אקוסטיקה - רעש בבתי מלון

 לא אחת בביקורי בבתי מלון בארץ ובעולם חדרי המלונות אינם מאפשרים מנוחה או לינה כיאות. עקב התכנון של חיסכון במרחב של חלל החדרים, וכן ריכוז מערך הסניטריה במלון, המתכננים כלל לא מתייחסים לרמות הבידוד האקוסטי עבור השוהים בבתי המלון.
 
לעיתים קרובות רמת הבידוד בין החדרים ירודה עד כדי שמיעה של הפעילות הנעשית בחדר הסמוך על כל המשתמע מכך, ובעת הפעלת אמצעי השמע – רדיו, מערכות קול, טלוויזיה, כולל צלצול הטלפון וכיו"ב, הבעיה חמורה יותר, כך שלעיתים קיים צורך בהתערבות של המלון להשתקת הרעש הבוקע מהחדר הסמוך.  
 
במלונות רבים מוצבים מיני מקררים, מקררים אלה פועלים מסביב לשעון, דהיינו 24 שעות, כל פעילות של המדחס, מעלה את מפלס הרעש בחלל החדר, חלק מהמלונות הכניסו את המקרר אל תוך תיבת עץ הכוללת פתחי איוורור, בכך הם "חושבים" שפתרו את בעיית הרעש, אך הם כלל לא מבינים כי עקב הסגירה בתוך חלל סגור ובעל איוורור לקוי, מפלס הרעש רק עולה וכן היות והמקרר לא מצליח לפלוט את החום, אזי שעות פעילות המקרר/המדחס מתארכות, כתוצאה מכך משך הרעש בחדר רק גדל. באחד מהמלונות בארץ היוקרטיים בארץ, עקב הרעש מהמדחס הוחלט להתקין טיימר חשמלי המפסיק את פעולת המדחס החל משעה 24:00 ועד לשעה 06:00.
 
באחד המלונות החליטו לשפר את המראה "מועדון" קומת העסקים, מעצב/ת הפנים אכן שיפר/ה את מראה הרצפה, בכך שהוסיפו פרקט על הריצוף הקיים, התוצאה היתה שבחדרים מתחת למועדון זה, דהיינו חדרי האורחים החלו לסבול מרעש של המתהלכים מעליהם.
 
במלונות רבים בעת הכניסה לחדרי הרחצה/שרותים קיימת תקרת פח, אם תזיזו אותה, אזי כל מערכת האינסטלציה של חדרי הרחצה/שרותים של הקומה מעל גלויה על מנת לבצע טיפול במידת הצורך, אולי הדבר נכון מבחינת תחזוקה קלה, אך התכנון לקוי מבחינה אקוסטית, מאחר וכל פעילות של "השכנים" בחדרי הרחצה/שרותים שממעל, תדיר את השינה בחדר, הדבר חמור לא פחות כאשר באחד המלונות עבר צינור הביוב בפינת חדר השינה במלון, וזה היה מלון 4 כוכבים בארץ.

במלון אחר, עקב מיקום חדרי רחצה/שרותים ללא חלון, האיוורור מתבצע באמצעות ונטות המופעלות עם הדלקת האור, אמנם פעילות הונטה נמשכת זמן מה גם אחרי השימוש בחדר רחצה/שרותים זה, אך עקב האיוורור של הונטות מהחדרים האחרים המחוברים לתיעול איוורור של חדרי רחצה נוספים, הרעש מתפשט לעבר חללי חדרי הרחצה/שרותים, ומשם לעבר חדרי השינה במלון גם במצב של דלת סגורה, מאחר ורמת הבידוד האקוסטית של דלת זו ירוד, הבעיה קיימת גם במקרים של דלת מאסיבית מעץ מלא, מאחר והדלת אינה אטומה כנדרש.
 
בעיית הדלת לעיל זהה גם לרעש החודר מהמסדרון אל חלל החדר במלון, קיימים בתי מלון ללא שטיחים במעבר, כך שכל העוברים במסדרון, ניתן לשמוע את צעדי ההליכה ואף הדהוד בחלל ארוך זה, מאידך במלונות בהם קיימים שטיחים הבולעים את קול הצעדים, ניתן לשמוע למשל: דיבורים מעבר לדלת, טריקת דלתות של חדרים אחרים/סמוכים, ובמקרים בהם החדר בסמוך למעליות, אזי ניתן לשמוע גם את "צלילי המעלית" בעת הגעתה לקומה וכיו"ב, כל זאת עקב מודעות ירודה לרמת הבידוד של דלת חדר הכניסה לחדר במלון, אמנם כיום שופר המפתח לכרטיס חכם, אך לא ניתנה הדעת לרעש החודר דרך הדלת.
 
באחד מהמלונות ניתן היה לשמוע את רעש הוויברציות, שהינו תדר נמוך של המפוחים של המלון, זאת עקב התכנון הלקוי של העמדת המפוחים הללו ללא ריסון וללא בולמי זעזועים, זאת במלון יוקרתי בעל 5 כוכבים בארץ, מפוחים אלה הקרינו לא רק בקומת העסקים היוקרתית הממוקמת תחתם, אלא, אף בקומה השלישית מתחת לגג המלון.
מערכות המפוחים כולל משאבות המלון וכן מנועי המעליות אשר ברוב המלונות מוצבים על גג המלון, לא אחת אינם מטופלים ומתוחזקים כנדרש, כך באחד המלונות בארץ בעל 5 כוכבים, המשאבות אמנם מוצבות על מערכת ריסון ובולמי זעזועים, אך עקב גילם רמת גמישותם של הבולמים פחתה וכך רמת הרעש המוקרנת מהם ירדה לקונסטרוקציה של המלון ומשם לעבר החדרים.
 
באחד המלונות שאף הוא בעל 5 כוכבים ומעלה (מתהדר גם ב- דה לקס) החדרים הסמוכים למתקני חדר המכונות של הבאולינג במלון סובלים מרעש המכונות הפועלות במהלך היום, עליהם להמתין עד לשעה די מאוחרת בלילה (לאחר השעה 22:00) על מנת שהפעילות תיפסק, כך שיוכלו להתרווח במיטותיהם. במלון מהודר זה המועדון של הפעילות בערב – ריקודים, מוסיקה, ומופעים שונים מתקיימים אל תוך הלילה, מועדון זה ממוקם מתחת לחדרי המלון, כך שכל פעילות המתבצעת באולם ארועים זה מוקרנת אל החדרים שמעליהם ואף לקומות נוספות, במיוחד ניתן לשמוע את הבאסים להם מקדם התפשטות גבוה בהשואה לתדירויות הגבוהות, אך בעלי המלון כלל לא מודעים לכך וה- די ג`י הסובל כבר מירידה בכושר השמיעה, המפעיל את הרמקולים בחלל זה בעוצמות גבוהות (להערכתי מעל 90  דצ`), גורמת לכך שהוא מעלה את עוצמת המוסיקה וכך עוד ועוד חדרים סובלים מהרעש במלון זה.
 
לא אחת מלונות שונים מתהדרים ומציינים כי להם חלונות כפולים, אך אם תשאלו את הבעלים מהי רמת הבידוד של חלונות אלה, את זה הם לא יודעים, התוצאה שרמת הבידוד של החלונות במלונות רבים אינה מבודדת מבחינה אקוסטית, או שרמת האיטום של החלון ירודה, הן כתוצאה מבלאי או מחוסר איטום נכון, בכך אורחי המלון חשופים ל: רעש הרחוב, רעש המכונות הממוקמות בשטח המלון, רעש מערכות הקירור (יש בתי מלון אשר הציבו את מערכות הקירור בשטח ולא על גג המלון), רעש משאבות, רעש ממערכות הקול בבריכה – מוסיקה, פעילות מודרכת בבריכה וכן כל פעילות סואנת אחרת בבריכה.
 
המשרד להגנת הסביבה מתייחס לרמות רעש הנדרשים בבתי מלון בארץ, כך קיים הבדל משמעותי בין מפלסי הרעש של מלונות הממוקמים בערים בהם אין לעבור את מפלסי הרעש בדומה למגורים, אך בבתי מלון הממוקמים באזורי נופש, אין לעבור את מפלסי הרעש התואמים לבתי חולים, מוסדות חינוך וכד` (ראה טבלה מצורפת).
 

לאחרונה התקיים כנס העוסק בעיצוב חלל חדרי המלון, כאשר פניתי אליהם בבקשה להציג את הבעיות האקוסטיות השונות במלון, לא היתה התייחסות לכך, מאחר וכל עניינם היה בארכיטקטורה ובעיצוב חלל הפנים, אך הדבר דומה אולי למכונית יפה, אך השאלה היא מה עוד יש במכונית זו ואם הינה נוסעת וכד`.

תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר