איטום גבישי קריסטאלי מהו?

 אחת מהמערכות האיטום ידועה בשמה איטום הגבישי (או קריסטלי) של חברת זייפקס העולמית Xypex.

מערכת זו היא מערכת ייחודית ומיוחדת המעניקה טיפול לעומק הבטון, טיפול זה יחיד במינו המיושם בעיקר על פני השטח לאיטום והגנה על הבטון. מערכת איטום גבישי של חברת זייפקס מבטיחה איטום יחודי המחליף והעולה ביתרונותיו עשרות מונים על מוצרי האיטום המוצעים בישראל.

תחום האיטום בענף הבניה צובר לאחרונה תאוצה רבה במתן פתרונות איטום ע"י מערכות איטום מתקדמות מהשורה הראשונה.
לאחרונה עדים אנו למגוון רחב של חומרי איטום מתקדמים אשר בעזרתם אנו יוצרים מערכות איטום לבעיות ייחודיות מגוונות, קשות ואקוטיות.
אחת מהמערכות האיטום ידועה בשמה איטום הגבישי (או קריסטלי) של חברת זייפקס העולמית Xypex .

מערכת זו היא מערכת ייחודית ומיוחדת המעניקה טיפול לעומק הבטון , טיפול זה יחיד במינו המיושם בעיקר על פני השטח לאיטום והגנה על הבטון .

מערכת איטום גבישי של חברת זייפקס מבטיחה איטום יחודי המחליף והעולה ביתרונותיו עשרות מונים על מוצרי האיטום המוצעים בישראל.

מוצרי האיטום הגבישי של זייפקס אוטמים את הבטון מבפנים ולא רק כשכבה חיצונית, מתאימים לאיטום כל משטח בטון, עומדים בתקנים הבינלאומיים המחמירים (באירופה ובארה"ב), יושמו ומיושמים בפרויקטים גדולים ומפורסמים כגון: תעלת פנמה, הרכבת התחתית בוושינגטון ובפריז, בריכות נאס"א, כורים גרעיניים ביפן, נמל תעופה "היתרו" באנגליה, תחנות דלק "Repsol", קו צינורות המים בסלובניה, מבני חברת "פורד" בארה"ב ועוד.

המוצרים מתאימים לאיטום של גגות (במקום יריעות ביטומניות), יסודות בניין, מקלטים, תעלות, מאגרי שתיה וכל משטח בטון.
 

תהליך האיטום
הכימיקלים הפעילים בחומר האיטום גורמים לריאקציה קטליטית היוצרת גבישים קריסטליים בלתי מסיסים במים. הכימיקלים נודדים בכל אזור שבו קיימת נוכחות של המים, נבנים כגבישים בצורת "סיכות" דקות וסותמים את כל מעברי המים בבטון כדוגמת סדקים ומחילות קפילאריות האופייניות לבטון.

הבטון מוגן בתהליך זה מפני חדירת מים או נוזלים כל שהם מכל כיוון חדירה אפשרי (שלילי וחיובי). כאשר היתרון הבולט והייחודי הוא כי הטיפול והאיטום אינו מפריע לבטון "לנשום" שכן החסימה היא רק למולקולות של נוזלים ולא של אויר.

היווצרות הגבישים נעשית בתהליך של אוסמוזה לכל מקום בבטון שבו ישנה רטיבות. כיוון שהתהליך הינו תהליך קטליטי, הגבישים ממשיכים להיווצר במשך שנים לאחר יישום הטיפול הראשוני, דבר שמבטיח את אטימות הבטון גם לאחר שינויים שהוא עובר במרוצת השנים.
הגבישים אינם מושפעים משינויי הזמן, טמפרטורה או כל גורם אחר, המבנה המיוחד שלהם גורם לכך שהאיטום יהיה עמיד אף בלחצי מים גבוהים ביותר ומבטיחים בכך איטום מושלם ומלא לכל בטון.

הטיפול והאיטום נותן גם הגנה מושלמת לברזל הזיון ועמיד בפני כימיקלים אגרסיביים ביותר. ע"י מניעת חדירת נוזלים כגון מים, מלחים שונים (המובלים ע"י המים), מי-ביוב וכימיקלים מומסים אחרים, מוגן הבטון בפני התגבשות מלחים, התקלפויות שונות והזדקנות. ברזל הזיון מוגן בפני חלודה, שכן לא מתקיים תהליך החלפת היונים הדרוש להיווצרות החלודה, כמו כן נמנעות תופעות הבליה האופייניות לבטון העובר תהליך של קפיאה והפשרה.

ההבדל הגדול
בניגוד לחומרי איטום אחרים, האוטמים ע"י יצירת שכבה חיצונית על פני הבטון, האיטום הגבישי גורם לתהליך האוטם את הבטון בכל שטח החתך שלו. בנוסף, גם כן בניגוד לחומרים אחרים, דורש האיטום הגבישי, נוכחות של רטיבות על מנת לאטום ומשום כך, בטון טרי ו/או בטון שעבר הרטבה כל שהיא, אידיאלי לתהליך האיטום.

יתרונות חומרי האיטום הגבישי
1. בניגוד לכל חומרי האיטום הידועים בשוק (למעט פוליאוריטן מתנפח במגע עם מים) החומר ניתן ליישום בכל מזג אויר, ובמיוחד בחורף. ככול שהבטונים רטובים יותר הצלחת האיטום מובטחת יותר.
2. ניתן ליישום גם מבפנים וגם מבחוץ.
3. ישום פשוט ביותר הברשה /רולר או התזה.
4. אוטם ומחזק את הבטון ובכך מונע התפוררות, סדקים וחלודה לברזל הזיון.
5. מונע רטיבות , לחות, טחב ועובש הנגרמים מלחות גבוהה – מאפשר מעבר מולקולות אויר, ומונע מעבר מולקולות מים.
6. הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמשטח המטופל – לכל שטח החתך של הבטון.
7. ניתן ליישום על הצד הנגדי לרטיבות ( הצד השלילי המנוגד לכיוון חדירת המים ).
8. החומר אינו רעיל , ומתאים ליישום במאגרי מים , ומי שתיה.
9. מגדיל את עמידות הבטון ללחצים הידרוסטטיים עד 12 בר.
10. אינו דליק , אינו רעיל , חסר ריח , וידידותי לסביבה.
11. אישורי תקינה , ועמידות במבחני חדירות מים הנהוגים בתקנים מכל רחבי העולם.

* מאמר זה נערך באדיבות ובעזרתה של חברת פי.בי.אס PBS - Professional Building Solutions - זכיינית מוצרי זייפקס בישראל.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר