אז ככה בנו את זה: מגדלי הלהבה בבאקו

 

מיקום

בלב ליבה של בירת אזרבייג'אן ניצבים בגאון שלושה גורדי שחקים. כל אחד מהם בגובה שונה וביחד הם מרכיבים אלמנט שיוצר מראה של להבות בוערות. שלושת גורדי השחקים נקראים מגדלי הלהבה של באקו והם נחנכו בשנת 2011, בתום ארבע שנות בנייה.

 

קונספט 

תושביה של אזרבייג'אן מכנים אותה "ארץ האש" ואלמנטים של אש מופיעים בהקשרים תרבותיים ופיזיולוגיים לאורך ההיסטוריה המקומית. להבות פורצות מההרים ומהים ואחד ההרים – ההר הבוער – אפילו מכיל גז טבעי שבוער באופן טבעי לאורך כל ימות השנה. בשל חשיבותה של האש בתרבות המקומית, בחרו לתת לה מקום של כבוד באמצעות עיצוב המגדלים בבאקו בצורה של להבות.

 

אדריכלות ועיצוב

המתחם עוצב על ידי HOK אדריכלות, פירמה היושבת בלונדון ועוסקת בעיצוב אדריכלי ובתכנון, על פי בקשת החברה היזמית DIA HOLDING. חברת Azinko MMC האזרית היתה אחראית על הביצוע. הבנייה התבצעה לאורך שלוש שנים והמהנדסים נתקלו בקשיים בשל הרוחות העזות והפעילות הסייסמית באזור.

הקומפלקס מורכב משלושה גורדי שחקים: מלון בגובה 190 מטר (33 קומות), בניין מגורים בגובה 160 מטר (30 קומות) ובניין משרדים בגובה 140 מטר (28 קומות). שלושת המבנים ניצבים על גבי פודיום שגובהו שלוש קומות והתקרה שבו שקופה.

 

המבנה

נעשה שימוש בבטון מחוזק עבור המערכות הסטרקטורליות המרכזיות של שלושת המגדלים. השלד המרכזי של צמרות הבניינים מורכב ממסגרת מרחבית עם שלושה חיבורים. יסודותיו של כל בניין בעומק  של כ 36 מטר שקוטרם 1.2 מטר. אלה הוטמנו תחת האדמה כדי שכך יוכלו לעמוד הבניינים בפני רעידות אדמה של עד 7.0 בסולם ריכטר.

כדי להוריד מהדפורמציה של הבנייה, שהרי מדובר במגדלים גבוהים מאוד שמורכבים מעמודי ברזל אנכיים, צדדי הבניין חוברו באמצעות כיפוף של החיבורים. בחלקים שבהם הרוח החזקה משפיעה על המבנה נעשו חיזוקים מיוחדים. כדי להוריד מהלחץ על צמרת המבנה, נעשה שימוש בברזל מעוקל באחורי הבניין.

חזית הבניין מצופה במלואה בקריסטל בכמה צבעים שמעניקים למבנה מראה של להבה. בנוסף לכך, הבניין מצופה כולו גם במסכי לד המכילים יותר מרבבת נורות כך שניתן לראות על גבי הבניין את התנועתיות של הלהבה באמצעות הקרנה. על המבנה גם הקרינו אלמנטים נוספים כגון דגל אזרבייג'אן מתנוסס וגרפיקות נוספות.

 

הבניינים נחשבים לאחד הסמלים החשובים של באקו המתחדשת. 

 

לסרטון המדגים את הגרפיקה על המגדלים >>

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר