164&da=True&dt=False
מה מבחינת כוחות אופקיים הניצבים לכיוון הנסיעה?
אם הבנתי נכון השיטה הזאת עושה שימוש בעמודים כסמכי השענה בלבד ולכן הם לא יוצרים חיסום אופקי. המשמעות של זה היא קבלת סכמה דו רתומה עם מפתח אדיר של כל אורך הגשר.. איך זה מסתדר במציאות?
הגשר באמת "יושב" או יותר נכון "מונח" על סמכים קבועים (סמכי העשויים מחומר הנקרא נאופרן בדר"כ) מה שמאפשר לו "חופש" עקב עומסים דינמיים של כלי הרכב שהוא נושא. בנוסף לחופש שיש על הסמכים, יש גם חופש בשל תפרי התפשטות (מאונכים לכוון הנסיעה). שים לב בפעם הבאה כשאתה עובר על גשר, יש "קפיצות"... משקל האלמנטים הכולל אינו מאפשר "גלישה" אופקית של הגשר, כך שהוא נותר במקום. בנוסף, בתחילו ובסופו של כן גשר מקימים "פלטת גישה" ש"מקבעת" את האלמנט הראשון והאחרון, כך שאין מצב לגלישה.
פשוט מדהים !
איפה לומדים את כל זה ????
במהלך תואר רגיל של הנדסת בניין , או שפשוט זה בא עם הניסיון..?
בנוסף... תרמתי את ערך זה גם לויקיפדיה
סרטון מדהים אחי כל הכבוד שהבאת אותו עשית לי את היום!!!
בכיף אחי !
תודה
הסרטון ממחיש את תהליך הקמת גשר בשיטת "מקטעים בדחיקה" (אנגלית Incremental Launching bridge)