אז ככה בנו את זה: כביש מהיר שעובר בתוך בניין, אוסקה, יפן

העיניים שלכם אינן טועות. זהו אכן מחלף שעובר בתוך בניין משרדים וזה הקסם של מגדל השער באוסקה יפן – במרכזו עובר כביש מהיר. ביפן, שבה השטחים מוגבלים והצפיפות גדולה, מצאו פתרון יצירתי מאוד לשיפור תשתיות התנועה.

 

 

מיקום

המגדל נמצא במחוז פוקושימה קו שבאוסקה, יפן. בשל החוסר בשטחים נבנה מחלף יציאה מהכביש המהיר האנשין לכיוון אומדה, במרכז העיר.

 

היסטוריה

זכויות הקניין על הנכס היו שייכות לעסק שהתמחה בענף העץ והפחם אך המעבר למקורות אנרגיה אחרים הביאו לכך שב-1983 הוחלט לפתח מחדש את האזור. בזמן זה כבר החלו במחשבות על פיתוח כביש מהיר, אך בעלי הנכס סירבו לוותר על המבנה לטובת הכביש החדש. במשך כחמש שנים נערכו שיחות בין בעלי הנכס לבין נציגי המדינה כדי לרכוש את השטח לטובת הקמת הכביש אך משלא נמצא פתרון, הוחלט על פשרה – הכביש יעבור בתוך המבנה. תקדים זה הביא עמו שינויים ותיקונים לחוקים הקיימים – מעתה פיתוח עירוני של כבישים ומבנים אינו מתבצע בנפרד וכעת, בשל התקדים, החוקים הקיימים מאפשרים עבודה בשיתוף פעולה בין שני גופים כדי שניתן יהיה לפעול יחד באותו שטח.

 

המגדל הוא המבנה הראשון ביפן שדרכו עובר כביש מהיר מעל האדמה ולא תחתיה. הוא הושלם ונחנך בשנת 1992.

 

אדריכלות ועיצוב

אזוסה יממוטו סקאי ונישיהארה קנצ'יקו ג'ימושו סקאי הם האדריכלים של הבניין. גובהו 16 קומות והוא כולל גם שתי קומות מרתף שמיועדות לאחסון מכונות כבדות. גובהו של הבניין הוא כ-72 מטר. זהו בניין משרדים שרבים מכנים אותו "הכוורת" בשל עיצובו ובשל התכונה שמפגינים העובדים בפנים. העמודים שמחזיקים את הכביש שעובר דרך הבניין ניצבים בסמוך אליו ועוצבו כך שמבחינה ויזואלית הם יהיו דומים לעיצובו של הבניין.

 

המבנה

הבניין נבנה בשיטת הליבה הכפולה כשבין הקומה החמישית השישית והשביעית עובר קטע מהכביש המהיר האנשין. בשל כך, מיקמו את המעליות בצידי הבניין והן לא עוצרות בקומות שבהן עובר הכביש. המעליות לא עוברות בין הקומות האלה ואין כפתורים שמאפשרים עצירה בקומות אלה. כמו כן, המבנה מורכב מבטון מחוזק ובחלקו מכיל מסגרת ברזל.

 

 

בין הכביש לבניין אין מגע ישיר והכביש עובר דרך גשר הנתמך באמצעות חיזוקים. הכביש מוקף במבנה שמטרתו לבודד את הרעש והרעד מהכביש לבניין – באזור המעוקל של הכביש "עטפו" את צדי הבניין בחומרים משתיקים שמטרתם היא לבודד את רעשי כלי הרכב מהבניין. הבניין מחוזק לרעידות אדמה ויחד עם הכביש שניהם לא נפגעו ברעידת אדמה שפקדה את האזור ב-1995.

 

הכביש עצמו הוקם כגשר שעומד בחופשיות ונתמך בעמודים שעוצבו בצורה שמתאימה לעיצוב של חזית הבניין. העליה עצמה אינה מחוברת לבניין כשרק העמודים שסמוכים לבניין מחזיקים אותה. עמוד נוסף מחזיק את הצומת שלפני הפניה של הכביש לתוך הבניין כך שהכביש עצמו נתמך רק באזורים הקרובים מאוד לבניין, ובצומת שמפצלת אותו מהכביש הראשי.

 

כך זה נראה מהכביש, בזמן נסיעה >>

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר