איתי ליפשיץ - סטודנט להנדסת מבנים בטכניון

שם: איתי
שם משפחה: ליפשיץ
מקום מגורים: חיפה
מצב משפחתי: רווק
תפקיד נוכחי: סטודנט בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון
מסלול לימודים: מבנים (קונסטרוקציות)
שנה: שלישית (סמסטר 6)
 

ספר קצת על עצמך:
שמי איתי ליפשיץ, בן 25, שוכר דירה בחיפה עם בת זוגתי. במקור מנצרת עילית.

מה דעתך על הלימודים בטכניון ומדוע בחרת ללמוד דווקא במוסד זה ?
כאשר החלטתי ללמוד הנדסה אזרחית בדקתי מהו מוסד הלימודים הנחשב ביותר בתחום ואיפה
אוכל לרכוש את ההשכלה הטובה ביותר. היה לי הגיוני שהתשובה היא הטכניון, גם מפני שהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון היא ברמה גבוהה מאוד וגם כי הטכניון בעצמו הוא מוסד מכובד ומוערך מאוד בעולם, ויהיה לי יתרון בלהיות בוגר הטכניון.

איך החיים בסביבת הטכניון ובעיר חיפה ?
חיפה היא עיר אדירה, שפע הפעילויות שיש בה לסטודנטים ולצעירים הוא מהגדולים במדינה, ואפשרויות הבילוי בה הוא גדול,
בנוסף יש בה ים- האמת שלא צריך יותר מזה.

כיצד נראה יום טיפוסי שלך בתקופת הלימודים ?
7 בבוקר השכמה, מכין אוכל לבוקר ולצהריים והולך לטכניון, אחר הצהריים מסיים ללמוד ועושה שיעורי בית בפקולטה או בבית, משתדל לדחוף במהלך השבוע 3-4 אימונים בחדר כושר וריצות באזור נווה שאנן.

מדוע החלטת ללמוד מקצוע בענף הבנייה ?
כאשר שואלים אותי את זה אני תמיד עונה שבילדותי אהבתי לגו ומשם הגעתי לאזרחית. אבל אם להיות רציני, הייתי אומר שזה כי חיפשתי תחום שיהיה דינמי, שתהיה לי אינטראקציה עם אנשים ושתהיה לי הזדמנות לשנות משהו ולהשאיר חותם כלשהו, אז בחרתי הנדסה אזרחית: כל פרויקט שונה מקודמו, יש נגיעה ועבודה עם אנשי מקצוע שונים וכמובן שהבטחון התעסוקתי בעתיד סגר לי את הפינה כי תמיד יצטרכו מהנדסים אזרחיים בייחוד במצב כרגע שבו יש מחסור באנשי מקצוע.

איזה מסלול התמחות בחרת, ומדוע ?
בחרתי במבנים. התלבטתי רבות בין ניהול למבנים אבל בסוף החלטתי שאם יום אחד אני אהיה מהנדס ביצוע ומנהל פרויקט לא יזיק לי הידע והניסיון שארכוש בתכנון קונסטרוקציות.
אמנם אני רואה את עצמי כאיש שטח יותר מאשר איש משרד אך גם בתור קונסטרוקטור אני מאמין שאוכל לעבור לתחום הניהול והפיקוח ולהשתלב בו.

האם אתה שוקל לימודי המשך ? אם כן, באיזה תחום ?
לפעמים עולה בי המחשבה להמשיך לתואר שני בהנדסת קרקע ולעסוק בגיאוטכניקה שהוא תחום מעניין ומאתגר, אך יש לי עוד
שנה וחצי עד סוף הלימודים וכל האפשרויות פתוחות.

מה הם הקשיים שאתה כסטודנט מתמודד איתם בספסל הלימודים?
הלימודים בטכניון לא קלים, ישנן תקופות עמוסות מאוד של פרויקטים ועבודות להגשה ולפעמים מרגישים שלא עומדים בלחץ אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר הכל זמני ולכל סמסטר יש סוף סמסטר. לדעתי דווקא התקופות היותר נחמדות בזמן הלימודים אלו תקופות המבחנים, אין עבודות להגשה, אין שיעורים, אתה לומד במהלך היום עצמאית לפי הקצב שלך ולפי הזמנים שלך ואחרי כל מבחן יש הרגשת הקלה גדולה, גם אם לא הלך לך כל כך טוב. העצה הכי טובה שאני יכול לתת היא תמיד להיות עם האצבע על הדופק בזמן הסמסטר ולא להזניח, ברגע שנוצר פער- קשה מאוד להשלים אותו ומשם המדרון חלקלק.

אתה מצליח לשלב עבודה במקביל ללימודים ?
כן, בשנתיים הראשונות עבדתי כמלצר בגן אירועים בכרמל. בתקופה האחרונה עשיתי מספר תפקידים באגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט), לוקח חלק פעיל בוועד הפקולטי ומדלג בין עבודות זמניות.

אתה מרגיש שהלימודים מחברים אותך לענף?( אם כן, ציין איך? אם לא ציין מה היית רוצה שיהיה בנוסף?)
הלימודים בטכניון, הם הבסיס להבנת התחום, לפעמים זה לא נראה שהחומר הלימודי משקף את מה שקורה בפועל אבל אני מאמין
שמטרת הטכניון היא לא ללמד אותך לעשות את מה שקורה בשטח כי את זה אתה תלמד ממילא אלא לתת לך את הכלים להבנה ולחשיבה מחוץ לקופסא. לדוגמא, בתחילת התואר לא הבנתי למה צריך לדעת פיזיקה 1 אבל בהמשך למדתי שמבנה בזמן רעידת אדמה מתנהג כמטוטלת, והתנהגות וחישוב מטוטלת למדתי בקורס פיזיקה 1.

האם אתה מרגיש כי הסטודנטים מקבלים חשיפה מספקת לנעשה בתעשייה ? אם כן, כיצד מתבצעת החשיפה?
לדעתי זה אינדיווידואלי לכל סטודנט, ישנם סטודנטים שמרגישים שבסוף התואר הם יודעים מה נעשה בחוץ ויש סטודנטים שמרגישים שבארבע השנים האחרונות הם ישבו בתוך אינקובטור שלא הכין אותם לעולם הגדול. ישנם סיורים בקורס המבוא להנדסה אזרחית – "מבוא להכרת המקצוע" ולנו היה סיור במפעל בטון בכרמל מטעם הקורס "חומרי בנייה" ובנוסף מי שעושה את הקורס "שיטות ביצוע" נחשף בצורה משמעותית למתרחש באתרי בנייה בשטח. אך שוב, יהיו תמיד כאלו שלא יספיק להם ויצטרכו להחשף הרבה יותר כדי להבין לעומק מה נעשה.

 

בשנים האחרונות פורסמו כתבות על המחסור ההולך וגדל באנשי מקצוע. האם אתה מרגיש כי מחסור זה גרם לשינוי במספר הסטודנטים הלומדים את המקצוע ?
מספר הסטודנטים בפקולטה גדל וגם הדרישה ללימודים גדלה ובשנתיים האחרונות אף העלו את תנאי הקבלה ללימודים בפקולטה.
בנוסף מסלולי הלימודים מתפתחים, אם פעם היו לומדים בעיקר אזרחית כללית, ניהול וקונסטרוקציות, היום יש הרבה שמתעניינים גם במסלולי המים, התחבורה והמיפוי. מהנתונים שמפרסם האתר שלכם (civileng) ניתן לראות שגם המשכורות למהנדסים בתחום גדלות מדי שנה.

מהן השאיפות המקצועיות העתידיות שלך ?
כרגע המטרה היא לסיים את הלימודים ולהוציא את המיטב מהם. אני מקווה לעבוד במקום שהפרויקטים שלו מאתגרים ומלמדים ושאוכל לרכוש ניסיון רב. השאיפה שלי היא להיות בעתיד בעל משרד עצמאי ולתכנן או לנהל פרויקטים גדולים ומורכבים.

האם אתה שוקל להתחיל לעבוד במקצוע - במקביל ללימודים ?
אני מקווה להתחיל לעבוד בעתיד הקרוב במקצוע אך הבעיה העיקרית היא שחברות ומשרדים בתחום מחפשים אנשים שיוכלו לתת להם לפחות 3 ימי עבודה בשבוע, כסטודנט זה לא קל לפנות 3 ימים מלאים לטובת עבודה ולכן אין הרבה סטודנטים שעובדים בתחום.
לשם השוואה, באינטל לדוגמא, סטודנטים יכולים לעיתים קרובות לבחור כמה ימים בשבוע הם יעבדו והחברה מתגמשת בשעות ובימי העבודה שלהם.

לסיכום, מה תרצה לומר לקוראים?
לסטודנטים- שיהיה לכם הרבה בהצלחה, תלמדו, תתנסו ותהפכו למהנדסים הטובים ביותר שאתם יכולים ובמקביל תעשו חיים בזמן הלימודים ותנצלו את התקופה המדהימה הזאת לחוויות.
לכל מי שעדיין מתלבט אם להיכנס לתחום- תתייעצו ותבדקו מה מתאים לכם. אבל אם בא לכם לעשות משהו גדול, יוצא דופן ומאתגר כל פעם מחדש- בואו ללמוד הנדסה אזרחית.

 

 --

 

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית הינה פקולטה חדשה וותיקה.

חדשה - כי נוסדה במתכונת הנוכחית ב 2002, וותיקה - משום שהיא תוצאה של איחוד שתי פקולטות ותיקות בטכניון, הנדסה אזרחית והנדסה חקלאית.
שתי הפקולטות פעלו במשך שנים רבות בהצלחה בהגשמת יעדי הטכניון: הן מיקמו את עצמן כברות סמכא ברמה הבינלאומית בתחומי המדע והטכנולוגיה בתחומיהן, ופועלות כגורם מנהיגותי בקידום טכנולוגי של תחומי ההנדסה הרלוונטיים להן בארץ, וזאת ע"י פיתוח הון אנושי וקידום והטמעה של טכנולוגיות לפתרון בעיות ייחודיות לישראל... המשך

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר