יאללה, להעמיס: גם השנה נערך האקתון גשרי ספגטי בSCE - המכללה האקדמית סמי שמעון

בשנה שעברה נערך ב-SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע״ש סמי שמעון בבאר שבע, האקתון ייחודי במסגרת קורס סטטיקה 2, שמעבירה ד"ר מרינה פירר. הסטודנטים נדרשו לבנות גשרים מפסטה יבשה ולאחר הבנייה, הם מדדו את העומסים שכל גשר יכול לעמוד בהם. גם השנה נערך ההאקתון ונמדדו עומסים.

 

 

 

הצטרפו לקהילת הסטודנטים של CivilEng בפייסבוק, כאן >> 

 

מתברר שההאקתון הפך למסורת וכאמור, גם השנה, הסטודנטים תכננו ובנו גשרים שמטרתם לעמוד בעומסים. "נדרשנו לקחת השראה מגשרים בעולם ובהתאם להתנסות שלנו עם החומר הנלמד, לתכנן גשר שיהיה עשוי מחבילת פסטה אחת ודבק שקיבלנו מטעם המכללה", מספרת נוי בן יאיר, שיחד עם חבריה - אביב שלום, יעל מלוקה, מיכאלה פרד דנוך , שניר אלפסי וירדן סעידי - עמלו על גשר מסבך מרשים. "את הגשר תכננו בתוכנת לינפרו, בהתאם לעובי החתך ולמודול האלסטיות של החומר - פסטה. את התכנית הכנו באוטוקאד והיא הודפסה בקנה המידה המתאים. מבחינת דרישות, הגשר נדרש להיבנות באורך של מטר וגובהו עד 50 ס"מ".

 

הגשר שבנתה קבוצתה של נוי

 

מה הערך שיצאתם איתו מההאקתון? 

"אני חושבת שקודם כל, למדנו והבנו יותר את ההבדל בין תכנון לביצוע. למשל, גילינו שבביצוע יש דברים שלא לקחנו מראש בתכנון - כמות החומר המוגבלת, פחת (פסטה שפתאום נשברת ולא לקחנו בחשבון) וכיו"ב. למעשה, התמודדנו עם בעיות לא מתוכננות ועדיין הוצאנו לפועל מבנה".  

 

מתוך תהליך הבנייה של הגשרים

 

לאחר שהסטודנטים תכננו וביצעו את הגשרים, נערך מבחן העמסה שבו נמדד באיזה עומס הצליח כל אחד מהגשרים לעמוד. הגשר שבנתה קבוצתה של נוי עמד בעומס של 12 ק"ג והקבוצה זכתה במקום השני. "במהלך ההעמסה הצלחנו להבחין מהם הכשלים בכל אחד מהגשרים ומהי הצורה הנכונה ביותר לעבוד עם החומר שעמו נדרשנו לעבוד", היא אומרת. "נהנינו מאוד זה כיף מידי פעם שיש פעילויות כאלה ששוברות את שגרת הלימודים האינטנסיבית".

 

גם הקבוצה של הסטודנטים מג׳ד זידאן, סעיד עבד אלהאדי, עבד אלרחים ג׳נאים, שאדי מחאמיד, חוסאם חיגאזי ועפיף תקרורי, תכננה גשר. הוא היה מורכב מקורת מסבך וקשת מחוברת פרקית. הגשר נבנה במשקל 715 גרם והצליח לעמוד בעומס של 17 ק"ג. לצערם של החבר'ה, פרק הזמן לא הספיק להם והם לא סיימו את קורת המסבך, שהתנהגה כקורה רגילה, כך שנוצרו כוחות כפיפה כתוצאה משני העומסים המרוכזים שהובילו לנקודת שבר בהעמסת ה-17 ק״ג.

 

הקבוצה במהלך מבחן ההעמסה

 

אריאל לכטמן, שלומי קוברמן, יגל חורי, אורן לוי, אביאל חלילי ושמואל חדד בנו גשר בצורת קשת. "עשינו זאת מתוך מחשבה שלצורת הקשת יכולת העברת מאמצי הלחיצה/מתיחה ביעילות טובה מאוד", הסביר לכטמן. "לאחר תכנון המודל הראשוני ובעזרת חישובים בתוכנות מחשב, התחשבנו גם בנתונים של החומר שעבדנו איתו, הספגטי, והגדלנו גם לצורך כך את שטח החתך של הקשת עצמה על מנת להימנע מקריסה. לבסוף הגשר עמד בעומס של 15 ק''ג וגם זה רק לאחר שהנקודה בה פעל העומס, המחבר, נשבר, כשלמבנה הגשר הכללי לא נוצר שום נזק או מעוות הנראה לעין". הקבוצה זכתה במקום הראשון. 
 

 

אריאל לכטמן, שלומי קוברמן, יגל חורי, אורן לוי, אביאל חלילי ושמואל חדד עם הגשר שבנו 

 

לתחרות, שהיא חלק מיישומה של שיטת הוראה בסביבת project oriented, שנהוגה במכללה זה מספר שנים, הוגדרו כללים שניתנו לכל אחת מהקבוצות:

הגשר צריך להיות עשוי מחבילת פסטה אחת, מסוג מסוים, 500 גרם פסטה לכל היותר.

הוא יועמס במרכזו באמצעות כח נקודתי שניתן לפיזור, לפי שיקול דעת הקבוצה.

יש להתחשב בנתונים הגאומטריים ובחוזק של הנקודה (באמצעות נתונים מסוימים שהוגדרו מראש).

ניתן לבצע הקשחה למוטות באמצעות דבק מגע.

ניתן ליצור את הפרקים באמצעות דבק חם.

מפתח הגשר צריך להיות באורך מטר בדיוק, כשניתן להוסיף 10 עד 15 ס"מ לכל סמך.

 

התמונות באדיבות SCE - המכללה האקדמית סמי שמעון והסטודנטים.

 

 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר