בדרך אליכם עם הקסדות שלנו - סיפורי הצלחה בגיוס

חזרנו בזמן עם שלושה חברה' שליווינו במהלך חיפוש עבודה כדי לשמוע על הדרך שלהם ואיפה הם היום 
 

איך נראה ומתנהל חיפוש עבודה מהצד של העובד? מה העובדים בענף מחפשים או מבקשים לקבל ממקום העבודה שלהם? כיצד מתנהל תהליך חיפוש, מיון וקבלה לעבודה? ולאן העובדים מכוונים את עצמם בעתיד הקריירה? בסדרת כתבות זו נבחן כל פעם שלושה מועמדים ואת הסיפור שלהם. הפעם שוחחנו עם יובל, נדב ורועי. 

 

יובל חודפי | מהנדס ביצוע בחברת אבני דרך גל אריאל

 

למה החלטת לחפש עבודה?

"התפקיד שלי בחברה הקודמת והראשונה שעבדתי בה היה תפקיד רב גוני. עבדתי שם שלוש שנים ורציתי לקבל כלים בארגון אחר, להיפתח, ללמוד מדיניות ולהבין איך דברים מתפתחים במקום עבודה נוסף. לראות אולי יש דברים שאני מפספס."

 

ספר לי על תהליך חיפוש העבודה.

"הגשתי קורות חיים דרך אולג'ובס וכל מני חברות כוח אדם למיניהן. שלחתי להכול והייתי בכמה ראיונות, שלושה או ארבעה אבל שום דבר לא היה זה. מכרה הפנתה אותי ל-CivilEng ושם הבינו בדיוק מה אני מחפש. זה היה מאוד ממוקד - שאלו אותי מה הכיוונים שלי, מה אני מחפש, ובסוף אמרו לי: או שתלך למשרת ניהול ותכנון או שתמשיך בביצוע. זה קלע בול והספיק ראיון אחד. הסבירו לי שגל אריאל זו חברה שמתפתחת והולכת לגדול ובשנה וחצי שאני שם זה מה שקרה."

 

יובל חודפי: הספיק ראיון אחד (צילום: אוסף פרטי)

 

מה הכיוון לעתיד מבחינת קריירה?

"אני לא יודע מה ילד יום. יש הרבה כלים בענף הזה, הרבה מה ללמוד, כל יום אתה לומד מחדש, אתה פוגש אנשים, קבלנים, ספקים. הכיוון שלי הוא להתמקצע בנישה מסוימת ולעשות אותה בצורה הכי טובה. כרגע אני נוגע בפרויקט בכל העולמות, בכל השלבים ואולי בעתיד להתפתח באופן עצמאי."

 

רועי פישלר | החל כמהנדס ביצוע בקידר והתקדם למשרת מנהל פרויקט

 

למה החלטת לחפש עבודה?

"תיכננתי טפסות והחלטתי שקשה לי לשבת במשרד כל כך הרבה שעות וגם גובה השכר לא אותו דבר. החלטתי לצאת לשטח ופניתי ל-CivilEng. פתחתי עין על משרה בקידר שחיפשו מהנדס ביצוע באזור השרון וההצעה הגיעה אבל חיכיתי לראיון עבודה ולא יכולתי להמתין ובינתיים התחלתי לעבוד בפיקוח בחברה CPMG ולנסוע מבת חפר לקריית גת. זה היה קשוח, ואז קיבלתי טלפון מקידר. אמרתי לעצמי מה יש להפסיד אז עשיתי ראיון אחד והתקבלתי.

"נכנסתי לפרויקט ראשוני של 55 יחידות דיור, אתר די גדול, והתחלתי להתפתח שם. אני חושב שכנראה הוכחתי את עצמי לחברה כי שנה וחצי אחרי זה נפתח אתר חדש והציעו לי לתפוס אותו כמנהל פרויקט ועם כל הפחד שבדבר לקחתי את זה, קפצתי למים והמשכתי ללמוד. אתה מתחיל להסתכל על הדברים במקרו ולא במיקרו. היו תקופות שזה היה מורט עצבים כי לא היה לי באתר אבא ואמא והייתי צריך לצמצם פערים מול אנשים סביבי. הפרויקט הנוכחי צפוי להסתיים ביוני שנה הבאה אבל אני במקביל מתחיל לנהל פרויקט גדול יותר."

 

רועי פישלר: אמרתי לעצמי - מה יש להפסיד (צילום: אוסף פרטי)

 

ספר לי על תהליך חיפוש העבודה.

"סיימתי את הלימודים כשהקורונה התחילה, עם הפחד הגדול של לפני הסגר הראשון ובדיוק עזבתי עבודה קיימת כי רציתי להיכנס לתחום הבנייה וזה היה אחד הדברים הכי קשים. לא רצו לקחת סיכונים עם אנשים ללא ניסיון. אחרי הרבה שפשוף מרפקים לקחתי משרה במשרד קטן של קונסטרוקציה והוא חטף בקורונה, ואז מצאתי עבודה באלומלייט וזה הרגיש על הדרך. תמיד חיפשתי את הביצוע ולא את התיכנון. היה מאוד מאוד מאוד קשה להיכנס.

"CivilEng דחפו אותי לתחום של הביצוע וזה מאוד עזר שהיה מי שמתווה לך את הדרך, שיש קשרים אישיים בין המגייסים לחברות עצמן והם יכולים ממש לדחוף אותך קדימה וזה מה שהיה. דרך יד 2 ודומיהם אף אחד לא יסתכל עליך."

 

איך עבד התהליך?

"בהתחלה פניתי ליד 2 אבל זה לא מתאים לאנשים בלי ניסיון ואין קשר אישי. אתה יושב ומחכה שיחזרו אליך ואתה לא יודע מה קורה מהצד השני. אתה רוצה לדחוף את זה אבל לא נוצר קשר בינך לבין המעסיק. השתמשתי באוניברסיטת אריאל אבל גם זה לא צלח. התחלתי להתקשר ישירות למשרדים אבל זה היה מאוד קשה וגם לא יצא מזה כלום.

"ב-CivilEng מילאתי פרטים באתר וחזרו אלי. התקשרה אלי עדי ומאז נוצר בינינו קשר צמוד והיא הייתה איתי ממש לכל אורך הדרך. היא לקחה את קורות החיים שלי והתחילו לעבוד עם זה, להתאים למשרות קיימות. היא זו שלא ויתרה על קידר והבינה שיש עומס בחברה והם לא מספיקים לעשות ראיונות והמשיכה לדחוף ולא הרפתה עד שהגעתי למקום הזה.

"בחברות אחרות אתה לא נהיה מנהל פרויקט כל כך מהר. זה עניין של פוליטיקה של ניסיון. בקידר נתנו לי אפשרות להוציא את הפוטנציאל שלי החוצה.

"יש אנשים שלמדו 3-4 שנים ולא מוצאים עבודה כי הם צעירים והם לא פונים למשרות הנכונות. באתרים אחרים אתה לא ממוקד. רוב המשרות הן לאנשים עם ניסיון, משרות בכירות כמו מנהלי פרויקטים עם ניסיון ומשרות שלא קשורות לענף הבנייה שעולות בחיפוש. צריך לחפש בעזרת חברה שממוקדת לתחום הבניין."

 

מה הכיוון שלך לעתיד מבחינת קריירה?

"יש כמה כיוונים. הייתי רוצה להמשיך בשנים הקרובות לנהל פרויקטים כמה שיותר גדולים. זו המטרה. עד שאני לא אבנה מגדל של שלושים קומות אני לא אירגע. בשלב שני אולי לתפקיד יותר דסק בתוך החברה, מנהל מחלקה של תיאום תכנון, טיפה יותר מאוחרי הקלעים כי מגיעים לגיל שאתה לא יכול להתרוצץ בין הקומות. הסטרס והאינטנסיביות, אתה יודע שזה יקרה. זו עבודה מאוד שוחקת, אין מה לעשות, אבל מספקת. כמה אנשים יכולים להסתובב ולהגיד את הדבר הזה אני בניתי. אווירת העבודה נורא מזכירה צבא ואתה תמצא פה הרבה לוחמים לשעבר. יש משהו ממש משותף לאנשים ואתה רואה את זה כי אלו תנאי שטח - חום וקור ומשימות, כמו שמתכננים מבצע."

 

נדב רודה | מנהל פרויקט מטעם היזם אצל חן ואיתי גינדי

למה החלטת לחפש עבודה?

"רציתי להגיע להגשמה עצמית גבוהה יותר וסיפוק ממה שאני עושה. תמיד היה לי רצון לעבוד בחברה יזמית כי שם הדברים קורים."

 

ספר לי על תהליך חיפוש העבודה.

"לא באמת חיפשתי. קפצה לי מודעה בפייסבוק שמחפשים מנהלי פרויקטים והייתי בתודעה שבא לי לעשות שינוי. זה היה די מהיר - מילאתי פרטים וחזרו אלי תוך כמה שעות מ-CivilEng. עשינו שיחה קצרה, כי רצו להבין מי אני ומה אני ומה הניסיון שלי, לא על רגל אחת כמו בקורות חיים. זו הייתה שיחה מאוד חיובית ממקום שמבינים מה אתה עושה ומה הרקע שלך וזהו. כנראה שאלו גם היו הצרכים של המעסיק החדש."

 

נדב רודה: לא באמת חיפשתי (צילום: אוסף פרטי)

 

"הגשתי מועמדות, יצרו איתי קשר תוך כמה שעות, אחרי כמה ימים היה לי ראיון ותוך חודש וחצי הייתי במקום העבודה החדש. היום אני עובד במספר פרויקטים - חמישה בביצוע ואחד אחרי טופס 4 ומסירות ועוד פרויקט אחד בשלבי רישום."

 

מה הכיוון לעתיד מבחינת קריירה?

"להתפתח מקצועית. השמיים הם הגבול."

 

כחלק משירותי ההשמה של CivilEng ישנה הקפדה לפגוש את המועמדים אותם מלווה החברה לאורך הקריירה, כדי לוודא שהם מרוצים במקום העבודה ושתהליך הקליטה עבר לשביעות רצונם, שטוב להם במקום שבו הם נמצאים,  ושהם מאותגרים, מתפתחים מקצועית ומוערכים בפרויקטים אותם הם מובילים.

כחלק מליווי המועמדים שמחפשים עבודה מיושם דגש חשוב על היחס האישי, הקשבה לצרכים של המועמד וזאת בכדי להבין לאן המועמד מכוון ובהתאם לזה להציע לו את המשרות המתאימות ביותר. צוות הגיוס מבצע פניות יזומות לחברות להכרת מועמדים ומתוך היכרות מעמיקה עם החברות והצרכים שלהן למועמדים מוצעות משרות פוטנציאליות, ולחברות נעשית היכרות עם מועמדים מעניינים. בין היתר, מקפיד צוות הגיוס לפגוש את החברה' בחלוקת הקסדות שמהווה סגירת מעגל בתהליך הגיוס שהסתיים בהצלחה.  

עדי, ראש צוות הגיוס של CivilEng מספרת שהתהליך מתחיל בראיון עם המועמד בניסיון להבין את הפוטנציאל שלו, את הצרכים שלו. ובזיהוי את האופי שלו מתוך ההכרה בכך שבמקרים רבים התאמה לתפקיד או לחברה זה עניין של אופי. "לאחר מכן אנחנו מקשרים בינו לבין חברה שיכולה להתאים למה שהוא מחפש, לאווירה שהוא מחפש ולאופן שבו הוא רואה את ההתקדמות שלו בהמשך. אנחנו מוודאים שהחיבור יהיה טוב ויחזיק מעמד לאורך זמן וששני הצדדים יהיו מרוצים. התהליך והליווי שלנו את המועמדים, בניית הקשר האישי עמם וכמובן ההיכרות והקשר הקרוב עם מקבלי ההחלטות בחברות המגייסות, מהווים את המתכון לסיפורי ההצלחה שלנו."

 

חלוקת קסדות: ימין - נדב רודה, שמאל עליונה - יובל חודפי, שמאל תחתונה - רועי פישלר וחברים

 

לעמוד המשרות >> 

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר